Anonym (smygis) skrev 2013-01-24 09:32:01 följande:
Hej
Jag har på diverse munkpeppar-trådar i diverse forum läst påde ris och ros kring detta. De flesta tror jag är överrens om att har man regelbunden äl och regelbunden mens, så kan vitex/agnus cactus/munkpeppar snarare stjälpa än hjälpa. De flesta som blivit hjälpta har haft problem med utebliven mens, lågt progesteron, pcos och/eller väldigt ojämna, långa eller korta cykler. Vissa som testat för att boosta en redan normal cykel har upplevt att det rubbat deras cykel istället, och då har dessa personer i regel avbrutit sitt AC-intag. Eftersom AC verkar behöva 2-3-flera månader innan det börjar balansera hormonerna så vet jag inte riktigt vad detta innebär. Hade dessa personer fortsatt så hade de kanske faktiskt fått en "trimmad" fertilitet efter några månader - vem vet?
Har du försökt i ett antal år så tänker jag att du lika gärna kan börja med att begära en utredning för att se om någonting konkret är på tok. Sedan har du ett annat utgångsläge att veta om AC faktiskt passar er problematik eller inte.
//läs - skrivet av en som kanske egentligen inte borde köra AC eftersom mina cykler är hyffsat regelbundna men som vill testa ändå pga självdiagnostiserad östrogendominans och mesig ägglossning

Tack för svar =)
Ok kanske ska avvakta lite granna & läsa på lite mer... för rubba min mens känns inge vidare ( om nu det kan börja rubbas med intag av AC ).. min kommer mer eller mindre exakt på dagen +- 1 dag
Mitt ex & jag försökte faktiskt få barn & gick
t.om på utredning men de hittade inget fel.. I dags läget är jag glad av detta ( att vi ej fick barn ) eftersom jag nu hittat mannen i mitt liv ;)
Vi har dock inte varit tillsammans allt för länge men man börjar ju fundera varför en annan inte kan bli gravid.. ( nuvarande killen har inga problem med sina simmare ;)