• CA5

Solstrålarna

[quote=68134323][quote-nick]MissKaos skrev

Vad ÄR detta!! Nu får det helt enkelt ta och vända för solstrålegänget!

2013 SKA bli vårat BEBISÅR! *betämmer* Då både plussar vi och föder![/quote]

JAPP!! Pepp!

• CA5
    babylängtan20 skrev 2012-12-30 19:30:51 följande:
    jo men det är till och med starkare än mitt första positiva test

Har du ringt bm? Du kan ju vara gravid ändå, som du skriver är testet starkare idag. Kan det vara en genombrottsblödning då? Håller tummarna för dig! Löser sig säkert!
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-30 11:38:03 följande:
    Ja jag bor i Norrland. =) Massor med snö! dock regnar det nu. Humm? 

Ja antingen kommer mensen eller så får jag ett plus! Ska se om jag kan ta mig till ett apotek idag för att få tag i ett lite dyrare test. 

Haft värk i höfterna, ryggen och magen några dagar nu (Värken har kommit i långa vågor). Dock har jag inte speciellt ont idag (än så länge). Det är svårt att tyda värk.

Jaså, då förstår jag

Skottandet hjälpte alltså inte till? Haha.. Har du testat nu då? Eller väntar du tills imorgon bitti?

Nej, det med värkar verkar lönlöst.. Den här månaden kände jag ingenting alls och jag tänkte "JA nu är jag gravid" men inte det inte..
  • CA5
    Tenshi skrev 2012-12-30 19:55:51 följande:
    Hmm, jag som trodde att jag hur lätt som helst skulle kunna se om ett test är positivt.

Så sitter man här ändå och känner sig smådum... 

Jag har gjort säkert 60 likadana tester det senaste halvåret men aldrig fått mer än ett par ljusgrå "om man vrider och vänder på testet framför en stark lampa kan man nästan ana var kanten på icke-strecket är"-streck. Mina vanliga (negativa) test brukar vara helt blanka. 

De senaste 2-3 dagarna ha jag däremot fått "spökstreck" på precis alla test jag gjort (både RFSU:s vanliga, Testlagrets och Apotekets egna) och jag har gjort typ 10 stycken nu.

Här är det senaste, taget för ca 12 timmar sedan. Jag höjde kontrasten/färgintensiteten lite då ljuset i badrummet inte var det bästa att fota i men för blotta ögat såg det ut precis som på den nedre bilden. 

Jag har aldrig tidigare fått ett streck som suttit på rätt ställe och varit lika brett som kontrollstrecket, är faktiskt lite smått chockad. (Och helt i onödan kanske, om det bara finns i mitt huvud?)

Testet är från Testlagret och båda bilderna är tagna inom tidsgränsen, alltså efter 5-10 minuter ungefär.

Vad ser ni? Kan det vara början på ett "riktigt" plus?

Svårt att säga. När har du BIM?

Ditt test påminner om mitt den här månaden och tyvärr visade det sig endast vara ett spök :-/ Hoppas det inte är så för dig!! Det enda du kan göra är att avvakta ett par dagar..
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-30 20:04:21 följande:
    Jag testade i eftermiddags men det var negativt det också (med ett billigt). Men som sagt så ska jag testa med ett från apoteket i morgon på morgonen om inte mensen skulle dyka på innan dåra...

Okej hoppas det visar något imorgon då <3
  • CA5

När har alla ÄL och BIM? Hade varit kul att göra en lista så att vi kan hålla koll på varandra

• CA5

När har alla ÄL och BIM? Hade varit kul att göra en lista! (de som inte vet om det blir + den här månaden får ju givetvis fylla i efterhand. Hoppas ni behöver dock!)

ÄL 14/1

BIM 28/1

Konstigt det kändes att skriva 1 (januari)

• CA5

Alltså, jag skriver från mobilen och det blev lite knepigt där ang äl och BIM. Ber om ursäkt att det kom 2 ggr..

• CA5

MissKaos. Fick lite rysningar av dina bilder (bra sådana!). Hoppas på att uppleva det snart

Och vad tidigt du fick mage! Men en fin sådan!

• CA5
    Pommac skrev 2012-12-31 10:24:52 följande:
    Nu har min mens kommit! Suck, bara fyra dagar sen. (Var nog för att jag tog bidrottningsgéle) Nu blir det inga fler piller för min del. Nu går vi in på försöka nio och det blir det sista på 2 månader (då vi helst inte vill ha barn i nov, dec). Nu ska jag dricka ikväll och bada. =) 

Gott Nytt År på er! Nu jäklar ska vi plussa på otursåret 13. =)  

Haha, precis så tänker jag. Därav måste det gå den här gången! :) Vad tråkigt att mensen kom, men samtidigt skönt att den inte dröjde ytterligare fler dagar!

Gott nytt år alla!!! Jag kommer sitta inne hela dagen och kolla film. Snart blir det pizza! Drack bara två glas vin igår, men känner mig super bakis haha!
Svar på tråden Solstrålarna