• Anonym

Hur löser vi överlämningen på Tisdag 1 Januari 2012???

Vi har en son på 2 år. Pappan har flyttat 30 mil bort. Har legat i vårdnadstvist. Pappan har umgänge varannan helg. Jag hämtar min son med tåg 10 mil från mig.

Nu ska han ha sonen från 27e till den 1a. Men ser nu att tåget jag brukar åka inte går och jag är framme tidigast 11.49. Det var illa skriver han för han ska börja jobba 12.30 och alltså hinna tillbaka dit. Undrar varför han tar på sig jobb då han äntligen har sonen överhuvudtaget men det är mina tankar.

Men nu forsar smsen in om jag inte kan tabilen vilket jag inte kan då den är trasig, lägger av så fort man saktar in. Sen kommer namn efter namn på folk han tycker ska hämta.

Hur löser man detta och hur stort ansvar har jag i detta? Jag vet verkligen inte vad jag kan göra mer. Har ju ingen runt mig som har lust att kliva upp 7 på nyårsdagen o skjutsa mig heller-

• Svar på tråden Hur löser vi överlämningen på Tisdag 1 Januari 2012???
  • LeaveMeAlone

Det är ju upp till båda att försöka lösa det på bästa sätt. Om du inte kan ta ett tidigare tåg och inte har bil eller ens möjlighet till skjuts så får han ju lov att ringa till jobbet och meddela att han blir sen pga sonen. Du kan ju såklart fråga om du skulle kunna få skjuts men det är ju inte så troligt och det borde han förstå. Båda måste försöka vara lite flexibla när det gäller sådant här. Vet dock att det inte alltid är så lätt där. Men han kan inte begära vad som helst av dig.

• hallontryffel

Hur långt har han från järnvägsstationen till jobbet? Kan han överlämna pojken där och åka direkt till jobbet eller fråga om han kan börja lite senare på jobbet den dagen. Vilken tid hade ni bestämt att han skulle lämna sonen? Om ni inte hade bestämt tid innan är det väl bådas ansvar att försöka lösa detta -inte bara ditt.

• Anonym

Går inga bussar? När ska överlämningen egentligen ske? Kan farmor och farfar ha barnet tills du hinner fram?

Ni har ett gemensamt problem.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-26 14:29:10 följande:
    Går inga bussar? När ska överlämningen egentligen ske? Kan farmor och farfar ha barnet tills du hinner fram?

Ni har ett gemensamt problem.

Lägg inte fokus på att det är ett gemensamt problem. Det är jag så väl medveten om. Jag tycker jag gör allt jag kan för att detta ska fungera. Igentligen kan jag inte åka iväg alls då jag har två till barn att ta hand om men gör ändå detta för att underlätta.
  • miljarden

Hyr eller låna en bil.
    Det är ju ganska lätt att lösa så varför bråka om det.
    10 mil åker man ju på en dryg timme så det är ju inte ens en särskilt krånglig resa.

• miljarden
    Anonym skrev 2012-12-26 18:34:35 följande:
    2013 menar du väll?
    Vilken onödig fråga.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-26 14:42:27 följande:

Lägg inte fokus på att det är ett gemensamt problem. Det är jag så väl medveten om. Jag tycker jag gör allt jag kan för att detta ska fungera. Igentligen kan jag inte åka iväg alls då jag har två till barn att ta hand om men gör ändå detta för att underlätta.
    Du har skyldighet att åka om det är vad domen säger. Att du har fler barn är inget som påverkar det.

Går inga bussar?
  • Anonym
    miljarden skrev 2012-12-26 18:35:32 följande:
    Vilken onödig fråga.
    Nej  
Svar på tråden Hur löser vi överlämningen på Tisdag 1 Januari 2012???