• CA5

Solstrålarna

3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:32:58 följande:
    meningen var att jag skulle testa mig idag för 2.a gången men så blev det ikke av alls .
    Jag fick ''mens'' på BIM+7 idag 
    Jaså, åh vad tråkigt!!! Bara på det igen.. Snart så <3
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:40:29 följande:
    Inget att bli lessen över igentligen livet har en mening med allt.
    Man får bara acceptera detta och se om det bli en bebbe snart igen. 
    Precis. Helt rätt inställning... Jag tror då allt händer utav en anledning, så det kommer när tiden är rätt!
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-28 21:52:30 följande:
    Ja, än lever hoppet. Har inge direkta känningar på mens men jag tycker kroppen är olika varje gång (inför mens) ibland har man världens värk och ibland har man ingen värk alls. Så underligt! Jag googlade bara på billiga tester och tog första bästa sida. Beställde de billigaste stickorna som fanns. Har ett CB digitalt hemma som jag tänkte vänta med att använda tills jag får utslag på riktigt (om det nu händer någon gång).
    .
    Håller med om det. Det kan variera så det blir väldigt svårt att läsa av kroppen.

Jag har aldrig provat billiga tester, men de verkar vara bra. Jag har från TL.. ett kvar bara.

Du får uppdatera oss om hur det går imorgon :) Jag kommer nog vakna jätte tidigt så att jag se om det kommit mer blod och om inte, använda mitt sista testa.
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-28 22:11:08 följande:
    Ja det är verkligen svårt när de är olika ibland (oftast har jag värk i låren några dagar innan och på första mensdagen, sedan brukar värken bli mildare). Men ibland har jag inte haft någon värk alls. Man vet aldrig helt enkelt. Bara vänta och se. Ja, jag får uppdatera i morgon när mensen har kommit. =) Konstigt nog blir jag nästan glad om den kommer börjar känns lite scary det här med barn (Har sett skräckfilm med barn nyss) Haha! Snacka om påverkad. 

Är det någon som vet om det är bra att hålla sig i ett X antal timmar innan man testar eller inte? Spelar det  någon roll? Står inget om det i mina instruktioner som jag fick med testen.  
    Mm, kan jag också ha. Brukar även ha hugg i tjejmagen.. Men som sagt, går ju inte att lista ut en ev graviditet utifrån det eftersom det inte alltid känns. Att vänta känns som en evighet tycker jag.. Spec fram till nästa ÄL!

Haha usch, vad var det för film? Sånt kan man inte se! ;)  Jag har sett massa serier med bebisar i, bara mysiga sådana. Inte heller bra!! :P

Gör du det på morgonen är ju urinen koncentrerat eftersom du hållt dig hela natten, men gör du det någon gång under dagen är det bäst att hålla sig några timmar. 4 timmar tror jag är rekommenderat. Men ta det direkt på morgonen.. Lika bra.
  • CA5

God morning!

Min mens satte igång ordentligt igår :-/ Varför går det inte? Är helt säker på att vi prickade in ÄL.

Men men inte lönt att sura för det. Är jätte motiverad inför nästa månad. NU jäklar ska det bli ett plus!!!

• CA5
    Pommac skrev 2012-12-30 07:54:45 följande:
    Testade nu på morgonen fortfarande negativt och ingen mens. Hmm...

Tråkigt att höra Pommac! Så jobbigt att inte mensen kommer då.. Den vill man ju gärna ha snabbt om det nu blivit ett minus på gravtestet.

Kanske stressen kring detta försenat den lite?
  • CA5
    MissKaos skrev 2012-12-30 10:09:32 följande:
    Nej. Efter äl kan kroppen hormonelt inte vänta langre än ca 14-16dagar att blöda. Sa äl har antingen varit sen, eller uteblivit

j

Detta tror jag inte stämmer, då det går att hitta fakta om att stress och oro är en vanlig orsak till försenad / utebliven mens. Jag tycker det vore rätt logiskt..
  • CA5

"Många faktorer bland dem stress, resor eller sjukdom kan påverka menstruationscykeln och få mensen att börja tidigare eller senare. Psykisk och fysisk stress, sjukdom, överdriven bantning, kostvanor och fysisk träning är också några vanliga orsaker till störningar."

"Menstruationen kan bli oregelbunden av flera orsaker, bland annat stress och hårdträning. "

"Mensen kan också utebli av många andra anledningar. Om mensen bara är några veckor sen eller hoppar över en eller två månader kan det bero på en massa olika saker, till exempel miljöombyte eller att man har varit tillfälligt stressad."

"Försvinner mensen under en längre tid är det bra att gå och undersöka vad det kan bero på. Det kan till exempel ha att göra med att man är väldigt stressad, mår dåligt, tränar hårt, bantar, har ätstörningar eller någon sjukdom. Då är det kroppens sätt att säga att någonting är fel. Om man känner att man behöver hjälp eller stöd att lösa sina problem kan man till exempel vända sig till skolhälsovården eller en ungdomsmottagning."

"De allra flesta kvinnor har en relativt stadig menscykel, och ungefär var fjärde vecka kommer mensen. Ibland händer det dock att den kommer senare än normalt, eller att kroppen helt hoppar över en menstruation."

" Orsaker till detta kan vara: 

* Graviditet

* Stress och oro 

* Ändringar i kost & vikt 

* Byte av eller slutat med hormonellt p-medel 

* Ålder 

* Sjukdom "

Lite utav de jag hittat.

• CA5
    Pommac skrev 2012-12-30 10:52:57 följande:
    CA5: jag har skottat massor med snö och varit på några långpromenader. Kanske det bidrar? Får vänta och se. Det vore ju bra att få veta i morgon i alla fall.

Ja, kanske det! Den kommer nog snart ska du se..

Bor du långt upp i Sverige med tanke på att du nyss skottat snö? Jag bor inte i Sverige men kommer från Helsingborg och där hade de 6+ idag.
Svar på tråden Solstrålarna