• Pepsi

BIM + 10, inget plus och ingen mens.

Hej!
    Ska försöka fatta mig kort. Äter pergotime för att jag har PCO. Detta har fungerat tills förra kuren jag tog. Då uteblev ägglossningen, men det kunde bli så sa min läkare. Senare tog jag provera och sedan samma dos pergotime igen. Fick utslag på ägglossnignstestet dag 23 så mellan dag 23 och 26 hade jag ägglossningsont i magen och ryggen. Jag och min sambo myste ju på såklart.

Runt 17:e och 18:e alltså två veckor efter ägglossningen hade jag mensvärk men ingen mens kom. Har tagit 4 test samma vecka som jag hade BIM men inget plus.
    Nu är jag på BIM + 10 och ingen mens och inget plus, tog ett CB-test igår morse.
    Har inga speciella symtom, kanske lite trött och lite småöma börst, men det kom igår...Kanske mensen är på väg?
    Men andra kurer med pergotime har mensen kommit exakt 2 veckor efter utslag på ägglossningstestet. Förutom när jag blev gravid, men det sluta i missfall.

Någon som möjligen vet vad det kan bero på eller varit med om något liknande?
    Är så less på att de bara skriver ut tabletter utan och kolla upp hur kroppen reagerar. Ska höra av mig till Gyn imorgon och se vad de säger.
    Men ville kolla om någon ute i cyberspace kanske varit med om något likande och hur det gick för er då?

• Svar på tråden BIM + 10, inget plus och ingen mens.
  • Mirabell

Har varit med om samma sak eller tja just nu. Är nyfiken på om du fick någon hjälp/svar? Vad hände? Hur gick det?

• Pepsi
    Mirabell skrev 2013-01-13 18:24:33 följande:
    Har varit med om samma sak eller tja just nu. Är nyfiken på om du fick någon hjälp/svar? Vad hände? Hur gick det?

Jag fick början till mens i fredags, ser dock inte ut som vanligt och den kommer liksom inte igång. Min gyn läkare skulle ringa mig imorgon, så jag hoppas att få lite svar. Uppdaterar när jag pratat med henne!
  • enäggs81

Har samma problem fast efter IVF behandling .... väntar oxå på läkarsamtal idag. är på BIM+11 idag.....

• Pepsi
    enäggs81 skrev 2013-01-14 13:52:27 följande:
    Har samma problem fast efter IVF behandling .... väntar oxå på läkarsamtal idag. är på BIM+11 idag.....

Har din läkare ringt?
  • enäggs81

ja han fråga först om jag testat mig och det har jag ju flera ggr. inte gravid. Så han skrev ut provera jag ska ta i 7 dagar för att framkalla en blödning. sen ska jag börja med pergotime på dag 5 i 5 dagar för att framkalla en ÄL. Han tyckte inte att vul behövdes och han Trodde inte det hade med IVF:en att göra. men det Tror ju jag. Har aldrig strulat förut!

• enäggs81

vill ha en ÄL pga vi ska göra ett FET

• Pepsi
    enäggs81 skrev 2013-01-14 17:04:46 följande:
    ja han fråga först om jag testat mig och det har jag ju flera ggr. inte gravid. Så han skrev ut provera jag ska ta i 7 dagar för att framkalla en blödning. sen ska jag börja med pergotime på dag 5 i 5 dagar för att framkalla en ÄL. Han tyckte inte att vul behövdes och han Trodde inte det hade med IVF:en att göra. men det Tror ju jag. Har aldrig strulat förut!
    Okej, min läkare ringde inte idag, ska ringa imorgonbitti och se om jag ska ta pergotime denna gång. Mensen är jätte konstig.
    Men jag ska fasen kräva att de gör ett VUL eller iallafall få ta ett blodprov efter ägglossning, för nu har ägglossningen uteblivit en gång och senaste gången så var både den och mensen jätte sen! :(

Gillar inte när kroppen inte gör som den ska :(
  • enäggs81

Håller med! hatar när kroppen strular såhär :/

• Pepsi

Men läkare ringde dagen efter och för att mensen varit så himla konstig denna gång blir det en undersökning.
    Hon trodde på att ägget inte hade varit så bra denna gång. Så vi får väl se. Kanske ska föreslå trippelkur se hur kroppen reagerar på det. Får se vad hon säger på måndag!
    =)

Svar på tråden BIM + 10, inget plus och ingen mens.