Inlägg från: görabebis |Visa alla inlägg
  • görabebis

Solstrålarna

Sanna890 det är otroligt givande att hjälpa andra och viktigt att ni finns som kan ställa upp! Hoppas det ska gå bra för er och barnet. Och kanske blir det ett bra avbrott i bebisverkstan och blir bebis då ni minst anar :) lycka till :)

O 19 dagar med feber låter ju inget kul! Sjukdomar kan hålla sig borta nu, är förkyld och ont i halsen.

Kändes så där sexigt nu när äl va ;)

• görabebis

Jag tänkte oxå på om man ska ha uppehåll för ej sent på året barn. har aldrig tänkt i de banorna innan jag såg det på solsidan haha.
    Men vi tänker köra vidare. tar det sig så tar det sig.. och gör det inte så gör det inte. försöker ta det lite som det kommer känner jag :)

• görabebis

Själv känner jag inte nått..är på äl+3. Mina symtom runt äl brukar dock vara hungrigare och sugen på choklad typ center. Jag äter aldrig choklad eller direkt mycket mat.. Igår åt jag center, mat och popcorn så har förhoppningsvis haft äl ;) såg verkligen ut så på stickorna.

Det blev bara sex 2 gånger men tar det sig o det var vid rätt tidpunkt så kan man ju ha tur ändå.

Eftersom jag inte brukar få några pms symtom o eller liknande så har jag fått för mig att jag borde få det om jag blir gravid.. Eller skengravid i jakten på symtom haha.

• görabebis

Misskaos ha det så bra i thailand! Och kanske kommer äl när ni är där nere, hade ju passat bra :)

Jag känner inte nått, på stickorna förstår jag ju att jag haft äl, men inte haft några äl-sega-flytningar.. Men som sagt åt ju choklad igår o mer mat o det brukar jag göra vid äl.

Det är tråkigt att tiden går så långsamt mellan äl o bim. Jag är så otålig av mig. Har en känsla av att det inte blev något denna gång dock, men man kan ju hoppas.

Nästan alla av våra vänner är gravida nu med första eller andra barnet. Det hade varit så kul att bli det oxå.

• görabebis

Nu har jag ett självförvållat symtom ;) illamående. Ligger o kan ej sova för jag mår illa.. Åt 3 muffins till "middag" och som kvällsmat både knäckemacka och center på samma gång typ.. Inte ihop men efter varann. Min kropp är van vid lagad mat och inte dessa konstiga sug som är vid äl.. Mannen kollade lite konstigt på mig. Kan bara tänka mig vilka begär jag kommer få sen som gravid.. Man har haft vänner med en hel del knäppa begär.

• görabebis

Jag känner verkligen inte något.. Noll. På ett sett känns det tråkigt då det gärna får ta sig fort.. Sen kommer den 'vanliga' mig fram som älskar att resa o bara njuta av allt.. Jag planerar en spontan tjejtripp i februari till budapest o eftersom jag kommer sluta med medicin så fort jag blir gravid så är det inte bara det att man kommer va nykter och ev illamående och andra krämpor utan min narkolepsi kommer få leva fritt.. Jag hatar att vara sjuk, jag hatar att vara så trött :( den tar över allt annat och jag kan inte styra något.. Jag vet att det kommer vara värt varenda sekund av sjukdom när man väl har sin bebis, men usch vad jag HATAR denna skit sjukdom... Den äter upp en.. den ger inget :( jaja, ska inte deppa över det nu. Vi har haft en jätte trevlig helg med god mat, vin och vänner. Imån blir det nattjobb. Jag är nog lite löjlig men att jobba är väldigt viktigt för mig, jag mår bra av att jobba. Narkolepsin kan ibland hindra mig och jag blir ledsen då det är inte mig liksom.

God natt o lycka till :) här är allt väääääldigt lungt :) mår bra, inga känningar eller den minsta värk. Brösten mår bra :) humöret är stabilt. Bim är den 28/1 och känns än så länge ingen ide att testa innan dess.

• görabebis
    Pommac skrev 2013-01-20 07:42:54 följande:
    Åå vad det låter jobbigt!!! Kan inte ens föreställa mig! Kan du somna närsom om du inte tar medicinen? funkar medicinen bra för dig? Det känns ju bra att du har en plan med ditt liv och att du har hittat sättet som funkar för dig! :) spännande! Vi har Bim nästan samtidigt. Men jag funderar på att testa den 26.e, alltså på lördag.

Jag tappar ej muskelkraften och bara faller i sömn utan medicin, får som förvarningar att kroppen vill/behöver vila.. Det är dock oerhört frustrerande att det är så då jag utan medicin sover 16-18 timmar/dygn.. Sova middag, aldrig orka se en hel film.. Jag är tröttare än en småbarnsförälder trots enormt mycket sömn..

Jag kommer säkert testa innan oxå, blir säkert till helgen. Jag har ju ändå 18 tester så kan testa massa om jag vill. Men som sagt känner verkligen inte något alls. Är på äl+6 nu tror jag. Om jag inte missade äl o hade den tidigare ;)
  • görabebis
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 12:10:39 följande:
    Låter toppen att ha något att se fram imot i februari

Men jag tror du blir gravid innan gumman iaf

Hur många trester har du hemma nu då ?

Kommer du klara dig att inte tresta innan BIM ?

Jag har själv nu bara 1 test kvar denna kommer jag ta ngon gång i mitt liv just nu känns allt bara blä men orkar inte bry mig mer om någon grav man blir bara lessen och sårad att allt går åt helvette.    

Jobbigt att du fortafarnde mår dåligt ich har så många symtom. Hade du det med dina andra graviditeter? Och du har väl fått mf innan va? Hänge symtomen kvar då? Det kan inte va så att fostret är kvar, men dött? Att hormonerna fortsätter att produceras och spelar kroppen ett spratt?

Jag har 18 gravtester hemma så kan testa massa, kanske gör jag det eller så väntar jag tills helgen :)
  • görabebis

härligt med spa floppan2008! Låter ju som ett tecken med att behöva kissa så ofta!

Verkar som vi alla tycker att vi har väldigt få/inga symtom alls. Känns lite spännande att se om någon/några av oss plussar denna månaden. jag tycker att nån av oss borde få pluss. Eller ja att alla får det såklart, men att alla skulle "misslyckas" känns osannolikt. Nu är det inte så många dagar innan vi får svar ;)

• görabebis
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 23:13:14 följande:
    Det blev allvarliga kompliaktioner med amadeus förlossning så allvarligt att jag idag kunde ha barn gråtandes och ligga blommor på min grav . ..

Allt pga  stort barn.

Mina tarmmar var nära att explodera sönder och magsäcken var blodfyld.  

Fy det låter inget bra alls! Att du vågat skaffa mer barn.. Är du inte orolig för att skaffa ett fjärde barn? Som mamma måste man vara extra extra rädd om sig själv så ens barn inte behöver leva utan en..

Jag jobbar natten nu. Går egentligen på min vecka idag, men är ledig nästa vecka då vi åker till sthlm på tisdag på konsert o fest. O så blir det även på torsdag. Och imån blir d nog ullared, En bra vecka väntar med andra ord :)
Svar på tråden Solstrålarna