• loveeverymoment

Kia cee'd bra o dåligt?

Vad är era åsikter om Kia Ceeden ni som har en??? Vill höra både plus o minus....

• Svar på tråden Kia cee'd bra o dåligt?
  • Agnostino

Bara minus, trött, hög ljudnivå, törstig, dåligt antspinn, dålig värme, otroligt okultiverad och trött diesel (känns som en lastbilsdiesel från 80-talet) och så vidare. Focus eller golf är ett hundra gånger bättre val.

• Biker

Har bara positivt att säga. Har 2 st eller 2008 (kört 9000 mil) och en 2012 (5000 mil). Inte haft några problem med dem över huvudtaget. Servat och bytt några glödlampor. Ngt hög ljudnivå. Bra utrymmen, prisvärd. Motorn är helt ok.

• Dina08

Bara positivt (har 2009:a). Välj inte den svagaste motorn, vi har en 1,6 tror jag, iaf den starkare. Suveränt garantipaket. Inga problem hittills utom radioknappen som fick spel, men det gick på garantin. Bra komfort, speciellt om man jämför med Kia Rio 2001. Skön att köra, bra utrymmen, en modern bil, hyfsat pris på service. Och så priset!!

• loveeverymoment

Nu blev det en sån precis lämnat iväg focusen. DEN e det sämsta skit man kan ha.
    Golf var med nöjd med....

• Familjebilsbloggen

Jag har familjebilstestat nya Kia Cee'd och har man småttingar och behöver en bil att växa i så är den inte rätt men annars är det en riktigt bra bil tycker jag. Dieseln med manuell låda har tydlig dieselkaraktär så det är kanske negativt för vissa. Behöver man en större bil så är Hyundai i40 en storebror till Cee'd och i40 gillar jag verkligen som familjekombi

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Själva bilen är okej, men KIA är idioter.

Vi köpte 2 stycken och det känns som om nått går sönder hela tiden.

Tyckte det va bra med 7 års nybilsgaranti......men man får kämpa för att få ut nått. 

Svar på tråden Kia cee'd bra o dåligt?