• Baoli

Ellie eller Ella?

Vi kan inte bestämma oss för namn på vår tös. Hade först bestämt Ellie men vi har ett rätt svårt efternamn som vi nästan alltid behöver stava vilket gör att jag blir orolig att hon kommer få stava både sitt förnamn och efternamn när hon blir större. Vad tror ni? Ska vi välja Ella istället som är lättare?
    Behöver hjälp!!!!

• Svar på tråden Ellie eller Ella?
  • EG83

Gillar ni Ellie bättre så tycker jag ni ska välja det! Jag tycker båda är fina men det ju er dotter så ni som har sista ordet :)

• Rosenöga

Ellie skulle jag välja. 

Jag tror Ella är vanligare och det har varit vanligt rätt länge. Ellie känns också gladare på något sätt. Namn med i klingar fint.

• Baoli

Men tror ni att Ellie kommer att vara ett namn man behöver stava för andra, jag tänker på "ie"?

Snälla hjälp mig...

• Rosenöga

Det kan ju hända att någon skriver Elly men det är inte jobbigt att säga att det stavas med ie. Det finns många som har invecklade stavningar, mycket mer ovanligt och invecklat än Ellie. 

• Ginny

Båda namnen är fina men man ska välja det man gillar bäst, inte det som är enklast att stava till. Nuförtiden ser man så lustiga stavningar så det går väl knappt att döpa en unge till Bo utan att någon undrar om det inte ska vara ett H på slutet. *inte sagt för att någon med ett barn som råkar heta Boh ska ta illa upp*

• EG83
    Ginny skrev 2012-12-26 16:09:35 följande:
    Båda namnen är fina men man ska välja det man gillar bäst, inte det som är enklast att stava till. Nuförtiden ser man så lustiga stavningar så det går väl knappt att döpa en unge till Bo utan att någon undrar om det inte ska vara ett H på slutet. *inte sagt för att någon med ett barn som råkar heta Boh ska ta illa upp*
  • Mio

Jag får alltid stava både mitt förnamn och mitt/mina efternamn men det är inget som stör mig! Jag har ett förnamn som kan stavas på ganska många olika sätt och två efternamn som kan stavas på ännu fler sätt! Välj inte namn efter hur praktiskt det är, det viktiga är att ni känner er nöjda med det! Ellie är för övrigt hur fint som helst och jag skulle valt det framför Ella! Glad

• purple box

Elsa Flört

Ellie är väldigt fint. Ella med men då är det stor chans att alla tror det är en förkortning av t ex Isabella

Svar på tråden Ellie eller Ella?