Inlägg från: babylängtan20 |Visa alla inlägg
  • babylängtan20

Solstrålarna

floppan2008 skrev 2013-01-17 13:35:26 följande:
    Läste att när det befruktade ägget förs genom äggledaren är det muskler som dras ihop och för ägget framåt. Kanske är det därför jag haft mol och spänn i äggledaren Efter 4 dagar kan ägget vara framme. Kanske därför jag nu istället fått molvärk i tjejmagen här spekuleras det vilt nu fast jag förbjudit mig själv! Har bara haft lite "kill" i äggledarens nedre del idag. De andra dagarna har det molt och nästan vibrerat. Undra när man kan börja tjuvtesta ägget måste ju fästa först! Ja om det nu är något förståss. Hoppas och hoppas.
    Vill inte ge falska förhoppningar nu men när jag fick + fick jag stickningar redan bara ngn dag efter äL :) o brösten kom ca 3 dagar efteråt ömmare än vanligt :)
  • babylängtan20

hej tjejer idag 10 dgr efter mitt första vul konstaterades MA fostret dog v 5+5 idag skulle jag varit v 9+2 :(  det gick inte denna gång heller .. Så nu sluter jag mig till denna tråden igen eftersom vi måste börja på nytt ännu en gång :( i helgen börjar jag mitt medicinska missfall med cytotec behandling då jag vet hur ont ett mf gör ser jag verkligen inte fram emot detta.. Hoppas cytotec hjälper min kropp ut med allt, komplikationsfritt så jag slipper akuten och en skrapning efter återbesöket .. Hoppas min äl och mens kommer igång direkt så vi kan börja så fort som möjligt 3e gången gilt sägs de ju , får hopppas de stämmer för oss ..

• babylängtan20
    görabebis skrev 2013-02-07 20:54:46 följande:

Vad tråkigt att höra babylängtan!! beklagar. Hoppas att du inte behöver gå igenom skrapning utan att allt kommer ut.. Hoppas på tredje gången gillt för er.
    Kram 
    tack de är tufft o sorgligt som fan :'(  men hoppas verkligen att det går nästa gång .. Ja jag vill verkligen inte skrapas och sen är de ju bara v 6 så förhoppningsvis kommer de ut fort eftersom de är så pas litet ..
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-02-07 20:54:46 följande:

Vad tråkigt att höra babylängtan!! beklagar. Hoppas att du inte behöver gå igenom skrapning utan att allt kommer ut.. Hoppas på tredje gången gillt för er.
    Kram 
    tack de är tufft o sorgligt som fan :'(  men hoppas verkligen att det går nästa gång .. Ja jag vill verkligen inte skrapas och sen är de ju bara v 6 så förhoppningsvis kommer de ut fort eftersom de är så pas litet ..
  • babylängtan20
    floppan2008 skrev 2013-02-07 21:01:10 följande:

Näe fy vad orättvist och jävligt märkte du något eller upptäcktes det via VUL. Jag fick svaga plus och kände mig verkligen gravid. Testen blev svagare och tillslut blanka och mensen kom på bim+5 störtflod det rann och rann ur mig samt ramlade ut massa klumpar i toan. Misstänker mf. Inget mot att få ma förståss men tråkigt ändå Hoppas du snart blir gravid igen.
    Jag fick en blödning 1 dag efter plus men de gick bra.. Sen samma dag som de dog fick ja en rosa flytning sen inget mer veckan efter ännu mer o hade blodblandade flytningar i 6 dagar bm sa de är ingen fara bla bla bla... Jag visste direkt .. Men sen söndag för 10 dgr sen kom de färskt blod så åkte in akut o de visade på vul men de kunde inte ge klarbesked utan fått vänta 10 dagar på få ett besked.. Men jag visste redan de var ändå tufft besked :'(   mitt mf innan började med konstig mens som övergick till klumpar o sedan forsade de blodd bokstavligt talat.   jo har läst de förstår sorgen men skönt de kom innan graviditeten fortsatte o blev mer verklig .
    MA är de tråkigaste .. Hade hellre sett en tom livmoder .. 
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-02-07 21:02:58 följande:

Är det erat andra ma? Eller första? Man får ju hoppas att när det blir så är det för att kroppen stöter bort foster som det är något fel på.. Lindrar ju knappast nu, men troligtvis är det kroppen som gör sitt jobb hur ledsamt det än är.

Min bästa vän fick ett ma tidigt i höstas, sen blev hon gravid på första försöket igen, Hon är i vecka 16 nu :)  
    första MA men 2a döda foster :(  jo vi vet men de är tufft med 2 på rad men finns inget o göra åt nu eller som man kunde ha gjort iaf .. Bara acceptera de fullfölja o försöka på Nytt ..  jag hoppas innerligt vi kan få till de på 1a denna gång 
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-02-07 21:02:58 följande:

Är det erat andra ma? Eller första? Man får ju hoppas att när det blir så är det för att kroppen stöter bort foster som det är något fel på.. Lindrar ju knappast nu, men troligtvis är det kroppen som gör sitt jobb hur ledsamt det än är.

Min bästa vän fick ett ma tidigt i höstas, sen blev hon gravid på första försöket igen, Hon är i vecka 16 nu :)  
    första MA men 2a döda foster :(  jo vi vet men de är tufft med 2 på rad men finns inget o göra åt nu eller som man kunde ha gjort iaf .. Bara acceptera de fullfölja o försöka på Nytt ..  jag hoppas innerligt vi kan få till de på 1a denna gång 
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-02-07 21:12:19 följande:
     Jag tror inte ens du behöver misstänka. Mitt mf förra sommaren var som ditt fast jag tror jag var ngn dag mer gången. Jag fick gräsligt ont i  fogen mittfram när det kom ut. Som foglossningssmärta ungefär. Kände du av det= ma är säkerligen värre. MYCKET värre.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

mf är hemskt överhuvudtaget men jag tror nog MA tar priset.. Jag har aldrig känt mig s.. Lurad av min egna kropp :(  allasymptom , tappen stängd o hcg men inget levande foster utan ett döttt som lever kvar i flera veckor ... Jag hade hellre störtblött med klumpar igen ist för detta besked och att dessutom starta ett missfall :/
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-02-07 21:18:37 följande:
    Jag håller tummarna för att ni fått er otur nu och att nästa gång så kommer du gå hela vägen. Hur länge har ni försökt?  

sen augusti :( o har redan hunnit med 2 mf ett utblött och ett uteblivet :( livrädd för o +a igen kmr aldrig kunna slappna av :/
  • babylängtan20

fasar inför imorgon .. är LIVRÄDD för att göra cytotec behndlingen :(  ngn som gjort o kan dela med sig om erfarenhet ? 

Svar på tråden Solstrålarna