Inlägg från: görabebis |Visa alla inlägg
  • görabebis

Solstrålarna

Hej hej, jag har äl nästa vecka nån gång. Jobbar en hel del nästa v.. 72 timmar så får se vad som hinns med i sexväg ;) det blir när d blir, kollar in hos er så länge o hoppas ni får se små hjärtan ticka på era vul!

Ska du oxå på vul snart babylängtan?

Vissa dagar velar jag o vill skjuta på att bli gravid, andra dagar känns d ok. Jag trivs så att vara 'normal' o pigg (nogorlunda iaf) o att jobba.. Varför kan man inte få bestämma när man ska bli gravid? Hade gärna blivit d i typ september.. Då får jag en till sommar som jag ej sover bort i narkolepsi.. Bebis längtan finns verkligen! Sova 17-18 timmar/dag finns d ingen längtan efter alls!!!

Har världens finaste man som förstår mig helt. Lycka! Men tänker ändå att när jag väl blir gravid så kommer han säkert bli gladare än jag för att jag äntligen valde att 'bli sjuk' igen för en graviditet, men att han ej vill pusha mig till det.

Jaja, sol i gbg. Jag sitter på spårvagnen på väg på tjejmiddag o utgång. Blir god mat, vin, skratt o snack o lite dans! O jag bara njuter :)

Håller tummarna för er gravida o dricker lite vin för er :)

• görabebis

Hej hej! Här har vi hoppat över denna månaden. Jag var på weekend resa med tjejkompisar när äl var så det får bli att försöka nästa månad. O d känns bra, ska iväg på spahelg med mina jobbarkompisar om 3 veckor, hoppas ha haft äl innan dess, men annars är vi bara borta 2 1/2 dagar. Väntar mens om någon dag/dagar så bim blir ca 2-3 juni kanske?

Va kul att det går så bra för er alla gravida!! Skönt o höra! Fortsätt så :))

Pommac vilken lång cykel det blev för dig :/ men kanske är det en lycko-cykel :) hoppas på det!

• görabebis
    MissKaos skrev 2013-05-03 18:06:47 följande:
    Jag fick paket från ellos idag. Gött med mammkläder i garderoben!

Misskaos, jag har förstått att du gillar secondhand precis som jag :) vad har du för favoriter i gbg?

Jag kontaktade min neurolog idag. Ska ta nytt ryggmärgsprov om 2 veckor och prata mer om 'graviditetsplan', ibland känns det som om vi är 2 1/2 personer om detta haha.

Tur är väl att min läkare är fantastisk och lätt att prata med. Jag önskar att jag va frisk. Jag VET att det inte går att önska och jag är verkligen så tacksam för att jag mår så här bra som jag ändå gör i min sjukdom.. Men vissa dagar önskar jag det nått så enormt så att det gör ont :( jag har haft en jätte trött vecka, 18 timmars sömn varje dag i 6 dagar trots medicin..

Nä nu ska jag rycka upp mig för idag har faktisk varit ok! 'Bara' sovit 14 timmar inatt och nu grillat oxfile och dricker rödvin. Och snart efterrätt.

Snälla, kan inte jag bli pigg när jag blir gravid ist för som alla andra bli trött. Det är jag ju annars.. Snälla snälla snälla. Tack o skål! Jag njuter med vin för er andra så kan ni njuta för mig hihi
  • görabebis
    babylängtan20 skrev 2013-05-27 00:57:25 följande:
    Åh så mysigt :) själv har jag 15 dagar kvar till kub :) hoppas allting ser bra att och att den lilla lever :)

Hej gumman! Jag läste på din sida vad som hänt :( jag beklagar!! Ledsamt för er! Förstod hur mycket ni sett fram emot detta barn! Hur är det nu? Är ni säkra på att det är ett missfall?? Stor kram. Hoppas d är ok att jag skriver här till dig.
  • görabebis

Hej alla andra! Hur går det för er?

Vi har haft ett uppehåll, jag har varit hos neurologen och gjort nya ryggmärgstester bla och fick svar igår att allt såg bra ut så nu ska vi börja på allvar :) eller det får bli nästa månad för denna skall jag utomlands med min syster o hennes barn 1 vecka o precis mitt i veckan infaller äl tror jag haha. Blir att ligga nu innan, men nästa månad så är det tillbaka o köra på igen ;)

Dessa 2-3 månader nu utan aktiva försök så har jag försökt känna efter om jag känner min äl och skrivit upp det ytte-pytte lilla jag känt i p-trackern, men inte mycket alls!

Diskuterade det i helgen med några tjejkompisar och oj vad olika det är! Vissa känner ju verkligen tydligt.

Pommac hur går det för dig? Gravid? Bim?

Riktigt go sommar till er alla o skriv gärna ibland för d e kul o läsa hur d går!

• görabebis
    Gudinnan skrev 2013-06-13 11:46:30 följande:
    Åh flickor här växer magarna och vissa har fött och vissa e väldigt nära och några väntar precis som jag

Ett bra väldigt bra tecken var att mitt HB blodprocent vissade 7,5 jag borde inte vara trött men jag ÄR trött.

Hmmm vad ligger bakom detta då om blodprocenetn är ok  

Hoppas du snart blir gravid om du inte redan är det ;)

Trött är inge kul o va! Jag vet!!
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-06-12 16:18:03 följande:
    Hoppas på + för dig på tisdag!

Rul idag. 14+3 allt såg fint ut. En liten snopp såg vi så jag hsr firat m att köps några små plagg i blått

Åå va kul! Du får göra ett rul till eller? Vi bor ju i samma stad o en vän gjorde rul förra veckan och visade sig då vara i 16+6 så nästa vecka ska hon göra ett nytt :)
  • görabebis
    Sanna890 skrev 2013-06-13 11:12:51 följande:
    Hej tjejer, hoppas allt är bra med er :) nu är jag gravid i vecka 24, herre min je va tiden springer iväg :p han sparkar och lever rövare varje dag, helt underbart!:) hoppas det tar sig för er andra oxå snart!:)

Härligt! Över halva gjort :)) hoppas alla ni som är gravida mår bra!
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-06-13 16:11:43 följande:
    Nej allt syntes perfekt så det blir inget mer. Sugen på 3d ul dyrt nöje men man kan ta med barn tror jag. Vet inte ve msom gör här i stan

Mamma mia på Calanderska gör 3d ul :)
  • görabebis

Hej tjejer! Jättekul o kika in o se va långt ni kommit! Vi har haft paus. Väntar på provsvar på ryggmärgsprov m.m som jag gjorde i veckan sen är det dags för oss att börja försöka igen efter många månaders uppehåll. Är det några kvar som inte är gravida? Och hur långt har ni gått som är det?

Svar på tråden Solstrålarna