• Baby Firefly

Hur mycket drack du igår?

Det går ju en massa snack om att alla blir så fulla på julafton. Så hur full vart du och hur mycket alkohol fick du i dig under dagen?

Min ranson:

3 koppar  stakvins glögg spetsad med rom
    1/2 flaska vin
    2 stark-öl
    2 små glas Amarula.  

Var icke full. 

• Svar på tråden Hur mycket drack du igår?
  • Fru Mamma

Drack ingen alkohol, men ca 5 glas vatten, ett glas julmust, en kopp kaffe och ett glas apelsinjuice ;)

• Lilia

Jag tog nattvarden, är osäker på om det var alkohol i den. Isåfall så mycket vin om kexet (stort som en enkrona) kunde suga upp.

• Anonym

3 starköl mellan klockan 19-23. Bara ett vuxet barn hemma med oss.

I övrigt en hel del kaffe, julmust och vatten också¨.

• Lilia
    Fru Mamma skrev 2012-12-25 18:33:28 följande:
    Drack ingen alkohol, men ca 5 glas vatten, ett glas julmust, en kopp kaffe och ett glas apelsinjuice ;)

• Anna Paulita

Ca 3 cl starkvinsglögg vid 14.00
    2 dl starköl kl 15.30
    1 glas rött kl 19.30
    1 glas rött kl 23.00

Jag var inte onykter

• Anonym

2 muggar starkvinsglögg
    1 öl
    2 cider
    2 snaps
    lite baileys
    en halv flaska vin

mellan 12:00-16:00 

• Anonym

Jag drack en massa riktig julmust (inte light) och Ginger Ale. Min man drack en halv julöl och en snaps. Men vi åt massor av choklad.

Idag skall vi ha vitt vin och räkor och jag kanske t.om slår på stort och dricker ett litet glas Martini. Jag har inte inte varit berusad sedan nyårsafton 1989 ... min man var nog berusad en midsommarafton 1991 i Skagen. Vi dricker ibland 2 glas vin till maten - min man kanske tar en lite whiskey en gång i månaden - jag dricker ett litet glas Martini i badkaret ibland.  Men vi är aldrig någonsin berusade.   

• Isola02

Ett glas champagne och en cider. 
    Blev långt ifrån full.  Krävs minst en flaska vin för att jag ska bli berusad.

• Baby Firefly
    Isola02 skrev 2012-12-25 18:43:46 följande:
    Ett glas champagne och en cider. 
    Blev långt ifrån full.  Krävs minst en flaska vin för att jag ska bli berusad.
    Samma här och då måste den drickas i rask takt. 
Svar på tråden Hur mycket drack du igår?