• Anonym

Rätt eller fel? Inga julklappar

Igår var det julafton och jag var den ENDA som inte fick julklappar! Alla fick julklappar oavsett ålder. Både barn, vuxna och gamla. Men inte jag. Inte en enda. Inte från någon i sällskapet. 

Jag är inte bortskämd eller så men jag tycker det är elakt och konstigt att ge julklappar till ALLA förutom EN. Jag blir glad över det lilla jag får. Julen går ut på att vara tillsammans och visa uppskattning och då tycker jag det hör till att ha en liten julklapp oavsett vad det är. Bara för symbolikens skull. Jag hade blivit glad över bara ett julkort med en liten julhälsning eller en klubba eftersom det är tanken som räknas tycker jag. Men inte ens det fick jag. 

Överreagerar jag? Gråter

• Svar på tråden Rätt eller fel? Inga julklappar
  • Anonym
    Viktoria123 skrev 2012-12-25 19:29:13 följande:
    Vilka fira du med?
    Jag firade med min sambos familj. Vi har bott ihop i 2 år.
  • Anonym
    Viktoria123 skrev 2012-12-25 19:29:13 följande:
    Vilka fira du med?
    Fast spelar det någon roll egentligen vem man firar med?
    Jag trodde att man hade med sig julklappar till dom man firade med. 
  • karet

Extremt konstigt.
    Hade du klappar med till alla?
    Fick du inte ens något av din sambo?

• Anonym (En undran)

Hur var det förra julen? Köpte du julklappar? Hade sambons ev syskon med sig respektive, fick de? Visste de om att du skulle vara med?

• Anonym
    karet skrev 2012-12-25 19:33:03 följande:
    Extremt konstigt.
    Hade du klappar med till alla?
    Fick du inte ens något av din sambo?
    Ja, vi gav julklappar till alla förutom 2 par. Vi har gemensam ekonomi och vi skrev från oss båda på paketen.
    Det ena paret hade vi pratat med innan jul och de sa att de inte ville ha några julklappar för att de skulle inte ge oss några - Okej tänkte vi. De andra paret visste vi inte att de skulle vara med (deras planer blev ändrade så det blev bestämt dagen innan men vi märkte det inte förrän de dök upp på julafton).

Jo, jag fick av min sambo och min egen familj. Men inget av de jag firade med, det tycker jag var konstigt.
    Jag öppnade julklapparna från min familj och sambon hemma innan vi åkte, men det var bara så underligt att jag inte fick NÅN där.. Och jag var den ENDA som inte fick EN ENDA julklapp, trots att jag och sambon köpt till "alla". 
  • Maskot

Tycker det låter jättekonstigt!

Förra året var sonens sambo med oss på julaftonen. Han är vårt enda barn, och vi samlades hela stor-familjen. Jag köpte flera julklappar till henne också- räknade det lite som att vi nu har 2 ungdommar vi vill uppskatta och måna om. Skulle dessutom kännas urdumt om vi köpte massor till sonen och inget till henne. 

• Anonym
    Anonym (En undran) skrev 2012-12-25 19:33:34 följande:
    Hur var det förra julen? Köpte du julklappar? Hade sambons ev syskon med sig respektive, fick de? Visste de om att du skulle vara med?
    Förra julen firade vi inte ihop, men fick en julklapp från hans mamma i alla fall. 
    Ja, de visste att jag skulle vara med. De tar julfirandet seriöst så det blev bestämt redan i början av december.
  • Anonym
    Maskot skrev 2012-12-25 19:40:01 följande:
    Tycker det låter jättekonstigt!

Förra året var sonens sambo med oss på julaftonen. Han är vårt enda barn, och vi samlades hela stor-familjen. Jag köpte flera julklappar till henne också- räknade det lite som att vi nu har 2 ungdommar vi vill uppskatta och måna om. Skulle dessutom kännas urdumt om vi köpte massor till sonen och inget till henne. 
    Det är rätt tycker jag. Eller nja, man behöver inte köpa flera presenter. 1 räcker tycker jag.
    Bara för att visa att man tänker på personen och uppskattar denne.
  • Anonym

Jag tycker också att det är konstigt, jag firade med mitt ex, hans nya, hennes barn och våra barn, jag hade med julklapp till alla + 2 extra klappar, en av de extra kom väl till pass. Ett av barnen (inte nåt av mina barn de är inte i den åldern än) hade sin partner med, vilket inte var helt säkert innan. Så alla som var med fick julklappar.

• Anonym (s)

Fick du inte ens en julklapp av din sambo??
    Vi körde julspelet eller vad det heter så alla vuxna hade köpt 1 julklapp och då fick man ju en. Helt perfekt.
    det var några barn med också (jag har inga barn) och de fick massa julklappar såklart. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-25 19:38:49 följande:
    Ja, vi gav julklappar till alla förutom 2 par. Vi har gemensam ekonomi och vi skrev från oss båda på paketen.
    Det ena paret hade vi pratat med innan jul och de sa att de inte ville ha några julklappar för att de skulle inte ge oss några - Okej tänkte vi. De andra paret visste vi inte att de skulle vara med (deras planer blev ändrade så det blev bestämt dagen innan men vi märkte det inte förrän de dök upp på julafton).

Jo, jag fick av min sambo och min egen familj. Men inget av de jag firade med, det tycker jag var konstigt.
    Jag öppnade julklapparna från min familj och sambon hemma innan vi åkte, men det var bara så underligt att jag inte fick NÅN där.. Och jag var den ENDA som inte fick EN ENDA julklapp, trots att jag och sambon köpt till "alla". 
    Hur kom det sig att paret som kom i sista minuten fick julklappar när de inte var inplanerade att vara med?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-25 19:57:01 följande:
    Hur kom det sig att paret som kom i sista minuten fick julklappar när de inte var inplanerade att vara med?
    Vi köpte bara till dom vi skulle fira med, men några av dom andra som var där köpte till alla dom skulle fira med + de som skulle fira någon annanstans. Alltså köpte dom julklappar till alla förutom jag. 
Svar på tråden Rätt eller fel? Inga julklappar