• jollan61

Är detta ok? Kan knappt andas!

Anonym skrev 2012-12-26 18:53:45 följande:
    Ja, jag är allergisk mot katt själv. Men inget djur ska bli "utsparkad" i nåt jävla garage och bli kallad kattfan för min skull. Det är inte djurets fel. Då hade jag hellre hållit mig borta själv. Syrran är väl förövrigt full med partiklar från katten själv, så jag hade inte kunnat tänka mig att åka dit och träffa henne utan att ha medicinerat. Ts familj agerar ju inte så hänsynsfullt, men ts borde ju själv se till att ha mediciner med. Man kan ju faktiskt råka hamna oväntat i en situation där man blir jätteallergisk, och då är det trevligast för en själv om man tänker ett steg före. 
    Bra skrivet! Hur i h-vete kan man kalla ett stackars oskyldigt djur för "kattfan" och tycka att den ska bli utsparkat i ett kallt jävla garage?
    Det är väl inte kattstackarns fel att syrran tog den med sig, den bad knappast om att få följa med!
    Dessutom, som flera redan skrivit, är naturligtvis syrran såpass full med allergener så det hade blivit problem även om inte katten varit med.
    Nej, TS får skylla sig själv när hon inte hade tagit med sina mediciner!
  • jollan61
    Lisa med barn skrev 2012-12-27 00:50:17 följande:

Väldigt många oansvariga kattägare har utekatt. Så det duger att katten springer lös utomhus men det duger inte att ligga i garaget? Vad duger till en katt? En lyxsvit?
    Mina katter är innekatter, för deras egen säkerhets skull! Med tanke på alla sinnessjuka djurplågare som finns nuförtiden så.... inte vill jag ha dem påkörda heller.
    Någon LYXSVIT bor vi inte i, däremot ett hem där katterna har inhägnad rastgård, samt stora klätterställningar, lektunnlar etc inne så de trivs.
    Alltså, de är innekatter för deras egen skull, inte för mysallergikernas!
Svar på tråden Är detta ok? Kan knappt andas!