• Blingbling

Munkpeppar?

Kul Zora6, för mig funkade MP både i januari och februari - gravid två månader i rad och tyvärr även lika många MF. Men i fredags förra veckan drog jag igång en ny kur...så nu håller jag tummarna för både dig och mig

• Blingbling

Pastell1983, jag har passerat 40-års strecket och fick i höstas höra att jag var tvungen att ta hormoner för att alls kunna bli gravid då mina follikar var små. Jag ville istället testa Munkpeppar (eller Agnus Castus som den heter på latin) eftersom det är naturliga örter. Det gick ju finfint Bebisverkstan hade varit öppen i 4 månader innan jag började med Munkpeppar och hade fått en lättare utredning i mars 202.

• Blingbling

Tack! Och jag håller tummarna för dig att du har "nybörjartur" till BIM! Uppdatera gärna här inne hur det gått, är ju nyfiken

• Blingbling
    zora6 skrev 2013-06-14 20:44:08 följande:
    Jag hade genomgått utredning innan vu fick vår son. Tog 3 år från utredning till vi gick barn. Då hade vi försökt själva utan nån hjälp i ett år.
    Vår son är Ivf och vi har inget fel p mån av oss.
    Ca ett år efter vi fick han började vi igen men de blastocyster vi hade i frysen. Vi har dessutom blivit spontan gravida 3 gånger de senare 2 åren.
    Den sista gången nu så hade jag käkat munkpeppar. Det tog dig direkt. Trodde inte det. Kanske va en slump vad vet jag men nu vill jag pröva igen. Min kropp känner sig läkt efter min bedrövliga abort.
    Beklagar till alla som fått mf eller gjort abort av div foster skador.
    Så vi har alltså håller på sen 2004 med att få barn. 6 graviditeter och ett barn.
    Jag ska ha 2 barn. Ger mig inte!:)

Nä det är bra - ge dig INTE! Känner likadant själv - jag ger mig inte förrän jag har en bebis hos mig!
  • Blingbling

Nej, det är inte farligt att ta efter ÄL. Det finns de som tar Agnus Castus hela cykeln fram till BIM, men det vanligaste är att man kör fram till ÄL. Munkpeppar är ju ett naturligt tillskott och kommer från ett träd (det trädet har jag som profilbild), så det är inget som är farligt för kroppen. Ja, man ska väl inte överdosera i mängder kanske

• Blingbling

Jo, jag känner absolut av ÄL mer då jag tar MP...eller rättare sagt när jag tar MP så känner jag av ÄL (vilket jag annars inte gör).

Men sedan vet jag inte om jag känner något speciellt innan BIM, molvärk då är inget som jag tänkt på just på grund av MP...men de gånger jag känt det är då är det för att jag varit gravid

• Blingbling

Jag har läst en del om det och har förstått att dropparna ger mest och bäst effekt. Nu tycker jag dessutom att det är jobbigt att svälja tabletter, så för mig var valet inte så svårt Det blir ju lite mer pyssel med dropparna som man ska värma en kopp vatten till och dricka 3 ggr/dag, sedan finns det de som inte gillar smaken...men viktigt är att man har varmt eller ljummet vatten, jag körde på kallt vatten en gång...och det var inte gott! Så det är bara att du väljer det som du själv tycker känns smidigast och enklast.

• Blingbling
    Anonym (smygis) skrev 2013-06-26 09:35:18 följande:
    Gravid!!! Andra omgången med ac fungerade det, efter nästan ett år av försök!

Hahaha, det var just det som jag fick känslan av att det antagligen var ett plus på gång när du skrev om molvärken innan BIM....GRATTIS så himla mycket!! Speciellt när ni försökt så länge! KUL
  • Blingbling
    zora6 skrev 2013-06-28 15:43:26 följande:
    Fick mens nyss. AC start idag!!:)

Och DÄR började min tumhållning för dig på allvar!
  • Blingbling

Ja, själv är jag just idag på BIM -6. Har kört MP denna cykel och körde Pergotime förra månaden (och förhoppningsvis sitter lite av den effekten kvar fortfarande), så nu får vi se om det ger någon effekt. Är bara lite misstänksam att vi var lite för sent ute med myset, men vi får se när BIM närmar sig...det visar sig då

• Blingbling
    zora6 skrev 2013-07-20 21:37:48 följande:
    Är på dag 23 idag av ca 30-31. Fick igår ett svagt plus efter några timmar på testet. Kändes skumt:) men idag fick jag ett mycket svagt plus inom tids ramen. Men mycket svagt. Får se om det blir nått eller om det är biokemiskt igen. Testar om några dagar igen.

Men ett plus brukar väl alltid vara ett plus, eller?
Svar på tråden Munkpeppar?