• Anonym (smygis)

Munkpeppar?

Gaaaah så det kniper i mina äggstockar Äl-klet så nog är det dags snart med DAMN det gör ju ONT Bara jag inte släpper 25 ägg och får fumligare typ

• Anonym (smygis)

Eh. Femlingar... DAMN you autokorrekt, fast fumligare vill jag iof inte heller bli...

• Anonym (smygis)

Har förstått det som så ja, vet ej än för egen del, men var det Har Lyckats som fick lite längre follikelfas? Minns ej..

• Anonym (smygis)

Själv funderar jag på hur äta mp... Tog från mens +5d och funderar på att fortsätta till äl+5d. Och även följa samma nästa cykel. Tänker att progesteronet ej behövs boostas vid mens, men bättre ge support liten stund efter äl men sluta innan ev befruktat ägg fäster in. Åsikter??

• Anonym (smygis)

LH-stegring igårkväll men ingen temphöjning i morse, så tror ägget släpper under dagen idag. Äl på mens +13 därmed trots av, finfint!!

• Anonym (smygis)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-28 08:54:13 följande:
    Är det någon som vet om man kan äta munkpeppar och bidrottningsgele ? Hur mycket sex är bäst att ha om mannen har slöa sparmier ? ( vet ej om han har det) =D
    Har läst på liite om detta. Vet inte riktigt hur det relaterar till slöa spermier - men: En man producerar (såklart med stor variation) ungefär 150 milj spermier / dag. En utlösning innehåller ca 100 milj spermier / ml och är ca 3 mL, dvs 300 milj spermier. Det tar alltså ca 2 dagar att återställa en "fullgod" utlösning - men, samtidigt är det bra för sperman om mannen får regelbunden utlösning eftersom sädesvätskan innehåller olika ämnen som kan bli "gamla" efter ett par dagar.
    Så oavsett kvaliteten på spermier är varannan dag bra - MEN: det tar också några veckor för spermierna att successivt mogna fram - och regelbunden utlösning "triggar igång" mognadsprocessen - så vill man ha full fart på spermieproduktionen ska mannen gärna få utlösning kontinuerligt under hela månaden, inte bara äl Nåväl - det viktiga tycker jag är att karln vet om att det inte är läge att "slösa bort" sina simmare för "egen hand" runt äl-tid

Sedan tycker jag denna sida har bra (korrekt) information om att boosta manlig fertilitet (kan dock inte skriva under på "herbal helpers", men resten är ok)... T.ex. tycker jag att det är viktigt att äta så tillsats-fritt som möjligt, att min man (och son!!!) inte använder produkter med parabener i etc. För sådant har stor effekt och tros vara anledningen till att mäns fertilitet idag är 50% sämre än för 50 år sedan
    www.alive.com/articles/view/17772/6_ways_to_boost_male_fertility_naturally
  • Anonym (smygis)

Hahaha, måste bara få roa er lite och säga att när jag skummar tråden läser jag ofta in mitt eget nick som - "smygfis" Cool

• Anonym (smygis)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-28 21:13:10 följande:
    Min kropp är lite knäpp just nu har bara fått lite bruna flytningar och väldigt lite rosa men nu har det inte kommit någonting sen på morgonen? =)
    Men herregud människa TESTA =D

• Anonym (smygis)
    Anonym skrev 2013-01-28 21:28:24 följande:
    Hihi, smygfis ;)

Här inväntar jag bim tors-fre-lör, inga stora förhoppningar dock meeen ska då börja med MP som jag får på posten imorgon :)
    Haha, eller hur läser man det så i ögonvrån Cool

Varför inte förhoppningar? Spännande att köra på MP, hoppas du får en rejält positiv effekt. Var för vill du testa? Själv har jag bim helgen innan alla hjärtans dag. Har bara ätit MP en cykel från cd+5 och så tog jag en halv tablett i två dagar efter äl - kände inte för att sluta så abrupt.. Men jag tycker att det har känts bra. Ska absolut köra på nästa cykel igen (eller, jag hoppas ju att jag inte ska behöva äta det alls igen )
  • Anonym (smygis)

Vill lyckas: Hur har det gått??? Håller ju tummarna stenhårt! {#emotions_dlg.flower}

Anonym (jag) skrev 2013-01-28 21:43:15 följande:
    Hehe ja man gör ju det ;) Har skrivit i tråden tidigare om lågt amh och högt fsh, så det är väl det jag hoppas på :) (ger mig själv ett nick nu så jag inte bara är "anonym" :)

Har försökt i 5 år, fick missfall för 2 år sedan och påbörjade utredning i nov, som förra veckan gav beskedet att mina äggstockar är på väg att lägga av och att mitt låga amh värde troligen är anledningen till att jag inte blir gravid.
    Så nu hoppas jag att jag kan höja värdet, ev bli spontant gravid eller bara öka möjligheterna att lyckas med IVF :) Förbättra äggkvaliten är jag också intresserad av, vet inte om MP kan hjälpa där dock :) Ska också ta D3 vitamin och tar multikvinna och har slutat röka. Så nu ska jag antingen bli gravid eller öka mina chanser med IVF! 

Har inga förhoppningar eftersom det knappt hänt nåt på så lång tid, men lite hopp finns ju då det är försök 3 sen spolningen :)
    Aha men ja då känner jag igen dig Duktigt av dig att sluta röka, det är ju en sådan där ruskigt viktig grej inte minst inför ev IVF - duktigt!! Har själv slutat sluta för ett antal år sedan, men det går inte en dag utan att jag tänker på snus. Så jag vet hur stor bedrift det är!! Har inte alls koll med mp i relation till äggkvalitet el. amh (japp, här ska googlas ) men hoppas det boostar dina chanser!

Ego: ÄL+7 här. Anmärkningsvärt mycket mindre pms än vanligt måste jag medge - trevligt!!!!!!!!!! Cred till mp för det, och hoppas ju att det relaterar till bättre hormonell jämvikt (högre progesteron inte minst).
  • Anonym (smygis)

Korr: ...Har själv slutat snusa ska det stå

• Anonym (smygis)

Vill lyckas: ?
    Munkpepparbebis: ?
    Håller tummarna för er!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Ego: Fick mer pms-känningar under helgen, senare än normalt. Men ungefär samma som jag brukar ha nu. Tror mensen kommer nästa helg, men känns samtidigt bra att ha AC hemma i skåpet att börja ta när den kommer. Känns som att man i alla fall gör någonting aktivt åt saken då. Ska köpa EPA-glandin också har jag bestämt, känns som ett bra komplement. Tack för det tipset Har Lyckats!!

• Anonym (smygis)
    Anonym (Rockit) skrev 2013-02-07 19:56:07 följande:
    Jag antar att jag har ägglossning nu men jag känner inte av det alls. Tog ett äl-test som visade positivt i förrgår vilket va ca två dagar senare än vanligt (precis som ni har skrivit här i tråden). Jag vill också känna av den! Jag vill veta om jag har äl öht...

3-steg: äl-test, äl-sekret och temp-koll, så bör du kunna avläsa att äl sker! Hur det känns är vääääldigt olika verkar det som
  • Anonym (smygis)

För egen del blev der nog inget denna månad heller. Så mp-start igen om några dagar.. Ska testa kombo med EPA-glandin nu & hoppas mp börjar ge önskad effekt, längtar efter beeeeeebis!!!!!!!!

• Anonym (smygis)

Så tråkigt "rubbad" och "J" att ni fått krångel av mp!
    Nej jag tror inte heller mp är för alla, men tråkigt som sagt att det blev som ni berättar.

Själv har jag utan mp lite varierande cykel, mellan 26-32 dagar, med lite kort lutealfas (12 dagar)  vissa månader utan äl - jag tror själv jag har för lågt progesteron. Och mp har fått mig att få väldigt kännbar äl, på dag 13 respektive 14, samt en lutealfas på 14 dagar prick. Så min cykel har blivit mycket "normal" med mp, trots att den inte var jättekonstig utan. Detta är nu bara min andra månad, men so far so good

MP sägs ju normalisera hormonerna för att få cykeln i balans, men har man redan en normal cykel så är det nog som ni säger mera risker än vinster med att köra på denna "kur", precis som men alla andra "metoder".

• Anonym (smygis)

Får ni som äter AC & slutar vid äl inte bara mer äl-smärtor/känningar utan även mer molvärk innan bim? Bim -4 och känner motvärk men tror det bara är PMS.

• Anonym (smygis)
    Plus
    Gravid!!! Andra omgången med ac fungerade det, efter nästan ett år av försök!
  • Anonym (smygis)

GullpuckotMe, jag åt från ca cd 5-6 till ca 5-6 dagar efter äl. Detta pga att jag tycker att om ac är en progesteron-boost, så behövs det ej vid mens, men desto mer efter äl. Däremot ville jag ej ta det efter att implantationen skulle kunnat ske. Vissa tar hela cykeln. Andra mens-äl, och vissa som mig

Svar på tråden Munkpeppar?