• Anonym (osäker)

hur ofta stämmer er magkänsla?

Man hör ofta hur det talas om "magkänslan" i olika sammanhang, kan vara allt från att man fått en obehaglig känsla när någon anhörig råkat ut för något, att man känner på sig att någonting skall hända etc. Lite synskt, nästan. 
    För snart 3 år sedan tog det slut mellan mig och min dåvarande pojkvän (på mitt intiativ). Vårt förhållande var stormigt men "äkta" på något sätt. Har aldrig förr känt så starkt att jag verkligen inte kan leva utan en annan människa. Då undrar ni säkert varför jag då gjorde slut, ja, vi hade en väldigt komplicerad situation runt omkring oss som påverkade vårt förhållande väldigt mycket, mer än så vill jag inte gå in på. Detta slutade med att jag blev knäckt rent psykiskt och sökte mig bort från honom, gjorde slut och försökte förtränga honom och allt vi haft genom att föra över mina känslor för honom på första bästa kille jag såg. Han gjorde samma sak. Jag var tillsammans med det här reboundet i ett år, vi hade ett svalt förhållande med i princip noll känslor från mitt håll så tillslut dog det ut helt för honom också. Mitt ex har haft 3 förhållanden sedan vi gjorde slut och varje gång som jag fått reda på att han träffat en ny har jag gråtit mig till sömns otaliga nätter och en av gångerna gick jag in i en depression. Det har alltid känts så fel. 
    För ett tag sedan började vi prata igen, på mitt intiativ. Jag var ganska rak på sak och förklarade hur jag kände och att jag saknade honom. Han sa kort att han saknade mig ibland samtidigt som han tog då ett väääldigt stort kliv tillbaka och kort därefter sa att han inte kände samma sak. Detta krossade mig totalt. Ett par veckor senare så får jag ett samtal mitt i natten av honom (han var onykter) där han säger att han visst vill vara med mig, men att vår situation var för komplicerad för honom, att han inte klarade av det. Dagen därpå då jag frågade honom om samtalet så minns han inte allting och påstår att det var alkoholen som talade, för att han ville ligga. 

Summa summarum: Trots allt som hänt runt omkring oss och trots att han har sagt till mig rakt ut att han inte har känslor för mig, så säger min magkänsla mig att det kommer att bli vi i slutändan. Att jag bara måste vänta ut honom. Jag försöker att sträta emot, försöker gå vidare och hitta någon ny, men det finns alltid en röst inom mig som säger åt mig att vänta på honom. Blir galen!! Jag är så galet kär i den här människan och kan inte tänka mig ett liv utan honom.
    Hur ofta har magkänslan stämt för er? Har någon varit i en liknande situation? Jag menar inte här att bara för att magkänslan stämt in för er att det per automatik ska göra det för mig också. Jag försöker att ta varje dag som den kommer och tänker fortsätta med detta, det finns ingen här på FL som kan avgöra hurvida min magkänsla stämmer osv. Vill bara höra för att jag undrar. Sedan om någon har något tips på hur man på bästa sätt går vidare från den personen man hela tiden trott var "the one", så är det väldigt uppskattat!

Tack på förhand, och justeja, God Jul!! 

• Svar på tråden hur ofta stämmer er magkänsla?
  • Queenie70

Alltid. Ibland bortser jag ifrån den och får ett annat "andra intryck" Men det visar sig alltid i slutändan att det jag först kände stämmer.

• Anonym

Alltid. Ibland skiter jag i den,men iaf.
    Med detta sagt,tänker jag inte bli behandlat som skit..spm i ditt fall och sedan stå med öppna armar..för att min magkänsla säger det. Då är det något annat än magkänslan som har talat. 

• Anonym (Undrar också)

Jag undrar precis samma sak som du..

• Queenie70

Min magkänsla säger mig förövrigt just nu att det vore galet om du satte ditt liv "on hold" för att vänta på en strulputte.

• unknown02

har en gåva som är  Magkänsla ,och då menar jag gåva ....den säger alltid till mig vad jag ska göra och inte . Dvs det går inte manipullera mig i heller Och detta är jag tacksam för att ha  Whatever happen .

• Anonym (osäker)
    Queenie70 skrev 2012-12-23 22:41:13 följande:
    Min magkänsla säger mig förövrigt just nu att det vore galet om du satte ditt liv "on hold" för att vänta på en strulputte.
    Min hjärna säger exakt samma. Jag vill inte stå här som ett fån och vänta på någon som kanske inte ens kommer för att min magkänsla säger att det kommer lösa sig.. försöker att resonera som så att "if it's meant to be, it will happen". Men det är svårt att försöka gå vidare när jag någonstans tror att vi kommer att bli tillsammans igen. Då går jag liksom inte vidare hur mycket jag än försöker.. 
  • greta2
    Anonym (osäker) skrev 2012-12-23 22:09:57 följande:
    Man hör ofta hur det talas om "magkänslan" i olika sammanhang, kan vara allt från att man fått en obehaglig känsla när någon anhörig råkat ut för något, att man känner på sig att någonting skall hända etc. Lite synskt, nästan.  För snart 3 år sedan tog det slut mellan mig och min dåvarande pojkvän (på mitt intiativ). Vårt förhållande var stormigt men "äkta" på något sätt. Har aldrig förr känt så starkt att jag verkligen inte kan leva utan en annan människa. Då undrar ni säkert varför jag då gjorde slut, ja, vi hade en väldigt komplicerad situation runt omkring oss som påverkade vårt förhållande väldigt mycket, mer än så vill jag inte gå in på. Detta slutade med att jag blev knäckt rent psykiskt och sökte mig bort från honom, gjorde slut och försökte förtränga honom och allt vi haft genom att föra över mina känslor för honom på första bästa kille jag såg. Han gjorde samma sak. Jag var tillsammans med det här reboundet i ett år, vi hade ett svalt förhållande med i princip noll känslor från mitt håll så tillslut dog det ut helt för honom också. Mitt ex har haft 3 förhållanden sedan vi gjorde slut och varje gång som jag fått reda på att han träffat en ny har jag gråtit mig till sömns otaliga nätter och en av gångerna gick jag in i en depression. Det har alltid känts så fel.  För ett tag sedan började vi prata igen, på mitt intiativ. Jag var ganska rak på sak och förklarade hur jag kände och att jag saknade honom. Han sa kort att han saknade mig ibland samtidigt som han tog då ett väääldigt stort kliv tillbaka och kort därefter sa att han inte kände samma sak. Detta krossade mig totalt. Ett par veckor senare så får jag ett samtal mitt i natten av honom (han var onykter) där han säger att han visst vill vara med mig, men att vår situation var för komplicerad för honom, att han inte klarade av det. Dagen därpå då jag frågade honom om samtalet så minns han inte allting och påstår att det var alkoholen som talade, för att han ville ligga.  Summa summarum: Trots allt som hänt runt omkring oss och trots att han har sagt till mig rakt ut att han inte har känslor för mig, så säger min magkänsla mig att det kommer att bli vi i slutändan. Att jag bara måste vänta ut honom. Jag försöker att sträta emot, försöker gå vidare och hitta någon ny, men det finns alltid en röst inom mig som säger åt mig att vänta på honom. Blir galen!! Jag är så galet kär i den här människan och kan inte tänka mig ett liv utan honom. Hur ofta har magkänslan stämt för er? Har någon varit i en liknande situation? Jag menar inte här att bara för att magkänslan stämt in för er att det per automatik ska göra det för mig också. Jag försöker att ta varje dag som den kommer och tänker fortsätta med detta, det finns ingen här på FL som kan avgöra hurvida min magkänsla stämmer osv. Vill bara höra för att jag undrar. Sedan om någon har något tips på hur man på bästa sätt går vidare från den personen man hela tiden trott var "the one", så är det väldigt uppskattat! Tack på förhand, och justeja, God Jul!! 

Jag tycker du skall ge det en chans ändå. Go for it!
  • Anonym

Första intrycker eller magkänslan om man så vill stämmer oftast. Sen brukar jag analysera sönder saker och då blir allt galet och tvärtom. Det tar tid och mod att lita på magkänslan när förnuftet säger annorlunda.

• Anonym (osäker)
    Anonym skrev 2012-12-24 01:55:45 följande:
    Första intrycker eller magkänslan om man så vill stämmer oftast. Sen brukar jag analysera sönder saker och då blir allt galet och tvärtom. Det tar tid och mod att lita på magkänslan när förnuftet säger annorlunda.

Det är dels det också. Kan inte till 100 avgöra om det faktiskt är magkänslan eller hoppet som får mig att tro(hoppas?) att det ska lösa sig. Överanalyserar, grubblar och ältar så himla mycket.
  • Super

Jag vill påpeka att dina känslor för honom påverkar din magkänsla. Hade du inte varit så kär i honom och du fortfarande har en magkänsla som säger att han har känslor för dig är det en helt annan sak. Så i det här fallet skulle jag inte lita på min magkänsla.

Och, ja, är själv i någon liknande situation vad gäller magkänslan.  "Känner" på mig att en viss man är intresserad av mig, vilket han förmodligen inte är, men jag önskar att han vore...

• Selfish Geene

Jag upplever att min magkänsla oftast stämmer men jag vet också att min hjärna är benägen att komma ihåg gångerna sen HAR stämt och glömmer gångerna magkänslan inte stämde

• louielouielouie

Din situation du nu skrev om för ett tag sedan är läskigt likt en situation jag just nu sitter fast i. Jag är supernyfiken på om du valde att lita på din magkänsla eller inte ? Jag har ingen aning om jag bara är kär och detta har påverkat min magkänsla om att han gillar mig eller om han faktiskt inte känner nåt för mig längre och jag bara har gått och blivit ett saiko. Haha och denna fundering gör mig saiko ! Hur gick du vidare ?

• Anonym (Anna)

Hade en liknande situation som dig. Gick under flera år med en känsla av att det kommer att bli vi. Träffade ändå andra och långsamt försvann den tanken. För ett halvår sedan skrev han till mig på fb. Bedyrade sin kärlek och ville ses. Efter 17 år! Jag kände ingenting för honom. Är glad att det inte är vi för det hade inte funkat. Älskar min man.

Svar på tråden hur ofta stämmer er magkänsla?