• Anonym (Lollo)

Normalt att 11-åring leker med play-dohlera?

Måste bara fråga, min precis fyllda 11-åring önskar sig alla play-doh lera grejerna. Godisfabriken, milkshakesetet, tårtkitet osv. Känns så otroligt barnsligt för en 11-åring att bara önska sig såna saker och hålla på att ha affär där man får beställa det man kan göra med dessa set, tex en lermilkshake.. I övrigt har hen önskat sig någon barbiedocka och monstersincdockor. Inget som lite mer tyder på att hen börjar blir liiiite större. Förstå mig rätt, jag vill absolut INTE att hen ska önska sig vuxengrejer och inte får vara barn eller så men hade kanske trott att hen skulle följa med i utveckligen och vilja ha kanske litel kläder eller smycken. Någon sak som visar att hen börjar bli lite större.

Vad leker era 11-åringar med och vad önskade sig dom i julklapp?

• Svar på tråden Normalt att 11-åring leker med play-dohlera?
  • Lilia

Jag tycker att det låter helt normalt. Jag lovar dig att hon inte kommer leka med Barbie då hon är 16 år. =)

• Anonym

Jag är en fullt normal, vuxen 23-åring med jobb, utbildning, medlemskap i Mensa och sambo. Jag önskade mig en Mel B-barbie när jag fyllde tretton, fick den och var lycklig. Var glad att hon vill ha någonting som stimulerar fantasin istället för "något som visar på att hon följer med i utvecklingen". Alla gillar inte smink, kläder eller smycken. Jag skulle blivit jätteledsen om jag visste att min mamma tyckte jag var barnslig som önskade mig leksaker när jag var elva. Man är alls inte vuxen då. Jag leker fortfarande, bygger på ett dockhus och har världens häftigaste elektriska tågbana! 

• Anonym (hm?)

Haha snälla nån, fullt normalt.. Finns gott om barn som inte är intresserade av kläder o smycken.. jag gjorde inte det förrän jag blev runt 14-15. Lekte med barbisar när jag var 13 år liksom.

Låt ditt barn ha sina egna intressen 

• Anonym (Lollo)

Är det så :) Ok tack, 11-åringen är lite speciell på olika sätt så ibland blir jag osäker på hur mina tanker far iväg när man oroar sig för mycket..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-26 13:34:53 följande:
    Jag är en fullt normal, vuxen 23-åring med jobb, utbildning, medlemskap i Mensa och sambo. Jag önskade mig en Mel B-barbie när jag fyllde tretton, fick den och var lycklig. Var glad att hon vill ha någonting som stimulerar fantasin istället för "något som visar på att hon följer med i utvecklingen". Alla gillar inte smink, kläder eller smycken. Jag skulle blivit jätteledsen om jag visste att min mamma tyckte jag var barnslig som önskade mig leksaker när jag var elva. Man är alls inte vuxen då. Jag leker fortfarande, bygger på ett dockhus och har världens häftigaste elektriska tågbana! 
    Förlåt, HEN...
  • Anonym

jag är 30 och "leker" eller bygger snarare med lego och tycker det är skitkul  så nej det är inte onormalt

• Anonym (Lollo)

Bra, tack , då släpper jag det. Som sagt, ibland drar tankarna iväg för mycket och mycket har hänt som inte finns med i denna enkelt ställda fråga. Men om det är många som leker med liknande saker så känns det bra. Och jag visar inte ett dugg för henne givetvis så hon blir inte ledsen, hon har tvärtom fått det hon önskat sig för att hon, just har önskat sig det och är det hon blir glad av.

• Anonym
    Anonym (Lollo) skrev 2012-12-26 13:39:40 följande:
    Bra, tack , då släpper jag det. Som sagt, ibland drar tankarna iväg för mycket och mycket har hänt som inte finns med i denna enkelt ställda fråga. Men om det är många som leker med liknande saker så känns det bra. Och jag visar inte ett dugg för henne givetvis så hon blir inte ledsen, hon har tvärtom fått det hon önskat sig för att hon, just har önskat sig det och är det hon blir glad av.
    Jag förstår dina tankar men samtidigt är det värre med barn som slutat leka när de är 11 år. Min dotter lekte stall med sin kompis när hon var 14-15. Hon är en fullt normalt utvecklad och framgångsrik ung kvinna idag.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym skrev 2012-12-26 13:47:21 följande:
    Jag förstår dina tankar men samtidigt är det värre med barn som slutat leka när de är 11 år. Min dotter lekte stall med sin kompis när hon var 14-15. Hon är en fullt normalt utvecklad och framgångsrik ung kvinna idag.
    Ja absolut, jag håller med helt och fullt!!

• La Lola

Min 12-åring önskade sig en monster High-docka (som hon fick) men de är enbart samlarobjekt som står i bokhyllan.
    Alma leker inte längre. Hon slutade för något år sen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Normalt att 11-åring leker med play-dohlera?