Inlägg från: babylängtan20 |Visa alla inlägg
  • babylängtan20

Solstrålarna

cytotec igår sammanfattat hemska blödningar och läskigt med så mycket klumpar men med smärtstillandet man fick hem gick det bra med smärtan. dock när de började avverka kunde de göra förjävla ont men smärtan var hanterlig och så  fick jag bara i mig flytande nästintill hela dagen ..   nu är de bara se hur länge man kan tänkas att blöda och hoppas att allt har kommit ut så man slipper skrapning och ännu mer blödningar vill de ka bli överstökt så fort som möjligt så vi kan börja igen ..

men räknas min blödnings första dag ifrån misfallet sm mensens första dag ? eller hur blir det? känns konstigt bara om man skulle stänkblöda lite under 1-2 v och sedan är de ÄL om man skulle räkna de från första blödningsdagen .. :S  förstår ni vad jag menar?

har redan fått tid för återbesök 22a feb

• babylängtan20
    JanaLiiN skrev 2013-02-10 19:42:22 följande:
    Jag tvärvägrade cytotecbehandling eftersom kag hört så mycket hemskt om det. Fick göra en skrapning istället, valde att göra utan narkos med lokalbedövning och lugnande. Hade inga problem eller smärta varken under eller efter. Jag förstår inte varför vi ska behöva underkasta oss denna "behandling", dessutom hemma och utan adekvat smärtlindring.
    tar man motverkande smärtstillande gick det bra var livrädd innanjust pga alla de hemsheter man hört men precis så här är de  o få ett mf annars ju bara att man bestämmer dagen man börjar då man tar cytotec men självklart väljer jag skrapning nästa gång(om jag får det då*) då de tar på krafterna med denna behandling :/

• babylängtan20
    CA5 skrev 2013-02-11 14:44:45 följande:
    Babylängtan20 - Känner med dig! Hoppas det blir bättre snart :-/ Förstår att det tar på krafterna!
    idag trodde jag att jag skulle svimma pga smärtan det krampade mer och mer hela tiden så jag skrek var nära på o ringa ambulansen sen kände jag hur en stor klump bara trycktes ut ner i toan :( fyfan vad läskigt det var :/

hoppas jag fått ut allt :) vill verkligen få ett nytt + vid bim 8 mars
  • babylängtan20
    3 barns mamma84 skrev 2013-02-12 10:10:22 följande:
    babylängtan: många många kämpade krammar till dig vännen.
    Hoppas hoppas du snart bli gravid snabbt igen.
    vill bara kramma om dig hårt.  

Hur går det för er andra ?
    här väntar man ägglossningen .
    har verkligen inte räknat ut den då jag vill inte tänka på äl alls jag tar det som den kommer.
    känner iaf molvärk konstig kännsla i magen men snart e den här o kanske tidigare än trott      
    tack trots att man inte känner varandra så är de alltid skönt med stöd <3 tack tjejer :)

ja hoppas verkligen de går fort :) sex varje dag i 2 veckor så gjorde vi sist o vips fick vi ett + :)  dock vet ja ej när min lgglossning kan tänkas vara o tester pallar ja inte stressa med så sex varje dag så fort blödningen är över :) dock måste ja testa mig om 3 v ca för o se så hcg gått ur enda gången man vill ha ett - på stickan :p

försök o ha sex så ofta som möjligt gärna varje dag hört att om mannenhar bra o starka spermier ökar man chansen att bli gravid jag brukar undvika bada för varmt då de kan hämma ägglossningen  
  • babylängtan20
    CA5 skrev 2013-02-12 23:23:03 följande:
    Babylängtan20- ja men det är väl klart!! Har du några barn sedan tidigare eller försöker ni få till första?:) Själv har jag älkänningar sedan igår, men spec mycket idag! Bådar gott..

vi försöker på vårt första barn :) är ju bara 20 :p själv d?:)  JA SEXA på så mke de går nu :) 
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-02-14 20:05:19 följande:

Lycka till Go fore it!

Jag har mera flytningar nu. Hoppas det indikerar ÄL på G! CD 12 idag.

Din ålder är en stor fördel! Är man 20 har man statisktiskt sett betydligt bätter chanser än vad tex jag (tant) har. Du har ca 40% chans/månad jag har 10! Så, du kan verkligen hoppas

ja de känns skönt :) så hoppas verkligen på + vid BIM :)  äl har ja ingen aning när den kan tänkas vara :p  blöder knappt inget längre endast bruna flytningar :) snart kan vi börja försöka igen :))
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-02-14 22:35:13 följande:
    Har har det legats för fullt i 1 vecka nu.. Tror äl varit, men kommer fortsätta i denna takt tror jag hihi. Det känns bra. Nu känns det som vi försökt, förra gången hade jag inte "lärt" känna min kropp, men denna gång känns det som jag har lite bättre koll :) nu börjar den långa väntan. Tur vi åker utomlands på lördag så tänker man på annat.
    Hur tidigt brukar ni testa? Och ni som plussat med era andra graviditeter när gjorde ni det? Jag kommer testa innan bim men funderar på hur tidigt det är nån ide.. Vill veta tidigt så jag slutat med min medicin (o för att jag är nyfiken såklart)
    skönt hoppas de blir ngt :)  vi hade sex nästan varje dag från mensens slut till ca 2 dgr efter äl :p då tog de sig sist :)  testade redan svagt plus på bim -4 i dec :)  

snart kan vi sexa har endast ljusbruna/beiga flytningar nu :)) 
  • babylängtan20

vanliga flytningar nu .. Tror ni vi kan ha sex då? :)  blödde ju knappt en vecka :)

• babylängtan20

Konstigt o ha sex efter 3 månader (kunde inte ha sex vid grav gjorde ont) men nu kör vi :) bim enligt normala cykeln 8 mars men efter ett mmf kan de förskjutas men vi får hoppas på det bästa :)

• babylängtan20
    CA5 skrev 2013-02-20 08:45:38 följande:
    Hur går det för er?? Själv har jag inte ont i brösten ännu.. Känner lite stockningar där nere (gör jag alltid) och igårkväll hade jag en konstig smak i munnen och det kändes väldigt strävt. Om en vecka är det BIM :)
    försökte i lördags efter 2 dagar med vanliga flytningar .. Dagen efter kom d blod .. Fan då! På fredag är de återbesök, hoppas allt kommit ut så vi kan försöka igen direkt :) måste dock testa mig snart igen ett stort fett minus hoppas jag få se då för allra sista gången :)
    jobbigt o inte veta när  ägglossning kan tänkas vara men ältest blir stressigt .. Försöker sysselsätta mig så mke som möjligt genom o fixa i hemmet och måla de "nya" möblerna :) mke o göra gör så jag inte tänker på de så mke :p

kan vara positivt o inte känna de ?  dock började mina bröst ömma ca 2 dagar efter äl i dec samma månad ja +ade :) sen runt jul kom illamåendet, ett sälert tecken var inga spottings :) får hoppas de blir så denna gång med :) nu tjejer tkr ja vi ska plussa flera stycken :) 
Svar på tråden Solstrålarna