Inlägg från: görabebis |Visa alla inlägg
  • görabebis

Solstrålarna

babylängtan20 skrev 2013-02-07 20:59:07 följande:
    tack de är tufft o sorgligt som fan :'(  men hoppas verkligen att det går nästa gång .. Ja jag vill verkligen inte skrapas och sen är de ju bara v 6 så förhoppningsvis kommer de ut fort eftersom de är så pas litet ..

Är det erat andra ma? Eller första? Man får ju hoppas att när det blir så är det för att kroppen stöter bort foster som det är något fel på.. Lindrar ju knappast nu, men troligtvis är det kroppen som gör sitt jobb hur ledsamt det än är.

Min bästa vän fick ett ma tidigt i höstas, sen blev hon gravid på första försöket igen, Hon är i vecka 16 nu :)  
  • görabebis
    babylängtan20 skrev 2013-02-07 21:12:56 följande:
    första MA men 2a döda foster :(  jo vi vet men de är tufft med 2 på rad men finns inget o göra åt nu eller som man kunde ha gjort iaf .. Bara acceptera de fullfölja o försöka på Nytt ..  jag hoppas innerligt vi kan få till de på 1a denna gång 

Jag håller tummarna för att ni fått er otur nu och att nästa gång så kommer du gå hela vägen. Hur länge har ni försökt?  
  • görabebis

Lider med dig babylängtan! Hoppas allt känns bättre snart!

Jag börjar äl-testa imån. Tror jag har äl till helgen men den har varit så olika dessa 2 månader sen jag slutade med ppiller så blir nog bra o kolla.

Får se om man får nån glad gubbe :)

• görabebis

Imorse fick jag glad gubbe på cb äl-test. Tidigare än jag trodde, vi har haft sex varannan/varje dag sen i fredags o kommer fortsätta så. Sen i helgen åker vi till budapest 5 dagar o då blir en hel del men då har väl äl passerat. Första föröket nu som det känns som vi riktigt försöker. Hoppas det tar sig, vill så gärna! Snart börjar den lååånga väntan till bim som borde bli 28 feb.

• görabebis

Har har det legats för fullt i 1 vecka nu.. Tror äl varit, men kommer fortsätta i denna takt tror jag hihi. Det känns bra. Nu känns det som vi försökt, förra gången hade jag inte "lärt" känna min kropp, men denna gång känns det som jag har lite bättre koll :) nu börjar den långa väntan. Tur vi åker utomlands på lördag så tänker man på annat.

Hur tidigt brukar ni testa? Och ni som plussat med era andra graviditeter när gjorde ni det? Jag kommer testa innan bim men funderar på hur tidigt det är nån ide.. Vill veta tidigt så jag slutat med min medicin (o för att jag är nyfiken såklart)

• görabebis
    MissKaos skrev 2013-02-16 14:03:23 följande:
    NÅGOT frustrerande! JAg inbillar mig att det översta testet ser pos ut (ÄL) med CB digitalt, ja ni ser ju.. När jag matade ut stickan var strecket nästan nästan lika starkt som kontroll.  Köpte CB för att kunna "kontrollera" med det sas. Känns lite säkrare.

Hur ser översta testet ut i era ögon?

Taxam för lite hjälp...

(blir såklart sex i kväll om maken är med på noterna, lika bra att vara säker på att inte ha missat)

Eller tror ni det blir gladgubbe imorgon?

Jag tror du får glad gubbe imån!! Testade samma som du o funderade EXAKT samma men sen fick jag glad gubbe dan efter o litar på den mest!! Hade sen dagen efter ring igen men tyckte d såg positivt ut då oxå på stockorna från tradera men tror mer på cb.

Nu är vi i budapest. Vår här! Tagit ett glas vin i solen. Underbart! Ja jag fortsätter o leva som vanligt tills plusset kommer.. Ingen ungdomsfylla utan några glas vin.

Känner att jag redan fått förhoppningar för denna månad.. Första gången som vi prickat rätt känns det som. Lite men bara lite rädd för o bli besviken.. Vill så gärna få pluss snabbt.
  • görabebis

Va tråkigt miss kaos. Men d kanske varit/kommer? Ska du äta nästa kur om 2 månader då eller? Hoppa en mens till?

CA5 hoppas d är ett tecken att du ej fått ömma bröst om du brukar få det men inte va gravid..

Jag tycker det sticker/pirrar lite långt långt ner i magen. Men d e så lite så tror d är inbillning/framkallat av mig, men man hoppas ju. Tror jag e på äl +4-5 nu. Långsamt går det. Jag är alldeles för otålig. Tycker inte alls om att vänta på saker. Aldrig varit min starka sida ;)

• görabebis

Babylängtan, det är nog väldigt olika efter mf.. En vän fick mf i höstas och blev sen gravid direkt. När de gjorde ett vul så trodde hon att de skulle vara i v 7 ca men barnmorkan sa v5. Det stämde alltså inte alls för min vän med mf/äl/blödning och nu när de är i v 19 så har barnmoakarn haft rätt redan från början. Så där blev äl senare men vet ej hur d brukar bli.

CA5 spännande att du ej har ont i brösten än, jag har aldrig det så går o klämmer o hoppas känna värk haha. Just nu med 1 v kvar så känner jag inte något. Som vanligt då alltså.. Men d känns inte som om loppet är kört än, är ju 1 veckankvar till bim!

Misskaos jag kommer testa på lördag eller söndag morgon första gången.. Sen varje morgon tror jag fram till bim/mens.. OM jag ser något litet så lägger jag upp en bild så kan du få analysera hehe. Jag köpte ett storpack med billiga så blir o testa.

• görabebis

Misskaos tycker jag kan se en skugga, men så tittar jag igen o ser inget på dina bilder. Kollar från mobilen, jobbar natt.

Jag har bim 28/2 1 vecka kvar nu.. Känner inte nått än :/ ska väl ifs va glad att kroppen inte luras som d känns som den gör för många andra.

• görabebis
    MissKaos skrev 2013-02-22 06:42:03 följande:
    Blankt. Kollade nytt pæ morgonen. Gårdagens syns tydligt nu, tror dessa teater är sånna som gör så.

Vilka tester är det? Så man inte köper de.. Vill ej ha tester som luras!

Nu är det väl alldeles för tidigt ändå för dig väl o få plus? Du har väl bim några dagar efter mig? Så vem vet om d inte blir plus senare :)
Svar på tråden Solstrålarna