• CA5

Solstrålarna

floppan2008 skrev 2013-01-03 15:40:54 följande:
    Tänk innan graviditetstesten fanns. Då fick man vänta till typ vecka 7-10 och ta blodprov. Och innan blodprovet fanns fick man bara anta att msn var gravid när mensen inte kom. Nu testar man som galningar. Jag är i det närmaste beroende av att testa.

Ja, vi har blivit giriga nu Svårt att låta bli..
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-03 15:43:06 följande:
    Kan de vara så att du ÄR gravid fast mensen har varit ???

Hmm.. Jag vet inte. Har inga test hemma men tänkte inhandla ett par st snart så kan testa då för säkerhetsskull. Skulle bli vääldigt förvånad om det var så!
  • CA5
    MissKaos skrev 2013-01-03 15:47:39 följande:
    Jodå! Dom skickar det till dig där du bor.. Det är bara att betala aktuell frakt. Annars kan du beställa dom hem till mig och så skickar jag dom vidare? Det är ju enkelt. Bara att du betalar mig frakten isf.

Lutheinserat Hormon är det hormon kroppen skapar som gör att man får ägglossning. Tänk på det som om det vore saxen som klipper av det mogna ägget från äggstocken. Det kan inte lossna själv, utan växer bara kvar annars.

Kanske vi skulle kunna ordna! Får se hur det blir den här månaden först.

Ang ditt test. Jag tycker det är så svårt att skilja på spökstreck och svaga positiva test. Ditt skulle ju kunna vara båda. Jag ska verkligen inte analysera test mer. Blir knäpp av det

Har du fått dina test ännu? Har för mig att du väntat på dem rätt länge. Eller var det dem nya du testade med?
  • CA5
    Pommac skrev 2013-01-04 22:32:36 följande:
    Ja gärna. Dock börjar jag nästan tro att jag aldrig kommer bli gravid...

Jo det kommer du. Garanterat!! Håll ut
  • CA5
    Sanna890 skrev 2013-01-05 08:26:48 följande:
    Idag åker vi till IKEA :) bor man i Norrland gäller det att planera sånna resor ;) 20 mil enkel väg :) blir mysigt att kolla lite saker till kommande barnrummet :) hoppas ni får en fin dag allihopa :)

Åh vad mysigt! Hoppas ni hade en bra dag
  • CA5
    Har inget att göra idag, så uppdaterade listan och organiserade den lite. 3barnsmamma84, kan du inte lägga in den i "ts-inlägget" eller vad det kallas? :)

ÄL LISTA

10/1 - Soffan
    12/1 - Floppan2008
    13/1 - CA5 
    16/1 - görabebis
    16/1 - Pommac 

BIM LISTA

24/1 - Soffan   
    27/1- Floppan2008
    28/1 - CA5
    26-30/1 - Pommac 
    30/1 - görabebis

MissKaos,Tenshi och 3barnsmamma84 när har ni er nästa äl och bim?

• CA5

Pust!!

Jag känner mig SÅ gravid. Det är så typsikt att det är söndag idag och att apoteket har stängt! Skulle vilja testa mig. Mår väldigt illa om dagarna, yr och trött. Men kan lika bra vara sjuk.. ELLER, så luras min kropp helt enkelt. :)

Jag gav upp tanken på att jag var gravid den här månaden då blodet kom, så är lite förvånad att jag känner som jag gör.

• CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-06 18:27:38 följande:
    Hade du fått plus på något test? Hur mkt mens hade du? Själv har jag massa flytningar sådär trådiga som vid ÄL och lite molvärk. Vad fan mensen tog slut för 8 dagar sedan. Kan ju inte vara ÄL nu eller?

Anade en skugga den 27/12 ca 1-2 dagar innan "mensen" kom. Men sen såg det negativt ut den 28/12.

Så det kan ha varit ett spökstreck. Man hör ju om dem som plussar sent.. Tog äl test två dagar efter mensen tog slut och det var väldigt starkt (dock inte lika starkt som kontrollstrecket). Bild på den finns på föregående sida.

Hade nog som vanlig mens.. Den satte igång långsamt. Kan inte riktigt bedöma utifrån det. Den kan vara så olika varje månad! Köper ett test imorgon så slipper jag fundera.. Om det inte visar ett plus vet jag att mitt illamående osv beror på något annat!

Använder du äl test? Kanske har tidig äl den här månaden då? Det går ju..
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-06 18:30:04 följande:
    Vet inte när jag har ÄL hade räknat med 9:e men nu är cykeln min helt ur balans efter missfallet jag fick har fortfarande bruna flytningar kommer o går nu 1 veckas tid .

Så jag har ingen anning när jag har ÄL tyvärr.

Är förskyld IGEN tomt i huvudet snorig ont i huvudet och ögonen helt slut.

Orkar ingenting alls.   

Okej. Trist! Du använder inte tester som hjälp då? Jag har ingen aning om varför du fortsätter ha bruna flytningar.. Kolla med Bm? Borde gå över snart.. Krya på dig!!:(
  • CA5

Floppan2008 - tre sidor bak finns bild. Här skrivs det .:)

• CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-06 19:37:22 följande:
    Jag får nog testa med äl stickor och gissa fram .

men det bästa för mig är att jag borde nog vänta 1 månad iaf .

Ska till läkaren i morgon .

tack ska du ha .

Hur går det för dig ?         

Lycka till imorgon! Du får uppdatera oss:)

Jag mår så himla knepigt.. Usch! Tror inte på grav men tar såklart ett test för

säkerhetsskull!
    Sanna890 skrev 2013-01-06 18:56:17 följande:
    Jag har äl 10/1 och bim 24/1 :)

Lägger till dig så fort jag sitter vid datorn. Blir så konstigt på mobilen
Svar på tråden Solstrålarna