• Anonym (jag)

Munkpeppar?

Anonym (smygis) skrev 2013-01-28 21:36:34 följande:
    Haha, eller hur läser man det så i ögonvrån Cool

Varför inte förhoppningar? Spännande att köra på MP, hoppas du får en rejält positiv effekt. Var för vill du testa? Själv har jag bim helgen innan alla hjärtans dag. Har bara ätit MP en cykel från cd+5 och så tog jag en halv tablett i två dagar efter äl - kände inte för att sluta så abrupt.. Men jag tycker att det har känts bra. Ska absolut köra på nästa cykel igen (eller, jag hoppas ju att jag inte ska behöva äta det alls igen )
    Hehe ja man gör ju det ;) Har skrivit i tråden tidigare om lågt amh och högt fsh, så det är väl det jag hoppas på :) (ger mig själv ett nick nu så jag inte bara är "anonym" :)

Har försökt i 5 år, fick missfall för 2 år sedan och påbörjade utredning i nov, som förra veckan gav beskedet att mina äggstockar är på väg att lägga av och att mitt låga amh värde troligen är anledningen till att jag inte blir gravid.
    Så nu hoppas jag att jag kan höja värdet, ev bli spontant gravid eller bara öka möjligheterna att lyckas med IVF :) Förbättra äggkvaliten är jag också intresserad av, vet inte om MP kan hjälpa där dock :) Ska också ta D3 vitamin och tar multikvinna och har slutat röka. Så nu ska jag antingen bli gravid eller öka mina chanser med IVF! 

Har inga förhoppningar eftersom det knappt hänt nåt på så lång tid, men lite hopp finns ju då det är försök 3 sen spolningen :)
  • Anonym (jag)

Ja det är jobbigt som fan :p Men har gjort det förr så ska lyckas nu. Snus ja.. det kanske jag borde sluta med också ;) En sak i taget dock :p Har gått ner lite i antal snus iallafall, bytt ut över hälften mot nikotinfria :)

Ja det kommer ju kännas bättre vid ett ev. misslyckande iaf, att jag åtminstone försökt ALLT :)
    Trevligt med mindre pms! Dag tre med MP här, längtar tills det gått ett par månader. Haha. 

• Anonym (jag)

Kört på dropparna i lite över en vecka nu, sedan mensens första dag :) Känner faktiskt av aktivitet i tjejmagen! Och äggstockarna känns som att det är antingen mens eller äl på G och det är det då inte :p
    Så kul att man känner att nåt händer :) Om jag blir gravid återstår att se, ägglossning nästa vecka troligen. Har lagt ned ÄL test då vi bara blir pressade av det, ska köra var tredje dag nästa vecka istället :)
    Har ju försökt nu i ca 5 år att bli gravid, har testat alla "huskurer" som finns och inget hjälper... tänk om detta skulle vara lösningen? :) Nu när jag faktiskt testar nåt som sägs ha effekt mot mitt "problem". När jag testat alla andra huskurer så har jag inte ens vetat hos vem eller vad problemet är...
    Intressant ska det bli iallafall :) I värsta fall boostar jag äggen fram tills IVF :) 

• Anonym (jag)
    Anonym (Rockit) skrev 2013-02-07 19:56:07 följande:
    Jag antar att jag har ägglossning nu men jag känner inte av det alls. Tog ett äl-test som visade positivt i förrgår vilket va ca två dagar senare än vanligt (precis som ni har skrivit här i tråden). Jag vill också känna av den! Jag vill veta om jag har äl öht...
    Intressant! Är det din första månad med munkpeppar?
  • Anonym (jag)
    Anonym skrev 2013-02-12 23:02:37 följande:
    Hej! Nu har min munkpeppar äntligen kommit i brevlådan. Men nu undrar jag; hur förvarar man den. Kallt eller rumstempererat? Torrt? Det står inget på flaskan.
    inte heller tänkt på det.. Jag har den flaskan stående i ett skåp tillsammans med mina vitaminer :)
    Har också upptäckt att mer än halva flaskan är slut, kommer alltså få köpa en ny typ varje månad :o

ÄL på G här, högg till i ena äggstocken idag! Men den ska ju inte komma förrän på torsdag, och jag räknade med att den skulle bli sen så på lördag kanske.. hm.
    Högg till som bara den iallafall, har inte känt min ägglossning på ett par år :D Men har ju regelbunden ägglossning, så den verkar starkare denna månad ;) Kanske MPs verkan? :D

Det dumma är att det högg på vänster sida, och gyn kunde ju inte ens se den vänstra äggstocken varken på vul eller vid spolning, så har ingen aning om hur det ser ut där, om jag har fri passage eller ej. Hade hoppats på högra äggstocken.. Så tar det sig inte nu så skyller jag på fel äggstock ;) Körde ett "pass" efter middagen idag iallafall, och har planerat in torsdag och lördag också för säkerhets skull ;) 
  • Anonym (jag)

Ja väldigt passande! ;D
    Idag känns det på höger sida dock så nu vet jag inte om det kanske är nåt annat jag känner. Har dock märkt av ökade flytningar som skulle kunna vara äl flytningar hmm..
    Oj, spolning.. det kommer säkert gå jättebra! Jag gjorde en sådan i december, det sägs ju att den "hjälper" upp till 3 mån efteråt, så nu är detta tredje försöket sen den spolningen.. Så om inte annat så får man iallafall lite hopp tillbaka ett tag efteråt :)

Svar på tråden Munkpeppar?