• Lisa med barn

Är detta ok? Kan knappt andas!

Anonym (Förbannad) skrev 2012-12-25 10:31:54 följande:
    Vi åkte vid 8 imorse. Sambon kör. Själv är jag trött efter en natt med dålig sömn, men mycket för att det var kallt. Det blev världens gräl när vi drog. Farsan blev arg på syrran som tagit med sig katten, trots att mina föräldrar sagt ifrån (visade det sig). Syrran tyckte att jag var barnslig som blev sur för lite allergier. Morsan tycker att jag sviker familjen och julen. Själv försöker jag undvika både vrede och martyrskap. Tack för ert stöd!

TS, du får ursäkta men vad är det för föräldrar du har? Att syrran är en fullblodsidiot men dina föräldrar släppte in katten! De/ni skulle ha slängt ut syrran med katten en gång för alla så kanske egot skulle fatta nåt? Fast hon skulle antagligen bara tycka synd om sig själv.

Men frågan kvarstår: Hur kunde ni (du, din sambo och dina föräldrar) låta syrran domdera med er på det hrä viset samt bli förbannad trots att hon betedde sig illa?   
  • Lisa med barn
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-12-25 22:50:44 följande:

Det är alltid lite så med syster. Man får inte säga ifrån så att hon blir ledsen och man får aldrig antyda att hon gjort något fel. Vi fick ju so sagt ställa in besöket i somras då de behövde vara kattvakt åt syrrans katt precis den vecka då vi sedan två månader bokat in vårt besök. Resultatet av detta blev att de inte träffade sitt barnbarn på hela sommaren. Eftersom de bara ses till jul och sommar blev ju det lite trist för barnbarnet också. Det är morsan som har lite svårt att släppa taget om sin minsting.

Vilken jobbig sits... Och ni som har gjort så mycket, rest så långt för att umgås med familjen. Tycker riktigt synd om er. Speciellt med tanke på att ni har barn.

Finns det möjlighet att locka ner era föräldrar till er nästa år? Bjud gärna in syrran också men utan djur. Det är antagligen lättare för dem att åka tåg eller flyga till Göteborg än att ni ska göra sån lång bilresa med barn. Och om syrran dyker upp med katten så får hon vackert vända i dörren.  
  • Lisa med barn
    jollan61 skrev 2012-12-26 19:46:13 följande:
    Bra skrivet! Hur i h-vete kan man kalla ett stackars oskyldigt djur för "kattfan" och tycka att den ska bli utsparkat i ett kallt jävla garage?
    Det är väl inte kattstackarns fel att syrran tog den med sig, den bad knappast om att få följa med!
    Dessutom, som flera redan skrivit, är naturligtvis syrran såpass full med allergener så det hade blivit problem även om inte katten varit med.
    Nej, TS får skylla sig själv när hon inte hade tagit med sina mediciner!

Väldigt många oansvariga kattägare har utekatt. Så det duger att katten springer lös utomhus men det duger inte att ligga i garaget? Vad duger till en katt? En lyxsvit?
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-12-27 01:02:02 följande:
    Oj, vad oansvarig jag är då mao.
    Varför får man inte ha utekatt? Du drar ju alla över en kam *suck*

För att det kan drabba allergiker eller andra som inte vill ha med din katt att göra men det skiter du i. Eller menar du att du tar ansvar för din katt? Eller dina medmänniskor? 

PS! Skriv med ditt nick och inte som anonym om du kan stå för dina åsikter. 
Svar på tråden Är detta ok? Kan knappt andas!