• zora6

Munkpeppar?

Plussade idag efter en kur munkpeppar. Va mycket skeptiskt trots att pos jag läst om det. Vi har svårt att få barn och har genomgått Ivf men senaste 1,5 året typ har jag nu med lchf och träning och denna gång munkpeppar lyckta bli spontant gravid 3 gånger. Har en son som snart är 4 så det är syskon försök vi gör. Hoppas denna vill stanna. Har 4 mf i ryggsäcken och dom sagt många Ivf.

Lycka till. Väl värt att pröva!!!

• zora6

Kan säkert ta några gångers försök. Lycka till med nästa försök!,:)

Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-27 13:34:30 följande:
    Nu har min mens kommit =( så idag blir det att börja ta munkpeppar igen

• zora6

Vet inte hur aktiv denna tråd är längre men jag slänger mig in igen och vill berätta att jag beställt munkpeppar igen nu. Blev gravid på det förra gången jag åt. Slutade tyvärr i en sen abort pga foster skador. Det va den 25 april nu iår och jag känner mig nu redo för att pröva igen.
    Håll tummarna.
    Har skrivit tidigare i denna tråd:)

• zora6

Bling bling.
    Spännande. Får följas åt:).
    Jag har mens runt 24 juni. Då börjar jag. Har Åxå haft mf:(. 4 st utöver detta sista med sjukt foster som då ledde till att jag valde att avbryta och föda han i v 17. Inte kul.
    Har en son på 4 år som får mig att orka och såklart en fantastiskt make.
    Hur ser ditt liv ut. Kan skriva i inbox istället om du vill.
    Säg till om du vill läsa min blogg här inne. Den är mest om mitt liv och vägen till barn. Inte super spännande men ändå:)

• zora6

Jag hade genomgått utredning innan vu fick vår son. Tog 3 år från utredning till vi gick barn. Då hade vi försökt själva utan nån hjälp i ett år.
    Vår son är Ivf och vi har inget fel p mån av oss.
    Ca ett år efter vi fick han började vi igen men de blastocyster vi hade i frysen. Vi har dessutom blivit spontan gravida 3 gånger de senare 2 åren.
    Den sista gången nu så hade jag käkat munkpeppar. Det tog dig direkt. Trodde inte det. Kanske va en slump vad vet jag men nu vill jag pröva igen. Min kropp känner sig läkt efter min bedrövliga abort.
    Beklagar till alla som fått mf eller gjort abort av div foster skador.
    Så vi har alltså håller på sen 2004 med att få barn. 6 graviditeter och ett barn.
    Jag ska ha 2 barn. Ger mig inte!:)

• zora6

Finns olika sätt att ta det och det finns både tabletter och droppar.
    Jag tar droppar från mens till ägglossning.
    Funkade för mig på första försöker. Slutade tyvärr dåligt ändå men nu ska jag pröva igen.

• zora6

Jag har prövat AC en gång och hade fruktansvärda ägglossning värkar. Det gav sig närmare bim och jag testade plus några dagar innan bim.
    Men fy fan vad ont jag hade. Va nog en rejäl ägglossning:)

• zora6

Tack bling bling:). Vart är du då i cykeln och skulle du starta snart?

• zora6

Händer det nått kul här då?
    Jag är på ägglossning +3.
    Vill ju så gärna så jag har redan symptom.
    Arg som ett bi, molvärk/ stickningar i äggstockar, ilningar i brösten ( höll i kompisens nyfödda igår och det började direkt att ila och värka i brösten, typ som när man ska amma), och blåa synliga ådror i brösten, sugen på choklad:)
    Säker jättegravidð??

• zora6

Är på dag 23 idag av ca 30-31. Fick igår ett svagt plus efter några timmar på testet. Kändes skumt:) men idag fick jag ett mycket svagt plus inom tids ramen. Men mycket svagt. Får se om det blir nått eller om det är biokemiskt igen. Testar om några dagar igen.

• zora6

Jo men har haft sånt biokemiskt förut. Ägget sätter sig och utsöndrar hcg men när det är dax för mens följer det med ut, det liksom bara försvinner. Skumt. Det är ju typ mf men kallas för biokemiskt.
    Ska testa om nån dag igen.

Svar på tråden Munkpeppar?