• Soffan

Solstrålarna

Sanna890 skrev 2012-12-28 06:11:13 följande:
    Då ska man iväg till jobbet och utstå alla som är gravida och ska ha barn i samma veva som vi skulle haft.. :/ så psykiskt jobbigt samtidigt som man skäms för att vara bitter..

Håller med dig, man blir fan bitter!
    Min mens kom igår som på beställning..

ÄL 10Januari, ska fan se till att vara hemma tidigt från jobbet och ha mannen redo i sängen när jag kommer hem!
  • Soffan

Tenshi:
    Jättesvårt att se ngt på bilderna, vänta några dagar och testa igen. Glad 

• Soffan
    Pommac skrev 2013-01-04 16:44:57 följande:
    Hur mår alla sjuklingar i den här tråden? Har ni lyckas bli feberfria? Hoppas ni får vara friska i helgen. =)

Jag ringde runt som en tok igår för att få tag i någon barnmorska eller likande då jag hade så ont (mensvärk eller vad det nu var) natten mot den 2 jan. I alla fall så fick jag tag i rätt person idag och hon sa att jag kanske har haft ett tidigt missfall eller möjligen en cysta. Jag skulle avvakta i alla fall. Får åka in akut om jag får mer ont eller feber. 

Här är det sjukt. :/ Hoppas vi är friska nog nästa vecka, då ska det liggas!

Håller tummarna att du fortsätter få vara gravid!
  • Soffan
    CA5 skrev 2013-01-06 13:29:13 följande:
    Har inget att göra idag, så uppdaterade listan och organiserade den lite. 3barnsmamma84, kan du inte lägga in den i "ts-inlägget" eller vad det kallas? :)

ÄL LISTA

10/1 - Soffan
    12/1 - Floppan2008
    13/1 - CA5 
    16/1 - görabebis
    16/1 - Pommac 

BIM LISTA

24/1 - Soffan   
    27/1- Floppan2008
    28/1 - CA5
    26-30/1 - Pommac 
    30/1 - görabebis

MissKaos,Tenshi och 3barnsmamma84 när har ni er nästa äl och bim?
    Vad duktig du är! Glad 
  • Soffan
    Sanna890 skrev 2013-01-08 10:13:13 följande:
    idag börjar mina test med cb digitala (äl-test). blir så orolig över att äl ska utebli, vet inte vart jag fått det ifrån, men fått för mig det iaf.. äl ska vara på torsdag enligt kalendern, brukar alltid stämma, så hoppas allt funkar som det ska denna månad oxå.
    Vi har ÄL samma dag Glad Hoppas du får ÄL denna månaden!
    Jag fick svagt sträck på stickan idag.
  • Soffan
    Sanna890 skrev 2013-01-08 14:06:07 följande:
    jaha, det viste jag inte.. inget att oroa sig för då.. bestämde mig för idag att sluta med test stickor. det får bli om det blir, orkar inte pressen. blir det inge denna månad kmr jag inte heller att vara med i någon grupp här , inte i någon app på telefonen heller, utan bara leva som vanligt, utan massa jämförelser, jag vet att jag kan bli gravid, det är huvudsaken :)

Ja det låter som en bra idé.  jag skall göra något liknande efter den här månaden, jag blev ju gravid men fick missfall i November.. Ska köpa mig ett träningskort och fokusera på något annat ett tag om det inte blir ett plus nu.
  • Soffan
    CA5 skrev 2013-01-12 13:05:19 följande:
    Det är en lång tid.. Vet inte om jag skulle lyckas dölja magen så länge eller hålla det hemligt. Blir jag gravid berättar jag nog det i v.12-15.

Läser runt en massa på internet om kvinnor som varit i samma situation. Blir inte klokare.

Men de har inte rätt att neka dig anställning bara för att du blivit gravid! och du slutar ju inte jobba bara för att du blivit gravid heller så jag tycker verkligen ni ska fortsätta försöka.

Fortsätt och försök, som Floppan sa också så är det ju inte säkert att det tar sig direkt heller.  
  • Soffan

Inget är som väntans tider. Flört

Tycker själv jag har börjat gå på toa oftare och att tjejmagen har svullnat upp lite för byxorna spänner mer än vanligt..
    bim 23-24/1

• Soffan
    floppan2008 skrev 2013-01-23 06:30:48 följande:
    Idag 06:30#808 Bim-4 helt blankt... Visst loppet är inte kört ännu jag vet men det känns så när andra plussar på ÄL+9 lixom... Hade man bara fått ett litet tunnt svagt streck men inget syns. Har bara 2 test kvar så nu blir det test på fre och sön om inte mensen kommer men det gör den väl jäkla skit!

Känner som du!  Jag testade helt blankt igår, BIM-2. 
    Har inte haft några symptom alls så jag ställer in mig på att mensen kommer imorrn Rynkar på näsan 
Svar på tråden Solstrålarna