Fotovägg??
Jag ska fixa till en fotovägg här hemma. Men jag vill ha lite tips. Vad ska jag tänka på när jag fixar till en fotovägg? Och jag skulle jättegärna vilja se Era fotoväggar, om ni vill visa. Så jag får lite inspiration....
Jag ska fixa till en fotovägg här hemma. Men jag vill ha lite tips. Vad ska jag tänka på när jag fixar till en fotovägg? Och jag skulle jättegärna vilja se Era fotoväggar, om ni vill visa. Så jag får lite inspiration....
Favoritar! Vi tänkte med göra en fototapet en vägg i vårt nya hus. Motivet är klart, men sen då???
Menar du en fototapet eller sätta upp massa fotografier?
Jag menar att sätta upp massa,fotografier.....
Det har vi gjort. Min man satte upp en spånskiva först från tak till ca 50cm ovanför golvet. Målade den vit. Sedan sätter vi foton med pins på den. Byter ut bilder med jämna mellanrum också.
Vi spände upp snören och hängde upp foton med såna mini-klädnypor som man kan köpa till placeringskort. Blev riktigt bra tycker jag.
Ok, det lät snyggt och häftigt båda. Har ni bilder på det?
Annars är jag lite inne på att ha ramar i olika storlekar och så. Och en sån liten hylla att sätta några ramar på..
Tyvärr inga bilder, vi har flyttat sen dess o inte fått upp fotovägg i nya lägenheten än...
Jag var också inne på ramar först men tror att jag hade blivit lite lat. Lite mer omständigt att byta foton då så det hade nog inte blivit gjort så ofta.
Ni som har en fotovägg, har ni bara foton på era barn/familjen där, eller har ni andra foton också. Jag vill ju helst ha på mina barn, men jag fotar själv en hel del och har några foton som jag skulle vilja ha som tavlor. Kan man blanda så?? Eller ser det konstigt ut?
Jag ska göra en i hallen med ramar. Alla ramar ska vara unika men med tema silver och svart. Gärna lite gameldagsa. Sen ska jag ha bilder på familjen, alla i svart/vitt. Skulle kunna tänka mig någon bild på landstället också tex.
Svart/vita foton är snyggt och jag vill ha såna med. Men jag vill även ha i färg, blir det rörigt och man blandar så??Ska man kanske bara köra på svart/vitt eller bara färg? Vilket blir bäst?
Det är nog en smaksak. Jag vill hålla det stilrent, därav endast svartvitt. Hallen går i övrigt i vitt, svart och silver.
Jag har lite blandat. Korten sitter kant-i-kant o man ser inget av bakgrunden. Ser inte konstigt ut alls. I mitten har vi vårt bröllopsfoto o sedan runt om personer o saker som vi älskar. Mest på barnen givetvis men också på våra föräldrar. Våra barn träffar dem inte ofta pga avståndet men på så sätt kan de se bilder o minnas dem.