Inlägg från: Sanna890 |Visa alla inlägg
  • Sanna890

Solstrålarna

CA5 skrev 2013-01-14 10:18:11 följande:
    3barnmamma84 - men har du testat dig ännu? Gör du inte det kan du ju inte veta Det som du beskriver brukar jag känna vid äl. Mer eller mindre. Ibland även vid mens. Men ta ett test nu!!:p

Sanna890 - jag förstår inte riktigt vad du menar. Kanske missat ngt tidigare inlägg:) Vad/vem är det som ska bo hos er?

Vi jobbar med familjehem (utöver våra vanliga jobb) :) har inte haft någon boende på ett tag då vi vart så inne i barntänket. Så nu kände vi båda två att vi var tvungen att släppa tankarna, och då precis ringde socialen och frågade om vi var intresserad av en jourplacering :) helt perfekt :) känns lika roligt och spännande varje gång en ny person är påväg in i ens liv, känslan att kunna ställa upp och öppna sitt hem för någon annan är ju helt fantastisk :)
  • Sanna890
    CA5 skrev 2013-01-15 09:29:36 följande:
    Åh vad fint av er Lycka till! Hur länge brukar de bo hos er?

Tack :) vi trivs verkligen med att hjälpa andra :) Det är olika beroende på vilket syfte det är för, tidigare har vi haft ett barn på 7 år som bott hos oss varannan helg, till honom var vi stödfamilj. Sen har vi fått förfrågan om massa olika. Däribland en 10 månaders som vi skulle ha på heltid som uppväxt placering, men precis då blev jag gravid så vi var tvungna att tacka nej. Så nu har vi tagit tag i saken igen efter ma:t i somras. Barnet som kmr nu är en jour placering, då kan det vara allt från 1 dag till 1 år, längre oxå om det funkar för alla parter :) jourhem innebär att det är mkt brådskande för barnet att komma hit och med väldigt kort varsel för oss. Familjehem är lite mer planerat :) oj vilken förklaring :) ville bara få fram att det finns olika längder på hur länge dom är :)
  • Sanna890
    floppan2008 skrev 2013-01-15 10:41:01 följande:
    Vem var det nu igen som hade haft feber i 16 dagar? Minns inte! Jag hade en feberfri vecka då jag kände mig väldigt trött och seg. Sedan kom febern tillbaka och försvann i söndags, nu är jag livrädd att det ska komma tillbaka igen! Verkar ju omöjligt att bli frisk. Kreverar snart på att känna mig risig och trött

Det var jag, kom upp i 19 dagar, sen försvann den puts väck och har inte kommit tillbaka (peppar peppar ;). Hoppas du har samma tur! Så tråkigt att vara sjuk :/
  • Sanna890
    CA5 skrev 2013-01-16 10:29:25 följande:
    Tack för förklaringen! Gud så spännande.. Kan inte alls något om sådant här. Vad stort av er!! Samtidigt är det jättehemskt att barn lever i så dåliga förhållanden..

Vad händer efter de har varit hos er? Är det inte jobbigt "när de ger sig av"?

Finns så mkt hemskheter ute i samhället som vi aldrig kan tänka oss ens existerar i dagens Sverige. Människor som ställer upp och vill hjälpa behövs hela tiden.

Målet med en placering är alltid att barnet ska flytta hem så småningom, det är det man jobbar för. Klart det är jobbigt när dom flyttar hem igen, men förhoppningsvis har man byggt upp en fin relation och får fortsätta vara en del av deras liv.

:)
  • Sanna890

6 dagar kvar till bim.. Känner mig så ogravid man kan vara.. Är helt inställd på att det inte blev nåt den här gången heller. Känns overkligt att det ska lyckas nån gång.. Nu är jag negativ , men det är så det känns.. Men så klart hoppas man, hoppet är ju det sista som sviker.

• Sanna890

6 dagar kvar till bim.. Känner mig så ogravid man kan vara.. Är helt inställd på att det inte blev nåt den här gången heller. Känns overkligt att det ska lyckas nån gång.. Nu är jag negativ , men det är så det känns.. Men så klart hoppas man, hoppet är ju det sista som sviker.

• Sanna890

Bim på torsdag, blir möjligen ett test på onsdag, men ska försöka hålla mig till torsdag morgon :) har ingen känsla för grav.. Tror inte att det tatt sig denna gång. Är det så är det bara att försöka igen :) måste tänka positivt :)

• Sanna890

Bim på torsdag, kunde inte hålla mig ifrån att testa idag, totalt neg.. Tråkigt , men magkänslan säger att det inte är nåt denna gång heller.. Kmr testa imorn och på torsdag med, men det borde väll ha visat nånting idag om det vore nåt?

• Sanna890
    floppan2008 skrev 2013-01-22 11:54:19 följande:
    Det är inte säkert att det visar fören på bim. Jag har aldrig fått ett enda litet streck fören på bim när jag var gravid.

Oki :) hoppet är ju det sista som sviker så kmr testa igen ;):)
Svar på tråden Solstrålarna