• Calpurnia

Är detta ok? Kan knappt andas!

sextiotalist skrev 2012-12-25 09:12:50 följande:
    OK, det var idioti att ta med sig katten, men som allergiker så borde du alltid ha medicin med dig. De jag känner som är pälsdjursallergiker har alltid astmamedicin med sig, även till arbetet (som är djurfritt) för att det alltid finns allergener i mer eller mindre mängd.

Ja, här håller jag med helt enkelt. Min exman har det där problemet, och han har ALLTID Bricanyl och antihistaminer med sig överallt.
  • Calpurnia

I övrigt är detta en komplicerad nöt att knäcka. Å ena sidan bör de som har djur ta hänsyn - men å andra sidan är det naturligt att leva tillsammans med djur. Det har människan alltid gjort. Så jag tycker inte heller att de med djur ska behöva backa hur mycket som helst i samhället p.g.a. den lilla gruppen pälsdjursallergiker. Och det säger jag TROTS att min exman har detta problem, och min dotter också (fast i mycket mindre grad - inga andningsbesvär).

Om det gäller en familj som i TS' fall, så kanske man kan kompromissa så att syskonet med pälsdjur hälsar på hos föräldrarna varannan jul, och syskonet med allergi den andra varannan julen..?

Svar på tråden Är detta ok? Kan knappt andas!