Du måste logga in för att svara i en tråd.

• elmadumle

Är detta ok? Kan knappt andas!

Jag är allergisk och går ingenstans utan min bricanyl, betapredtabletter eller spruta. Skulle inte heller tveka att ringa efter ambulans om jag får en kraftig reaktion. Vilket har hänt en gång efter att känt av nötter, ringde 112 och rådfrågade, hon skickade en ambulans direkt även fast jag tagit medicin innan jag ringde. Ambulans personalen stannade en timme innan de beslöt att jag inte behövde åka in men blev uppmanad att ringa igen direkt om jag skulle få mer känning.   

• elmadumle
    Anonym (Akut????) skrev 2012-12-25 11:51:39 följande:

NEJ NEJ NEJ och åter NEJ!!!! Det är människor som dig som tar upp livsviktiga ambulanser. Och jag kan tänka mig att du sätter dig på gynAKUTEN med klåda i underlivet. Akuten och ambulans är för livshotande tillstånd! TS har både haft tid att sitta på internet och fullt kapabla släktingar som kan köra henne till närmaste akut om det så skulle behövas. TS är medveten om sin allergi och det var fräckt att den söndercurlade systern att ta med sin katt men hon är i sin sinnes fulla bruk och inte livshotad på något vis!

Som ambulanspersonal verkar du inte veta att en allergisk reaktion kan bli livshotande snabbt, tack och lov att jag aldrig träffat någon som dig med din okunskap när jag behövt hjälp med allergiska reaktioner, här vet de att det kan gå fort.
Svar på tråden Är detta ok? Kan knappt andas!