Inlägg från: görabebis |Visa alla inlägg
  • görabebis

Solstrålarna

MissKaos skrev 2012-12-30 22:39:59 följande:

KAn du intelägga till dig i listan? Bara kopiera fram den!
    Självklart :) Mysiga bilder. Förstår att det var svårt att hålla hemligt med en så 'tidig' mage, lite svårt att ljuga att man 'bara' gått upp några kilon ;) 

BIM och ÄL Lista

Soffan ÄL 10/1 BIM 24/1 
    CA5ÄL 14/1  BIM 28/1 Konstigt det kändes att skriva 1 (januari)
    MissKaos -BIM antingen 29/12 eller 31/12 eller 2/1 (neg tester. Sista idag: spökade lite på det testet) 
    görabebis ÄL 16/1 BIM 30/1

• görabebis
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-31 11:25:05 följande:
    Nu ska barnen smälla in nya året något man gör här i danmark.
    Så jag vill önska er ett GOTT NYTT ÅR själv ska jag köpa hem ett par cider och njuta av det goda saken innan jag bli gravid
    Skålskål till er alla  
    Gott nytt år! själv ska jag till jobbet snart :) tar med mig mina små hundar så det blir mysigt.
    God mat o spel väntar så inte helt fel att jobba ändå..

3barnsmamma84: Vilken mage du haft under dina gravidigteter! måste varit tungt, nästan så man blir lite rädd för att skaffa barn ;) Det är helt otroligt, inne i stora magen finns en bebis, en helt ny människa. så coolt. 
  • görabebis

Jag är 28 år och min man 31. Vi träffades för 11 årsedan på teneriffa. Han jobbade som barrender o jag va på semester haha. 10 år efter att vi träffats alltså förra året gifte vi oss på teneriffa med våra familjer. En fantasisk dag och resa!! Bästa dagen någonsin!!

Jag är uska, jobbar mest nätter. Jobbar även i butik.. Gillar att jobba. Och resa! Vi reser utomlands ofta :)

Har två små malteserhundar. Bor i göteborg.

Jag har inte haft någon barnlängtan alls, men börjar nu se fram emot att förhoppningsvis bli gravid nästa år. Vi har precis börjat att försöka.

• görabebis
    floppan2008 skrev 2013-01-02 12:28:28 följande:

Jag svor att aldrig mer sätta min fot här men det är så kul att hänga här innan plus och att följas åt som gravida sedan. Man får bra stöttning och mkt tips. Hoppas det blivit bättre för sist var det rena vuxenmobbingen. Min jobbarkompis skrev hur mkt tykna grejer som helst utan att fatta att det var jag. Hon betedde sig helt fucked up! Pinsamma människa. Hade svårt att gå och jobba med henne efter hon fattade vem jag var. Nu har hon fått sparken ha ha ha. Men anonym tänker jag förbli Hoppas du får ett bra svar ang hur du ska göra från gyn.
    Det är helt sjukt att vuxna människor inte kan bete sig mot varann! Och att de var en arbetskamrat till dig ds. Jag kanske har mina här oxå ;) hehe men de ä sånna goingar allihopa så det hade inte gjort något!
    Självklart får man vara anonym! 
    Jag älskar min bröllopsdag så mycket, en så sjukt rolig och lycklig dag. från kl 9 på morgonen till kl 6 morgonen efter så var det bara så otroligt roligt och fint! Så delade med mig lite av jag på min bröllopsdag :) Blir alltid så glad av att kolla på korten. löjligt kanske men blir så glad.

Man kan väl låsa trådar mot utomstående om det skulle bli massa skitsnack m.m.? Jag är helt ny här så har inte nån koll, men ni andra kanske vet?

• görabebis

Det e ju skit trångt på flygplanstoaletterna ds ;) o jag e ändå liten! Hoppas ni får till det innan o efter. Själv jobbar jag. Slutar snart. Ska hem o måla. Har köpt ett runt gustaviansk köksbord på loppis som ska bli vitt. Andra omgågen färg idag. Alltid lika kul att göra om! Har äl om 1 vecka ca tror jag.

• görabebis

Jag tog ett äl test igår när jag slutat jobbet och fick starkt positivt. dumt nog jobbade mannen så vi fick till det idag ist. tog äl test i fm oxå och det var lika starkt då tyckte jag. 
    Jag trodde jag skulle ha äl 16-17, men tydligen har jag tidigare denna månad, det känns lite svårt att veta när man helt plötsligt har fått oregelbunden mens.. eller ja lite oregelbunden.
    När man åt ppiller så följdes cykeln perfekt. Förra  månaden hade jag nog sen äl. och denna månaden tidig..
    vet inte riktigt dock hur äl testerna funkar. jag har inte satt mig in idet än. så duktig är jag ;) 

Nu har vi jobbat om varann så inget sex de senaste 3-4 dagarna och de senaste gångerna har inte avslutat som man bör för att göra bebis ;) hehe
    Så det fick bli idag o sen imån iaf. 

Jag håller med dig babylängtan att man ska försöka leva som innan. Nästa vecka ska vi på 2 konserter och då blir det fest  och alkohol :)
    Rökning tycker jag de som röker är bra om de slutar med, det finns ju inget positivt med att röka. (Lätt för mig o säga kanske som aldrig rökt, är glad att min man aldrig heller gjort.) 

• görabebis
    MissKaos skrev 2013-01-14 18:11:08 följande:
    Pos ältest - ha sex inom 48h!

Skitsvårt att veta om,man ar oregelbunden. skönt m testet då! Jag tror du kan räkna äl mellan 24-48 h efter testet ( enl min forpackning) den BIM 14 dgr efter äl!

Detta är andra månaden vi försöker, förra visade det ju sig att äl var när vi flög ds förstod jag några dagar senare.

Man blir lite snopen nör man gör äl test och det blev positivt, jag trodde neg och att det skulle bli poitivt om några dagar. Jaja ligga e ju skönt o blir det så blir det :)

Ni som använder äl test fortsätter ni att testa efter ni fått positivt eller ska man sluta då?

Jag får sätta mig bättre in i dom tills nästa månad. Ja om det inte skulle hända något nu såklart ;)
  • görabebis
    floppan2008 skrev 2013-01-16 09:46:51 följande:
    Nääää jag menar ÄL + 3 nu går jag verkligen händelserna i förväg bim 27!!!

Jag tänkte precis skriva test testa testa ;)

Jag tror jag oxå haft äl nu, missade den halvt om halvt tror jag men det kanske tar sig ändå :)

Så bim är den 28-29 skulle jag tro..

3barnsmamma testa! Vi kan spekulera hur mycket som helst, men köp ett test så får du veta.
Svar på tråden Solstrålarna