Är detta ok? Kan knappt andas!
Anonym (Akut????) skrev 2012-12-25 11:51:39 följande:
NEJ NEJ NEJ och åter NEJ!!!! Det är människor som dig som tar upp livsviktiga ambulanser. Och jag kan tänka mig att du sätter dig på gynAKUTEN med klåda i underlivet. Akuten och ambulans är för livshotande tillstånd! TS har både haft tid att sitta på internet och fullt kapabla släktingar som kan köra henne till närmaste akut om det så skulle behövas. TS är medveten om sin allergi och det var fräckt att den söndercurlade systern att ta med sin katt men hon är i sin sinnes fulla bruk och inte livshotad på något vis!
Akuten och ambulansen är till för AKUTA situationer, det behöver inte vara livshotande. Skulle det enbart vara livshotande tillstånd skulle det vara tomt på akuten och ambulansen skulle kunna bemannas ner. Jag kan inte se att TS tänkt sig ringa efter ambulans så tagga ner.
Givetvis ska man tänka sig för vid akutbesök eller då man överväger ringa ambulans. SOS prioriterar utryckningarna och då det blir fråga om rena transporter - förekommer oftare än vad folk tror - sker de när det finns möjlighet.