Inlägg från: Anonym (Har lyckats) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har lyckats)

Munkpeppar?

Zora6 grattis så himla mycket!!! Åh så kul att det funkade med pepparn för er! Speciellt roligt när ni har försökt så länge. Själv kombinerar jag AC med att dra ner rejält på kolhydraterna i kosten, så lite åt LCHF kan man nog säga att jag också kör.

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-23 11:04:23 följande:
    Än så länge har mens inte kommit =)

BRA! Den ska heller inte ens tänka på att dyka upp heller!
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (smygis) skrev 2013-01-23 11:22:49 följande:
    ...menar såklart fiskolja och inget annat (leverolja vet jag man ska hålla sig ifrån pga för högt vit-A om man blir på smällen ) Men inser ju själv nu att det är gla som är skillnaden...

Mja...har inte koll på jämförelse med fiskolja.. Anledningen till att det blev EPA-glandin för mig är att jag tänkte köra Borago, men de kapslarna var ju stora som hus och jag har jobbigt att svälja tabletter. Så jag kollade runt lite på nätet och i hälsokostbutiker och hittade EPA-glandin (som tidigare hetat Glandin 25), den innehåller ju gurkfröolja och fiskolja som ska vara finfint för att stärka slemhinnan. Tabletterna är mindre och så talman två istf en. Därför blev det EPA-glandin för mig. Det är för övrigt Pharma Nord som tillverkar dem, kan vara lite svåra att hitta i alla hälsokostbutiker.
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 09:18:21 följande:
    Hej halkade in här & blev nyfiken =) Kan man äta munkpeppar om man har regelbunden mens osv eller rubbar det systemet på någe vis ? Svårt för att bli gravid, inte använt skydd med varken min nuvarande eller mitt ex ( som var ett långvarigt förhållande ) 29 år så känner att det börjar bli dags...men är så rädd att man aldrig kommer lyckas :(  

Jag har haft en cykel som en klocka hela tiden och hade samma funderingar som du, men jag ville stärka min ÄL och räta ut eventuella ojämnheter i hormonbalansen (om jag nu hade det)...så jag körde Munkpeppar eftersom jag läst att sjukvården i Tyskland (där de tydligen är lite mer öppna mot naturpreparat) ger Munkpeppar till de som inte blir gravida och som ska in på hormonbehandlingar i nästa steg. Det är alltså något som de ger som en "sista utväg" innan de sätter in starka mediciner. Jag provade pepparn en månad och för mig lyckades det, det enda som hände var att ÄL försenades med ett par dagar...men det var tydligen det som gjorde att jag blev gravid då ägget fick ett par extra dagar på sig att mogna
  • Anonym (Har lyckats)

Anonym (nyfiken): glömde säga att jag fick en riktigt stark ÄL också, kändes rejält när den var aktiv...men det är ju en positiv "biverkning"

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 10:59:56 följande:
    Blir mer & mer nyfiken på att testa  för det är just det om jag kanske har några ojämnheter i hormonbalansen, hur ska man veta liksom.. Verkligen kul att du har lyckats Jag har redan nu ganska mycket känningar runt ÄL så det borde ju inte vara några fel där kan man tycka.. Men kroppen är en finurlig sak.... Kan man köpa detta på hälsokost eller finns det bara på nätet ? 

Nope, det där är inte lätt att veta hur det funkar med hormonerna...en djungel helt enkelt Jag vet att det finns både droppar och tabletter på nätet, men har även förstått att Skanstulls hälsokost även kan ha dropparna i sin butik (om man nu befinner sig i huvudstaden) och då får mn köra det latinska namnet Agnus Castus för att hitta dem. Kolla med dem om du bor i Sthlm och vill köpa i butik. Vi övriga som bor ute i landet får förlita oss till nätbutikerna, droppar finns i bl.a. Bodystore och tabletter tror jag att t.ex Vitaminbutiken säljer. Sägs också att dropparna är mer effektiva, medan några inte alls gillar smaken på teet som baseras på dropparna. Jag hade inga problem med smaken alls och det funkade ju för mig.
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 13:58:44 följande:
    Men Tack då ska jag kika där, bor ju i Sthlm  Å vad jag läst mig till ska man börja på mensens första dag med dessa droppar ? 

Så bra! Japp, den övervägande majoriteten kör från den dagen och fram till ÄL - vilket jag också gjorde.
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (smygis) skrev 2013-01-24 21:46:48 följande:
    Eh. Femlingar... DAMN you autokorrekt, fast fumligare vill jag iof inte heller bli...

Haha, japp nu har du också upplevt hur ÄKTA äl känns! Menar inget illa, tycker bara det är bra att AC verkar göra nytta och du skrev ditt inlägg på ett så roligt sätt...både när det gäller femlingar och fumligare
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-25 08:14:51 följande:
    BIM idag ingen mens än men fick littttte lite rosa igår men inget nu =)

Men ååååhhh, så spännande!!!
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-25 10:21:58 följande:
    Kan äl bli senare när man tar mukpeppar ? =)

Japp! Det var det som hände för mig. Jag har alltid haft en cykel på 27-28 dagar, men då jag tog MP så förlängdes den till 30 dgr, mao fick "äggavdelningen" ett par extra dagar på sig att jobba fram ett guldägg som blev perfekt moget. Men har man en extremt lång cykel så gör ju MP att cykeln kortas ner. MP reglerar som sagt var cykeln genom att stabilisera hormonerna till bra och jämna nivåer - det har jag i varje fall läst mig till på internationella siter.
Svar på tråden Munkpeppar?