Snälla hjälp 8 månaders sover oroligt på nätterna!
Hejsan!
Vår son är om 17 dagar 9 månader o har i minst en månad strulat med sömnen.
Han lägger sig 19 efter 200 ml välling o brukar sova rätt bra i 3 h, sen vill han ha välling el ersättning igen o sen sover han kanske två timmar igen. Sedan runt kl 0030-0100 vaknar han, står i sängen o vill inte somna om. Han vill upp hela tiden, ibland räcker det med att lägga ner honom, buffa honom o gå ut, men han sover max 30 min 1 h sen får jag göra om allt igen. Det är enormt frustrerande detta!!!!!!!!!!!!!!!!!
Frågan är, ska jag ta upp honom låta honom sova med mig i sängen? (min man sover numera i annan säng)
Jag kan inrte sova ngt med honom i sängen då han rör sig mkt, har svårt att komma till ro även här men han är mkt lugnare o jag får iaf ligga ner.
De ggrna han har sovit med mig i sängen sedan han föddes kan jag räkna på min ena hand. jag har länge vägrat ta upp honom, dels för att jag inte själv kan sova o dels för att så många sagt till mig att jag bör undvika det.
Hur ska jag göra? han har i princip hållit på att strula sedan han va 4 månader, innan dess sov han klockrent, vaknade en gång per natt.
'
Han har länge också vaknat kl 5 o velat gå upp, nnu har jag börjtat ge honom lite välling vid denna tid så han ibland somnar om.
Vad behöver bebisar denna tid?
han sover två ggr per dag, cirka 45 min morgon, 1,5 h em. Han är glad o go dagtid o sover bra under sina lurar.
Jag ber alla som läser om hjälp, orkar inte med detta mer, så svårt att veta om jag gör rätt eller fel i att ta upp honom. kan han lära sig att sova bättre i min säng m mig? hur gör man då liksom?
Massa frågor o funderingar.
Snälla hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!