Inlägg från: görabebis |Visa alla inlägg
  • görabebis

Solstrålarna

Jag försöker lära känna min kropp lite nu kring äl o mens, aldrig funderat eller känt efter innan. Har inte haft några besvär heller som gjort att jag tänkt eller hur jag ska säga.. Tror min äl är rut 14-16 varje månad.. Har en cykel på ca 30 dagar så den ändras ju ej så mycket. Ska testa med äl-test denna månaden oxå som kommer. O hoppas jag ej går på dygnspass när den är. Får byta pass isf haha!

• görabebis

Men det gäller o få ihop det när man jobbar dygn/nätter o ibland dagpass. O min man jobbar dag/kväll/natt han med. Vi har väldigt mycket tid ihop, men ibland har vi väääldigt lite tid ihop. Får kolla på hur det ser ut framöver! ;) äl i thailand hade annars vart perfekt men då är det bim ist o d e ju oxå kul!

• görabebis

Låter bra babylängtan! Att du kan tänka på annat. Jag är 29 år nu o har innan aldrig längtat efter barn och vill inte tänka för mycket på d nu heller. Förhoppningsvis ska vi flytta i maj. Skickat in om byte och det är jag mer nervös för o tänker på mer nu än nått annat.. O svar kommer säkert inte förrän om 3-6 veckor.. Vi vet att vi blir godkända, men är ett triangelbyte så är orolig för de andra ej ska bli det. Det tar så mycket mer tankar än nått annat så blir väl galen av d snart ;) drömmer mig bort i möbleringsalternativ, tapeter, färg, möbler, dekoration m.m Älskar inredning!! Precis målat om ett gustavianskt runt köksbord från loppis som skulle/kommer passa perfekt i nya lgh... Vi flyttade ut mot havet i gbg för 2 1/2 år sen till 112 kvm och trädgård, men vi har båda saknat stan så vi vill tillbaka.

• görabebis

Grattis Soffan!!

Babylängtan sista dagen på mens här, så bim är långt bort ;) tror äl blir runt 14 mars o bim 28 mars.

Förhoppningsvis går det fort och man plussar i slutet av månaden :)

• görabebis

Va kul med inskrivning! O va skönt att de förstår din oro och bokade in ett ul! Sånt gillar jag! När man blir lyssnad på och förstådd i sjukvården.

Mens över sen nån dag, äl ca 14 kanske o bim 28? Då är vi utomlands. Just nu mycket jobb.. 200h på 3 veckor. Så jag har mycket o tänka på o hålla mig upptagen haha.

• görabebis

Ge oss bebis o gravid prat i massor!
    Deppa kan man göra i några dagar, men själv har jag inte 'tid' för det haha.
    Så mycket roligare o va glad för allt annat som man kan va glad för.. bara att det är på väg att bli vår känner jag e jäkla gott! Ut o ta långa promenader med hundarna, det har jag längtat efter i månader nu! min hundar e små och hatar regn, kyla o blött mer än vad jag o min man gör.. ganska praktiskt, snö är ok o busa i tycker dom, men gruset o saltet gillas ej.

Nu menade jag verkligen inte att man inte får vara ledsen o besviken för att det inte tar sig, och jag förstår verkligen att det måste kännas när man får mf eller ma även om jag själv aldrig blivit gravid eller fått mf.. Jag ville bara säga att glada händelsen får gärna delas med sig av för min del :)

Nån bittertant har då jag inte tänkt o bli som inte är glad för andra. aldrig varit, vill aldrig bli.

(jag är ofta glad o positiv för små saker.. blev nog så efter min sjukdom, varje dag som jag inte sover 17-18 timmar är typ en bra) 

• görabebis

Misskaos va skönt ändå att det inte va något kvar! O ja vissa veckor vill man bara ska gå fortare än fortast! Hoppas vi får riktigt fint vårväder i gbg i helgen.

Tyckte bm att du skulle hoppas över 1 månad eller var det bara o fortsätta o försöka?

Förra året var jag sjuk många ggr jag med.. Åkte på allt som gick, min bror försökte ta sitt liv, bytte medicin, ja 2013 välkomnades varmt av mig :) men allt tråkigt gjorde dock att jag fick lite barnlängtan.. Har haft istort sätt noll längtan innan.

• görabebis

Jag har faktiskt inte fb längre, tog bort den för ett tag sen, blev trött på fb ;) , men stannar gärna kvar här i tråden så skriv gärna lite här oxå! :)

• görabebis
    babylängtan20 skrev 2013-03-10 22:11:02 följande:
    jag vet inte alltså mens är mörkrött och tjockt men detta är ljusrött/rosa emellan åt och vattnigt :s bm visste inte vad de kunde vara hon föreslog att göra ett graviditets test så så fort de kommer blir de att testa :) vet ju att kroppen kan vara lite obalans men detta är vattnigt :S
    Jag vet inte alls vad det kan bero på, kroppen gör ju lite som den vill ibland tyvärr :/ Men du hade väl gjort vul där ni såg att 'allt' var borta efter ma?
    Kanske är kroppen fortfarande i obalans? Eller så är det ny graviditet? Hoppas det blir bättre! 
  • görabebis
    MissKaos skrev 2013-03-11 10:23:25 följande:
    VAB med febrig son. Han är superpigg, det är inte jag.. han har ju hållt mig vaken under natten. 39 i natt efter Alvedon. Ipren med sen somnade han. NU feberfri. Precis samma igår.
    Hoppas han håller sig feberfri. stackarn!
Svar på tråden Solstrålarna