Inlägg från: tokmonkan |Visa alla inlägg
  • tokmonkan

    Nya vänner i Linköping

    Hej!
    Vi bor i Östersund och planerar flytt till Linköping jan 2014! Känner inte en kotte därnere! 

  • tokmonkan
    TeamX skrev 2013-03-07 20:57:58 följande:
    Hej

    Vi är ett par runt 40... (så gammalt det låter!)
    Men ja, ja...jag är nyss fyllda 38 och min man är nyss fyllda 43.

    Vi flyttar i sommar ner till Linköpingstrakten från Uppsala...vi håller nu som bäst på att sälja vår villa här.
    Vi har tre pojkar på 14 år, 8 år och (snart) 2 år.

    Vi lär gärna känna lite nya, trevliga människor!
    Hej!
    Vad för er till Linköping? Vet ni var ni ska bo? 
  • tokmonkan

    På Fredag åker vi ner 80 mil för att gå på arbetsinterjuv på US. Spännande. Sen gäller det att hitta en hyffsat bra lgh=)  Håll tummarna är ni snälla!!!

  • tokmonkan

    Hej!
    Tänkte höra med er om vadni har att säga om Lambohov???
    Vi har nämligen möjlighet att få hyra en lgh på Plöjaregatan...Men vi vet inte om det är ett bra område. Det verkar jättemysigt när man ser på bilderna iaf.
    Vad tror ni?   

  • tokmonkan
    Eliasmamma skrev 2013-05-08 15:49:31 följande:

    Jag har bott i Lambohov och jag gillar området och sådär men det var för långt ifrån stan. Tar närmare 30 min med buss in, bussförbindelsen är inte mycket att hurra för tycker jag. En annan nackdel är att det inte finns så mkt affärer, typ en konsum (har nog bytt namn nu) en pizzeria och så.

    Ok. Enl google är det ca 3 km in till stan. Hur kan det då ta 30min med buss-?? Själv går jag ca 4km på en halvtimma=) I rask fart såklart! Det kanske är att bussarna tar en lång omväg-?
  • tokmonkan
    Ekrlsn skrev 2013-05-09 15:49:56 följande:
    ca 15:37 – 15:56
    Byten
    0
    Restid
    0:19
    Njae det e nog någon som pratar om att gå långsamt.

    ostgotatrafiken.se 

    Tack=) Det lät bättre! vad vet ni om barnomsorg och skola? Ris el ros?
  • tokmonkan

    Antar att det går fler bussar än en dock är det bara dryga tre km till sjukhuset. Dvs promenad/cykelavstånd. Ingen som har en cykel att sälja?!

Svar på tråden Nya vänner i Linköping