Är detta ok? Kan knappt andas!
Anonym skrev 2012-12-25 00:05:05 följande:
Eh, "det kan var en bonus"?? Piper det när man andas så ber man sin fullt friska och körbara anhörig att köra en till sjukhuset. Ambulanser är INTE till för sådana tillfällen och vad jag förstått av ts är hennes tillstånd INTE akut så ett sätt som behöver akutvård.Bevisligen är inte ts skräckslagen och ändå råder du henne att ringa en ambulans för att som en bonus få sympat och så får hennes korkade syrra se att läget är allvarligt. Tro mig, ambulanspersonalen kommer inte tycka synd om de som ringer dom i ett icke akut läge (112 kommer dessutom inte ge henne en om hon inte ljuger och överdriver sina problem. Att hon blir rädd ger henne inte heller en ambulans utan en fin hjälp via telefon om hur icke farligt det är och att hon kan ta sig in själv) och hennes dumma syrra kommer bara tycka att hon är en dramaqueen. 112 är ingen taxiservice och jag är inte ett dugg mer trevlig än jag måste mot de som ringer oss i onödan när någon annans stackars farfar kanske dör för att alla bilar är upptagna. skäms över att du ens tänkte tanken!!
Jag har en bekant som körde mot rött genom hela stan pga ett barn fick allergi (ambulans hade tagit för lång tid).
Min sambos ena barn fick ambulanshelikopter pga allergi.
Varför ambulans är bra, för att ni bör ha syrgas, antihistaminer och annat som kan sättas in under färd.