hur ofta stämmer er magkänsla?
Man hör ofta hur det talas om "magkänslan" i olika sammanhang, kan vara allt från att man fått en obehaglig känsla när någon anhörig råkat ut för något, att man känner på sig att någonting skall hända etc. Lite synskt, nästan.
För snart 3 år sedan tog det slut mellan mig och min dåvarande pojkvän (på mitt intiativ). Vårt förhållande var stormigt men "äkta" på något sätt. Har aldrig förr känt så starkt att jag verkligen inte kan leva utan en annan människa. Då undrar ni säkert varför jag då gjorde slut, ja, vi hade en väldigt komplicerad situation runt omkring oss som påverkade vårt förhållande väldigt mycket, mer än så vill jag inte gå in på. Detta slutade med att jag blev knäckt rent psykiskt och sökte mig bort från honom, gjorde slut och försökte förtränga honom och allt vi haft genom att föra över mina känslor för honom på första bästa kille jag såg. Han gjorde samma sak. Jag var tillsammans med det här reboundet i ett år, vi hade ett svalt förhållande med i princip noll känslor från mitt håll så tillslut dog det ut helt för honom också. Mitt ex har haft 3 förhållanden sedan vi gjorde slut och varje gång som jag fått reda på att han träffat en ny har jag gråtit mig till sömns otaliga nätter och en av gångerna gick jag in i en depression. Det har alltid känts så fel.
För ett tag sedan började vi prata igen, på mitt intiativ. Jag var ganska rak på sak och förklarade hur jag kände och att jag saknade honom. Han sa kort att han saknade mig ibland samtidigt som han tog då ett väääldigt stort kliv tillbaka och kort därefter sa att han inte kände samma sak. Detta krossade mig totalt. Ett par veckor senare så får jag ett samtal mitt i natten av honom (han var onykter) där han säger att han visst vill vara med mig, men att vår situation var för komplicerad för honom, att han inte klarade av det. Dagen därpå då jag frågade honom om samtalet så minns han inte allting och påstår att det var alkoholen som talade, för att han ville ligga.
Summa summarum: Trots allt som hänt runt omkring oss och trots att han har sagt till mig rakt ut att han inte har känslor för mig, så säger min magkänsla mig att det kommer att bli vi i slutändan. Att jag bara måste vänta ut honom. Jag försöker att sträta emot, försöker gå vidare och hitta någon ny, men det finns alltid en röst inom mig som säger åt mig att vänta på honom. Blir galen!! Jag är så galet kär i den här människan och kan inte tänka mig ett liv utan honom.
Hur ofta har magkänslan stämt för er? Har någon varit i en liknande situation? Jag menar inte här att bara för att magkänslan stämt in för er att det per automatik ska göra det för mig också. Jag försöker att ta varje dag som den kommer och tänker fortsätta med detta, det finns ingen här på FL som kan avgöra hurvida min magkänsla stämmer osv. Vill bara höra för att jag undrar. Sedan om någon har något tips på hur man på bästa sätt går vidare från den personen man hela tiden trott var "the one", så är det väldigt uppskattat!
Tack på förhand, och justeja, God Jul!!