• CA5

Solstrålarna

Allt kom inte med som jag skrev Floppan. Glädjs med dig <3 Underbart avis är jag!!:)

• CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-25 17:20:08 följande:
    tack vad gulligt =) 

ska försöka lägga ut bild på testet men vi har en mac dator och jag fattar ju inget *     arg* 

Haha ja, lägg in en bild när du klurat ut det.

Jag tog ett neg test idag. Inte på morgon urin dock, men ändå.. Blä. Varför?! Nu blir det att vänta två månader tills nästa försök.

Har BIM på söndag så mkt kan ju hända tills dess:) not.
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-25 17:56:11 följande:
    Mitt test finns i mitt galleri, det är inget du kommer bli impad av. Syns verkligen knappt. Hade hållt mig mellan 22-06 och har också bim på sön, hade jag tagit med icke morgon urin lovar jag att det inte skulle synas något heler. Har du gravvsymtom? Bilden i mitt galleri är kass alltså. Det syns tydligare irl men det är svagt!!
    Ser inget galleri när jag går in på dig :-/

Jag har alltid gravsymtom haha, aka menssmärtor. Har dock väldigt mkt halsbränna, men behöver inte betyda något. Ska läsa på om märket jag testade med. One day heter det. Alltså att man ska testa sig en dag efter missad mens, men ska läsa på och se hur hög halt de mäter.

Vad har du för symtom?
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-25 18:10:24 följande:
    Jag har exakt samma som med dottern. Det moler och känns som mensen skall komma men på ett annat sätt högre upp lixom. Kissenödig och svullen i underlivet. Det mest påtagliga är mina bröst, de var inte alls ömma efter äl som vanligt men de senaste dagarna har de svullnat upp och gör fruktansvärt ont. Kan inte nudda dom, och det sticker och värker i dom. Skitjobbigt, Brukar gå över men inte på ett tag. Min kompis är gravid och har inte alls ont i brösten så det är ju väldigt olika. Om du tog ett sånt test med icke morgonurin så är det ju inte konstigt att det inte visade något. Jag har cb som är känsliga och med morgonurin. Det är som sagt ett extremt svagt test,
    Okej, coolt att det är likadant nu

Får se hur mitt utv sig.. Håller er uppdaterade!

Hur går det för er andra?
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-25 21:00:30 följande:
    Ja fast brösten är sju resor värre nu än med dottern. Första gången jag var gravid var det så här. Jag håller tummarna för dig. Ska du köpa något annat test och kolla morgonurin? Hoppas hoppas

Ajdå:)

Tyvärr verkar det som mensen är på väg. Hade lite blodblandade flytningar igår samt nu på morgonen.. Åh:( Har ett test kvar så det väntar jag med att ta.. Hoppas så klart att detta är en genombrottsblödning men det tror jag faktiskt inte..
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-26 09:06:57 följande:
    Nu får ni hjälpa mig tjejer! Jag blir galen. 

Igår drack jag 0,5 l cola och en del vatten. Dricker aldrig mkt på kvällar eller så. Kissade kl 23. Var tvungen att gå upp kl 03 oh kissa igen och tänkte att jag testar  med ett cb i samband med det. Annars blir det ju ingen morgonurin på morgonen tänkte jag. Testade och testet såg helt blankt ut först. Efter 10 min blev det en skugga mkt svagare än den igår. Sitter här med testen och det ena har ett tydligt om än svagt + medan det jag tog kl 03 bara går att ana, ja det är verkligen på gränsen. Vet att jag är dum i huvudet som testar kl 03 men hjärnan var inte med. Det hade bara gått 4 timmar sedan jag kissat och urinet kan ha varit utspätt eftersom jag drack mkt mer än jag vanligtvis gör på en kväll. Det positiva testet fick jag efter 8 timmar urin stående i blåsan och jag hade typ drucit 2 klunkar vatten på kvällen. Sitter här med mina starka gravidsymtom och ett positivt test och ett skuggtest. 

Det var någon som skrev att HCG pumpas ut stötvis och att testen kan bli svagare innan bim, minns inte vilken tråd. Tror ni det är läge att ge upp och bara vänta på mensen eller tror ni det finns hopp ändå? Idag ger jag fan i alla tester och väntar tills imorn då jag har bim. Skall hålla mig minst till kl 06 och låta bli att dricka så mkt i kväll. Är  väldigt kissenödig hela tiden och det är svårt att hålla sig till kl 06. Jävligt deppigt!

CA5 jag hade bruna flytningar samma dag som jag testade med dotter och ända fram till v. Hoppas mensen håller sig undan!!! 

Okej. Hm.. Det är väldigt svårt att veta. Man tycker ju att testet borde blivit positivt ändå i och med att du har BIM imorgon. Jag hoppas verkligen inte att din mens ska komma! Fy vad jobbigt.. Men som du säger har du jätte starka grav symtom :) så tyvärr, det enda du kan göra är ett vänta. Hemskt jobbigt, jag vet. Men ta det på morgon urin imorgon, och försök inte kissa på natten.. :) det löser sig säkert. Försök lägga ut bilder på båda testerna så kan vi analysera tillsammans!
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-26 09:28:52 följande:
    www.familjeliv.se/Hem/floppan2008/galleri.php

Här är mitt test från igår, det är mkt tydligare irl. Det andra lägger jag inte upp, det är inte lönt  

Jag kommer inte in på länken. Har du ditt galleri offentligt?

Är du säker på att det är pos, så ta det lugnt. Och ta ett till imorgon bitti. Alt håller dig under dagen och tar senare idag. Förstår om du vill ha ett nytt pos test för att tro på det.
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-26 09:50:52 följande:
    Jättekonstigt alltså, det står att alla skall kunna se min bild. Tror inte det är någon ide att testa senare idag, Kanske om jag klarar att hålla mig 8 timmar men jag springer och kissar som aldrig förr nu. 2 cb kostar 140:- och ett 98:- så man tjänar ju på att köpa 2. Kan ju testa sent i kväll när jag hållt mig riktigt länge. Men samtidigt är bim imorn så vad fan. Nä jag tror loppet är kört för mig uch Hatar att jag inte kan vänta till bim och tom en dag efter bim. Jag menar man blir inte mer gravid för att man testar hela tiden. Blä.

Sanna890 kan du gå in i mitt galleri? 

Nej men ska testa via datorn sen. Sitter på mobilen nu.

De tester jag har köpt är också dyra så därför jag inte testar så mycket. Tycker även det är jobbigt att analysera tester.. Lika bra att se om mensen kommer eller inte, då vet man säkert :)

Nej du blir inte mer gravid för det, men det är jobbigt att vara ovetande. Spec om du fått positivt innan. Det är säkert lugnt! Ge inte upp än,. Vi båda har BIM imorgon så vi får stötta varandra <3

Jag har alltid sagt att jag ska vänta två månader nu. Men tänker försöka en månad till.. Vill så gärna och det verkar vara svårt att få till det. Men blir det inget plus nästa gång väntar jag en månad iaf. Det klarar jag nog :)
  • CA5

Floppan2008 - ja kollar på datorn sen:) Jag förstår att du är ledsen, det är jag också.. Men jag förstå att det känns tuffare för dig som fått ett pos test och sen neg. Men nej, ge inte upp än. Vi ser vad som visar sig på nästa test och om mensen kommer imorgon. Ingenting är säkert ännu! Och du, skulle det inte vara något så kanske det är meningen.. Tror du inte att det kommer när tiden är rätt? Kanske inte alls låter logiskt nu men du kanske ser på det annorlunda om några år, när du har ditt fina barn hos dig :) Allting kommer falla på plats med tiden.. Vi får inte deppa ner oss för mkt. Det kommer! Om inte den här gången, så kanske nästa eller nästa igen. Jag tycker inte att du ska försöka glömma att ni försöker, men som sagt försök inte analysera tester för mkt.. Utan vänta tills BIM och se. Det gör det mycket enklare för er och ni slipper få falska förhoppningar..

Såklart hoppas jag att du får ytterligare ett plus! Håller tummarna!

• CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-26 11:20:27 följande:
    Hur går det för dig? Har det blivit mens av blodet? Tack för dina stöttande ord. Analysera är bara dumt! Jag tänker så med dottern. Vilken ofantlig tur att just hon kom! Jag hade tjatat på mannen i ett år om barn. Hon blev till på första försöket! Tur att vi väntade. Allt har en mening. Det är ju så att om man testar tidigt och får svagt plus kan man ju vara gravid i stunden men att fostret sedan stöts ut och att det är därför många får spökstreck. Väldigt många får ju tidiga tidiga mf innan man ens vet att man är gravid! Det är nackdelen med att testa innan bim. Inget är ju garanterat för att man plussar på bim heller dock! Nästa månad ska jag inte köpa ett enda test. Kommer inte mensen ska jag tests först på bim+3 det är ett löfte till mig själv

Ja så kan det mycket väl vara.. Därför det kan vara bra att vänta. Tycker ditt löfte låter som en bra ide :)

Får lite blodflytn. när jag torkar mig. Men inget i trosan.. Får se om det sätter igång imorgon. Ingen mensvärk iaf.
Svar på tråden Solstrålarna