• Wimsey

Jag hatar julklappsspelet

Jag gillar julklappsleken men imtense som ersättning för det vanliga julklappsgivandet. Hos oss är det mer ett sätt att lindra paketöppnarbehovet innan den riktiga julklappsutdelningen.

gammal detektiv i ny förpackning
  • Wimsey
    Anonym skrev 2012-12-26 10:55:00 följande:
    Varför tycker vuxet folk att det är så viktigt med julklappar?

Varför inte? Jag är vuxen, inte död
  • Wimsey

Julklappar och nykterism.

• Wimsey
    Anonym skrev 2012-12-26 20:41:18 följande:
    Ok, inga julklapper = döden..? Då förstår jag varför klappar kan orsaka stora o långa diskussioner.

Bättre lycka nästa gång
  • Wimsey
    Anonym (geting) skrev 2012-12-26 19:35:54 följande:
    Tar gärna emot tips på presenter som skulle kunnat passa alla. 23-75 år, kvinnor och män, alla från olika delar av samhället och olika kulturer och olika länder. Småbarnsföräldrar, penisionärer, festprissar, nykterister, lantisar, mångmiljonärer, hemmafruar, lastbilschaffisar, vegeterianer, rawfoodister, snobbar osv. De bästa sakerna jag kom på var dem jag köpte. Ingen hit nåt utav dem! I min familj hade det nog fungerat bättre. Vi uppskattar ungefär samma saker.

Förstahjälpenkit, brandfilt, reflexväst ...
  • Wimsey
    Anonym (Alexandra) skrev 2012-12-26 21:46:09 följande:
    Så ingen ser någonting fel med att köpa saker bara för att de är fula, fullt medveten om att ingen kommer vilja ha dem?

Nä, det låter som alldeles utmärkt att ge vidare i julklapp till någon som inte deltar nästa jul
  • Wimsey

Eller om det börjar brinna.

• Wimsey

Jag läste slarvigt

• Wimsey

Jag fick faktiskt rätt bra klappar i julklappsspelet, jag tror faktiskt att de flesta klapparna antingen var sådana som faktiskt kommer att vara till nytta för de som vann dem eller saker som barnen tycker är kul (det finns liksom inget som hindrar att man byter eller ger bort klapparna efteråt).

Svar på tråden Jag hatar julklappsspelet