Jag hatar julklappsspelet
Jag hatar oxå spelet! Vi körde det med min mans familj i går och först var jag väldigt possitiv eftersom vi är extra fattiga i år. 200:-/paket var summan och jag köpte en dyr ekologisk massageolja med anrika från mig och ett set glas- och metallmatlådor från min man (båda saker jag mer än gärna hade unnat mig själv i julklapp). Vi fick en lyxig salamikorv (är vegeterianer) och vinglas med öppnare till (dricker ALDRIG vin). Sen fick man ju hålla på och försöka sno klapparna av varandra, men tydligen inte sina egna! Och det var verkligen inget av de andra vi ville ha! Hälften i sällskapet talar engelska så alla böcker var på det språket och jag är sämst på engelska och det var endå inga böcker jag är intresserad av. Någon hade köpt kaffekoppar med kaffe till, men vi dricker inte ens kaffe och samlar en speciell serie koppar. osv. allt var fel helt enkelt!
Det blev ganska bra för oss till slut. Jag lyckades knipa matlådorna som var från mannen och min man fick kaffet och kopparna. Kopparna får vi väl ge bort och kaffet bjuda till vänner. Sen fick mannen som är bra på engelska en bok som inte svägerskan ville ha med hem ens. Tyckte mest synd om farbrodern som lever ensam och fick oljan jag köpte...
Nästa år föreslår jag "hemlig tomte". Eller sänker prislappen, vi fick ju punga ut 400:-
och ingen blev nöjd.