Inlägg från: görabebis |Visa alla inlägg
  • görabebis

Solstrålarna

Hej hej!

Hur är det med alla? Några måste väl fött nu? :)

Någon som fortfarande försöker?

Jag är inte gravid än. Denna månaden har vi försökt lite extra efter att haft en dipp ett tag..

Bim 22/23 dec så man håller ju tummarna för bästa julklappen hihi.

• görabebis
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-13 00:36:03 följande:
    hej alla nu är jag tillbaka på fl efter att fått vila lite

(gamla babylängtan20)

Hej gumman. Hur går det för dig? Hoppas ni får eller redan fått pluss och att den lille isf vill stanna :)
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-12-10 08:39:13 följande:
    Hade bf i lördags.. sitter nu och väntar på tul för att magen inte har växt

Hoppas det går bra idag då :) den har det säkert så gott där inne!
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-12-10 11:21:22 följande:
    Normalstor jätteaktiv bebis!

Va skönt o höra!! Hoppas det är dags snart då :)
  • görabebis
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-12-10 11:14:46 följande:
    Hej jodå de går fint jag började med progesterall i nov efter tidogt mf i oktober fick ett fint + 22/11 :) så är nu i v7 och har beräknad Bf 2Aug :)

Hur går det själv?:)

Grattis! Va kul, denna gången kommer det gå bra :)

Jag är ej gravid, hade äl i helgen så hoppas på ett plus i julklapp ;)
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-12-27 09:32:33 följande:
    Jo! Min Elsa kom 21/12 och är bedårande. 4kg 52cm. Söt som socker

.

Grattis!! Vilket fint namn :) hoppas allt gick bra.
  • görabebis
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-12-27 01:44:50 följande:
    hej tjejer hur går det?:) ni som fött kan ni inte dela en bild på era små underverk :)?

Hur går det för dig? Vilket vecka är du i nu? Kramar
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-12-28 11:30:34 följande:
    Allt gick bra. Åkte hem direkt, vi skippade bb. Vägde henne igår nu har hon vänt i vikt. Skönt. Hon gick ner sina 10% väldigt snabbt, vi tillmatade men är nu på bara bröstmjölk. Hon sover äter kissar bajsar kräks och vill kela. Riktig gosbebis

Jag ville inte ringa barnvakt och inte åka in. Tur min man är envis.. han vara 4, 5h på fö. Hade regelbundet värkaebete med ca 6min mellan värkarna i 45min när vi åkte. Tar max 15min till fl... så det gick snabbt!

Födde du på Östra? Låter som allt gick väldigt smidigt! Kan tänka mig att man vill fortare hem med andra barnet.

Min mens kom när den skulle, så har väl äl om 1 vecka ca gissar jag. Det e bara o fortsätta. Nu när man börjat försöka 'ordentligt' igen ;)
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-12-29 15:16:23 följande:
    Ja, jag född på Östra. BM var kanon! Kände mig trygg med dom hela tiden även om jag hade ont. Och då klarar man mycket! Föde sonen där med och det var lika bra då!

Åå va söt o nöjd hon ser ut :)

Jag är oxå född på östra. Hälften av vännerna som fått de senaste åren har valt östra o hälften mölndal. De har varit nöjda alla faktiskt. Det är roligt o höra vad andra tycker. När det blir ens egna tur sen ;)

Jobbar som undersköterska och man har hört mycket om underbemanning och stressad arbetsmiljö på alla sjukhusen i vår stad tyvärr :(
  • görabebis

Ååå jag är gravid!! Jag har plussat idag <3 Jag är så glad just nu. Väntar på att min man ska komma hem så jag kan överraska honom. Trodde ej det va sant när jag tog ett cb somvisade gravid 1-2. Väntade 3 timmar och tog ett till som visade samma sak.

Å jag som nästan gett upp hoppet. 2014 blir ett bra år tror jag :)

• görabebis
    MissKaos skrev 2014-01-21 10:23:05 följande:
    Grattis! ! Så underbart när blir bf?

Jag skrev längre men det försvann visst. Bf är 27 september så det är ett tag kvar ;)

Vi åker till Jamaica på måndag så håller på o packar o fixar här hemma. Min man o jag kunde knappt sova i natt för vi är så glada.

Han jobbade till kl 24 så jag hade slått in ett gravtest och en liten body. Hihi. Känns overkligt. Började nästan tappa hoppet nu när man försökt i 1 år.

Nu hoppas man bara allt ska gå bra :)
  • görabebis

Jag slutar med mina mediciner direkt. så idag är första dagen utan.
    Känns väldigt bra, vet att jag kommer bli väldigt trött nu, men det är det värt! ds stod jag inför valet att börja med en ny medicin och nu slipper jag välja utan kan skjuta på det tills nästa år.

Har du några förslag på Mvc i Göteborg? Jag går ju aldrig ens på vc utan jag går ju alltid till neurologen på Sahlgrenska så har dålig koll känner jag. Men tänkte att man kanske ska boka nån tid innan jag åker fö sen när jag kommer hem borde jag vara i v 8 och man vet ju aldrig hur det kan vara o få tid :)

• görabebis
    Gudinnan skrev 2013-12-29 23:30:36 följande:
    Sambon min friade nyss jag e i chock tillstånd !
    Grattis!! vad svarade du ;)

• görabebis
    MissKaos skrev 2014-01-21 20:04:17 följande:
    Jag gick på barnmorskegruppen. Jennie T hade jag kanonbra! Du kan be att få ett tidigt ul vid inskrivningen där. Tror jag betalade 100kr. Så skönt att få se hjärtat slå! Det är frächa lokaler och lätt att komma fram i tfn.vligger vid holmens herrm
    De fick jag upp när jag sökte på nätet. Verkade bra. Ska jag kolla upp.
    Ja jag vill gärna göra ett tidigt ul. Känns som man vill få det bekräftat, känns overkligt än.

Vad fort tiden går! 1 månad redan. hur länge vill du/ni vara hemma? fungerar det bra med 2 barn? Hur gammal är storebror?
  • görabebis
    ourdreamsaboutababy skrev 2014-01-21 21:00:06 följande:
    Grattis allihopa till bebisar plus och frieri :D sj haf man kub på fredag och har haft en komplikationsfri graviditet hitills :) v13(12+2) idag :)!
    Va kul o höra att det går bra!! Måste vara skönt att kunna andas ut lite för er efter alla missfall :) När har du bf?
Svar på tråden Solstrålarna