Är detta ok? Kan knappt andas!
sextiotalist skrev 2012-12-25 10:24:15 följande:
Det behöver inte vara fara för ens liv, mig veterligen är ambulansen, till skillnad från personbilar och taxibilar, utrustade med läkemedel som kan behövas vid vissa fall, t.ex smärtlindring, antihistaminer, syrgas och framför allt, förhoppningsvis kunnig personal (men efter vissa trådar här så börjar jag tveka). Dvs för mig är ambulans något man använder när t.ex en sjuk person behöver behandling på väg in till sjukhuset och det behöver inte innebära att patienten kommer att dö om behandlingen inte ges, det räcker med att behandling behövs. När min pappa fick en stroke, så åkte de med blåljus in, även om han inte var döende.NEJ NEJ NEJ och åter NEJ!!!! Det är människor som dig som tar upp livsviktiga ambulanser. Och jag kan tänka mig att du sätter dig på gynAKUTEN med klåda i underlivet. Akuten och ambulans är för livshotande tillstånd! TS har både haft tid att sitta på internet och fullt kapabla släktingar som kan köra henne till närmaste akut om det så skulle behövas. TS är medveten om sin allergi och det var fräckt att den söndercurlade systern att ta med sin katt men hon är i sin sinnes fulla bruk och inte livshotad på något vis!