BIM + 10, inget plus och ingen mens.
Hej!
Ska försöka fatta mig kort. Äter pergotime för att jag har PCO. Detta har fungerat tills förra kuren jag tog. Då uteblev ägglossningen, men det kunde bli så sa min läkare. Senare tog jag provera och sedan samma dos pergotime igen. Fick utslag på ägglossnignstestet dag 23 så mellan dag 23 och 26 hade jag ägglossningsont i magen och ryggen. Jag och min sambo myste ju på såklart.
Runt 17:e och 18:e alltså två veckor efter ägglossningen hade jag mensvärk men ingen mens kom. Har tagit 4 test samma vecka som jag hade BIM men inget plus.
Nu är jag på BIM + 10 och ingen mens och inget plus, tog ett CB-test igår morse.
Har inga speciella symtom, kanske lite trött och lite småöma börst, men det kom igår...Kanske mensen är på väg?
Men andra kurer med pergotime har mensen kommit exakt 2 veckor efter utslag på ägglossningstestet. Förutom när jag blev gravid, men det sluta i missfall.
Någon som möjligen vet vad det kan bero på eller varit med om något liknande?
Är så less på att de bara skriver ut tabletter utan och kolla upp hur kroppen reagerar. Ska höra av mig till Gyn imorgon och se vad de säger.
Men ville kolla om någon ute i cyberspace kanske varit med om något likande och hur det gick för er då?