• Anonym (vi)

Jag hatar julklappsspelet

Såhär gjorde vi i år. Bestämde att alla skulle köpa två klappar var för högst 20 kr (jo, det går...finns gott om på fyndlager osv) Sedan slog vi tärningen laget runt. Om man fick 1 eller 6 fick man välja av julklapparna på bordet. Så höll vi på tills alla julklappar vart tagna. Sedan satte vi klockan på 5 minuter och gick laget runt igen och då var det en "tjuvomgång"...alltså man fick sno av andra de paket man tyckte såg intressanta ut. Riktigt skoj! Och om någon mot förmodan skulle vara utan julklapp i slutet så fick den välja en av någon som hade fler. Sedan öppnade vi och det var riktigt bra klappar. Sånt man behöver så som pumptvål, ljuslyktor, handdukar etc. Efter att klapparna var öppnade fick man även byta med varandra om man såg att någon annan fått något man hellre har nytta av. Riktigt bra och enkelt spel. Alla får en julklapp som de förhoppningsvis gillar. Ingen har ruinerat sig och stämningen är god. Varför måste allt klagas på så oerhört varje gång? Var glad och spela bara :D

• Anonym (vi)

Julen är till för alla. Och vi kör inte med nån julklappslekar inom min egna familj. 
    Jag och min man har sagt att vi köper för ett visst belopp till varandra (1000kr) iår och vi köper de vi vet vi vill ha och önskar oss.
    Resten går till sonen.Solig som får MASSOR med julklappar. 

Systersönerna får leksaker för 250kr var.
    Och resterande av familjen får en julklapp var jag VET dom vill ha. Och de går oftast på minst 200kr..  

Svar på tråden Jag hatar julklappsspelet