• CA5

Solstrålarna

MariaMaria01 skrev 2012-12-31 17:08:40 följande:
    Får jag hoppa in här:)? Försök nummer 5. ÄL 14:e BIM 28

Klart! Välkommen!
    MissKaos skrev 2012-12-31 21:45:32 följande:
    Tycker nu tapp känns mjukare. Kommer blod nu? Är nu på cykeldag 31

Vad jobbigt att den inte vill komma! Hur lång cykel brukar du ha då?
  • CA5
    Pommac skrev 2013-01-01 13:48:02 följande:
    Tänker ni också försöka så lite som möjligt framöver? =) Jag skulle helst inte vilja ha barn i oktober heller men jaja, det är väl då det går... DÅ man INTE Vill. 

Den här månaden kommer vi försöka allt vi kan. Egentligen tycker jag att oktober är "försent", men hoppas ändå på ett plus. Däremot vill jag inte ha barn november eller december.. Om man nu

får välja :p men som du skriver, det är säkert då man blir gravid och det skulle såklart vara välkommet!
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-01 15:09:44 följande:

Nu syns det ju mkt tydligare! Grattis till graviditeten!
    Kommer hoppa över 2 mån för jag vill inte ha bebis i nov el dec. Hoppas så jag blir gravid i jan för att föda i början av oktober verkar helt perfekt! Dottern fick jag i april och 2008 var rekordvarm vår och sommar. Mkt jobbigt med en liten bebis därför satsar jag på höst alt jan feb.
    Ja, det kan jag tänka mig att det är. Det har inte ens jag tänkt på.

Då får vi hoppas vi båda får plus den här månaden! :)
    MissKaos skrev 2013-01-01 17:27:26 följande:

OJ! Vilken lyx att kunna tänka så -Själv är jag glad och tacksam om jag öht blir gravid när det än blir! MEN jag har nu inte värdens bästa fertilitet precis. Och jag gissar att du är född -85 så då har du dessutom rätt mkt mer tid än mig. Såklart.

Jag mår illa igen *dör* INTE mer magsjuka nu! Men mannen i huset har ju varit dålig -det bröt ut 2 dgr före nyår och han är inte rikitigt bra ännu så han kan ju ha smittat mig igen.

Ska ta mitt sista ÄL test snart. Hoppas det kommer nya på posten imorgon!  Vet inte om jag ska försöka få ett nyp ikväll? OM det nu är ÄL på G... Men magsjuka smittar ju som f-n..
    Jag kommer tycka att det är jobbigt att "hålla" mig två månader, då längtan efter barn är stor. Men eftersom det nu går att styra det lite själv, väljer jag att göra det... om man nu blir gravid någon gång :-/

Jag hoppas verkligen inte att du är sjuk! Jag tycker du ska försöka få dig ett nyp ikväll! Inget att förlora.. Är det så att han kan smitta, är du nog redan det nu. Kör på! :)

• CA5
    Sanna890 skrev 2013-01-01 18:40:28 följande:
    Alla tjejer se hit :D skulle det inte vara roligt om alla la in en bild på sig sj, skrev en liten text om vart vi bor, hur gamla vi är och vad vi jobbar med och lite så?:) skulle vara roligt att lära känna varandra ännu bättre :) lr vad tkr ni?:)
    Jag är 22 år, min sambo 27 och vi bor på Malta. Jobbar inom gaming branschen. Jag har ett stort intresse för träning så det är väl det som är "min grej" Men just nu har jag varit inne i en icke-träning period pga olika orsaker.

Bild kommer kanske senare..
  • CA5

Tenshi - visa bild?

MissKaos - jag vågar inte heller lägga ut bild. Kanske längre fram. Vad skönt att mensen kom nu då! Jag hoppas alla här får ett januari plus!

• CA5

Låter som många är sjuka. Krya på er!! Har sjäv mått illa de senaste två dagarna..

Testberoende som jag är, tog jag ett ÄL test precis. Min mens tog slut i förrigår.

Se bild.

Jag tycker det är rätt starkt. Hur brukar era se ut någon dag efter mens? Vet att det kan se olika, men vad tror ni?! Hjälp mig tolka det...

• CA5
    MissKaos skrev 2013-01-03 15:03:53 följande:
    Dom kan ju reagera på mens med, men det KAN ju vara ÄL på G? Testa igen imorgon bitti. Det där är ju inte fullt utslag. MIna blir inte bättre än så någongång så mig ska du inte jämföra med.

Jag ska ju till gyn för det. Ska nu kolla in deras hemsida mankan gå in och anmäla att man kan ta en återbesöks tid. Vill så gärna ha en tidigare tid än den jag fick så jag kan komma igång med PergoTime!

Detta var mitt sista. Kanske springer och köper nya sen. Blir lite stressad av att testa mig hela tiden.. Tänkte få mig ett nyp idag ifall att..

När har du bokad tid då? Hoppas du kan få en tidigare isf.. Jobbigt att vänta! Finns det någon förklaring till att du inte får fullt utslag på äl test? Kan man ha äl ändå?
    floppan2008 skrev 2013-01-03 15:07:33 följande:
    Har aldrig tagit ÄL tester men har läst på många ställen att mens kan ge utslag på ÄL tester. Är ju inte sannolikt att ha ÄL så tätt inpå mens.

Precis tänkte jag med. Läst runt en massa nu och så ovanligt verkar det ändå inte vara! Aja vi får se ska ha regelbundet sex hela månaden så att vi inte missar något.
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-03 15:21:00 följande:
    CA5 Pippa på bara. Det skadar ju aldrig haha!

Haha nej!
  • CA5
    MissKaos skrev 2013-01-03 15:24:48 följande:
    Förklaringen är nog enkel: Ingen ÄL!

Jag åt ju PergoTime innan sonen blev till

Har tid 11/2. Det är dumt för man börjar alltid på cykeldag 5 med dom. Kanske kan få en återbudstid i nästa vecka. Isf kan jag börja nästa cykel, dom kunde inte ta emot idag el imorgn tyvärr!! Är ju på dag 3 idag så det hade ju varit optimalt imorgon...

KOlla på tradera ang ÄL tester! JAg köpte 30st + 20gravtester för 106kr INKL frakt hem till min postlåda! Jättebra Då kan jag känna att jag inte behöver bli stressad av att testa, jag köpte till 10 gravtester till så jag kan testa 1/dag innan mensen utan att känna att det blir dyrt etc. Det gör inget, dom kostar 4kr st..

Aha! Tänkte att man kunde ha äl ändå och att kroppen bara producerade hormonet dåligt.. Vet inte hur det fungerar! Jag håller tummarna för att du får tid snart då!! Hade ju varit perfekt..

Jättebra tips ang ältester men bor inte i Sverige så kan tyvärr inte göra så. Suck! Annars hade det varit toppen!
Svar på tråden Solstrålarna