Inlägg från: Koltrasten |Visa alla inlägg
  • Koltrasten

Köpa en Crosstrainer?

Har 'blåsippan84' eller någon av er andra köpt sig en cross? :) jag tänkte oxå köpa mig en! Såg att det finns två st till bra pris på stadium. Casallen e en budget test vinnaren för 4000, har kostat 6000. Sen finns det en som heter tempo fitness, kostar oxå 4000 men har kostat 8000! Någon som har erfarenhet av dessa? Eller tips på vilken man ska välja? :)

• Koltrasten

På den ena crossen vart steget 40,5 cm känns som det måste vara lagom? Tänkte göra en chansning o skicka efter, har tyvärr ingen sportbutik i närheten. Jag tänkte oxå köra cirka 40 min om dagen som komplement till mina promenader :) 2 mil till närmsta gym låter drygt miqkaela, du få bygga dig ett hemmagym, :) hemskaste maskinen på gymmet tycker jag är roddmaskinen! Tur att vi alla e olika :) mrRed, tycker du att det ger mer att köra på crossen än att springa? OBS! Jag e helt ny här, så jag vet inte hur man länkar namn mm. Bryter jag mot någon oskriven regel kan ni väll hojta till!

• Koltrasten

En kompis har en cross hemma med steglängd 40cm, provade den och det kändes ok. Så nu har jag beställt en tempo fitness ifrån stadium! Brukar springa 3-4 mil i veckan men har denna vinter fått väldiga problem med benhinnorna. Vila i 3 mån o låta de läka ut tyckte sjukgymnasten, men det har jag varken ork eller tid till. Känner inget när jag går långa snabba promenader, men tycker det blir tråkigt i längden. Där av köpet av crosstrainern. Förstår att denna jag har beställt inte är i närhet av de som finns på gymmet, men hoppas att den duger! :)

Svar på tråden Köpa en Crosstrainer?