Inlägg från: Anonym (chef) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Chef)

SOCIONOM - lön?

Jag tog min examen 2002 och arbetar just nu som verksamhetschef m en lön på 38000. Bor strax utanför Stockholm. Har du tänkt att jobba på myndighetssidan eller utförarsidan?

• Anonym (Chef)
    Anonym (Cissi) skrev 2012-12-26 18:27:03 följande:
    Oj vilken drömlön :) trivs du med jobbet? Jag tänker mig socialsekreterare eller kurator/behandlare.

Jag trivs jättebra! Jag valde redan från början att inte arbeta på myndighetssidan vilket kanske gjorde att jag kunde gå in på en högre lön från början. Men då hade jag å andra sidan lång erfarenhet från verksamhetsområdet innan min utbildning. Jag tror att kurator är spännande och skulle absolut kunna tänka mig att jobba som det. Fast då måste jag nog gå ner c:à 10000 i lön tror jag?
  • Anonym (chef)

Hej!

Du har ju fått massor av bra svar, men skriver ändå!

Jag tjänar 35.000 som enhetschef inom äldreomsorgen i Östergötland (tog examen 2009).
    Min kompis som tog examen samtidigt som mig arbetar som socialsekreterare också i Östergötland hon fick 20.000 i ingångslön och har nu 24.000. I vår kommun (inte samma som kompisen arbetar) ligger lönerna något högre och ingångslön ligger runt 24.000 för en socialsekreterare.

Svar på tråden SOCIONOM - lön?