Inlägg från: babylängtan20 |Visa alla inlägg
  • babylängtan20

Solstrålarna

hej tjejer tillbaka efter 1 dags lycka kom det som inte fick hända ett svagre test och blödning så jaha då fick vi ett missfall :'(  hoppas på bebis nu i januari ..

• babylängtan20

har blött sen igår men endast när jag torkar mig så det droppar inte .. så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det :S  gjorde ett test nyss och jag tycker det är synligare än det igår men ändå ..
    vet inte om det kan vara ofarliga blödningar heller .. :(

hur ska jag tolka detta?

översta är från idag och det understa från igår efter'/pågående missfall kan väl inte hcg hormonet förstärkas??
  • babylängtan20

jo men det är till och med starkare än mitt första positiva test

• babylängtan20

har pratat med bm ho sa det kunde va ett spprucket blodkärl eller fästningsblödning men att jag skulle avvakta o se om det blir mera blod eller klumpar.. jo jag har också haft missfall o det vara bara massa klumpar och blod som bara rann ut.. men eftersom jag testade svagare blev jag fundersam och trodede det kunde vara ett mf eftersom det tyder på det för har ju förtfarande mensvärk sen äkl men det kanske inte räknas som värk. jo vi avvaktar och ser helt enkelt :) 

• babylängtan20
    Pommac skrev 2012-12-30 20:02:56 följande:
    Då håller vi tummarna för dig! =) Hur känner du din värk som?

som mensvärk och i livmodern precis som innan plus kanske lite starkare nu men inte så det gör ont :) eller tror ni det kan vara någon fara snälla kom med någon solskenshistorIA :)
  • babylängtan20
    Tenshi skrev 2012-12-30 19:55:51 följande:
    Hmm, jag som trodde att jag hur lätt som helst skulle kunna se om ett test är positivt.
    Så sitter man här ändå och känner sig smådum... Obestämd

Jag har gjort säkert 60 likadana tester det senaste halvåret men aldrig fått mer än ett par ljusgrå "om man vrider och vänder på testet framför en stark lampa kan man nästan ana var kanten på icke-strecket är"-streck. Mina vanliga (negativa) test brukar vara helt blanka. 

De senaste 2-3 dagarna ha jag däremot fått "spökstreck" på precis alla test jag gjort (både RFSU:s vanliga, Testlagrets och Apotekets egna) och jag har gjort typ 10 stycken nu.

Här är det senaste, taget för ca 12 timmar sedan. Jag höjde kontrasten/färgintensiteten lite då ljuset i badrummet inte var det bästa att fota i men för blotta ögat såg det ut precis som på den nedre bilden. 

Jag har aldrig tidigare fått ett streck som suttit på rätt ställe och varit lika brett som kontrollstrecket, är faktiskt lite smått chockad. (Och helt i onödan kanske, om det bara finns i mitt huvud?)

Testet är från Testlagret och båda bilderna är tagna inom tidsgränsen, alltså efter 5-10 minuter ungefär.
    Vad ser ni? Kan det vara början på ett "riktigt" plus?

jo men det är ju ett svagt plus men ta ett till för säkerhets skull :) så såg mina ut på 3 st så det är ett plus men som sagt gör ett till och testa inte mer sen för då blir man bara nojig ..för jag gjorde ett trodde det var spök eftersom det inte höll bredden gjorde ett med apotekets det visade svagt plus. :) så nog har du ett plus :)

tjejer jag testade mig svagt positivt , gjorde ett till med apotekets dagen efter som visade plus svagt det med kanske tom svagare än dagen innan gjorde ett med billiga stickor som visade ännu svagare plus men idag är det starkare  så ja missfall ska nog uteslutas än kanske :)?
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2012-12-30 20:19:17 följande:

De mäter inte på exakt samma Hcg = olika märken kommer ge olika starka streck + se mitt svar ovan..
    Kommer det inte mer blod än det du beskrev så låter det inte som ett mf, man blöder ju MASSOR då!  Hcg stannar kvar i kroppen upp till 9 v efter ett mf så man kan testa + länge efter (tyvärr)
    Vad säger sjukvårdsupplysningen? Och det blodet som kommer: Är det bara typ lite på pappret när du torkar dig   Ett missfall är ju nattbindor fulla.
    ja det är bara lite på pappret när jag torkar mig emellan åt bara  typ slemmigt (förlåt för detaljer) , sen ibland inget  och bara lite rosa/orange
  • babylängtan20
    Tenshi skrev 2012-12-30 20:50:22 följande:
    Och babylängtan, jag håller också tummarna för dig. Det behöver ju inte alls vara MF, kan ju lika gärna bero på att din kropp inte riktigt hunnit förstå att du är gravid. ;)
    ja vi får se hur det blir framöver :) tack tjejer för era stöd och sambon tror fortfarande på graviditet men jag vet inte än fast kan väl räkna de som de så länge de finns + på stickan :)  bm var jättetrevlig och hon trodde inte alls på mf så det kändes skönt annars brukar det vara deras första tanke ..
  • babylängtan20

juste kan tillägga att de är ljusare än mensfärg blödningen.

och denna månad för o fått plus har vi sexat på från mensens sista dag tills 2-3 dagar efter ägglossning, legat med rumpan upp och sperman i mig 20-30 min ibland över natten om jag somnat , käkat mannens (sambon inte jag :P  )och kvinnansval, och undvikt varje månad att äta någon form av värktabletter. har även bett sambon trappa ned å rökning till 5 st om dagen och koffeinet :)  sägs även att mjölk,glass ska hjälpa till :P

• babylängtan20

ringde till kvinnokliniken och rådfrågade :) så hon sa att jag skulle fortsäta som jag var gravid tills det bryter ut eller om det gör det :)

Svar på tråden Solstrålarna