älskarlivet81 skrev 2013-02-16 04:14:45 följande:
Ursäkta att jag säger detta men hur farao kan du ha dottern hemma? Hur kan du orka hitta på saker med henne och göra saker i hemmey när du är sjukskriven för foglossning? Jag är sängliggande större delen,av dygnet, rör jag mig för mycket en dag så bär inte benen mig flera dagar efteråt.. Skyll inte på att män inte förstår.. Min man förstår bäst av alla för gav hör när jag skriker och gråter av smärta..
Tidigare inlägg blev väldigt rörigt allt satt ihop :s så här ska det se ut! Jag vet inte om du har barn tidigare? Men min dotter är 2,5 år gammal och ganska självständig, blöjfri, kan klä på och klä av sig själv, gå på toa och torka sig själv, tvätta händerna och städa efter sig, och såna saker som kan vara extra jobbiga att göra när man har ont. Jag behöver inte lyfta henne eller göra något som är speciellt mer ansträngande än en vanlig vardag, hon är ändå min dotter och mitt ansvar. Att gå med henne till dagis och hämta henne är 100 gånger värre för foglossningen. Att din man förstår betyder ju häller inte att alla andras gör det. grattis! du har en förståeende man! han vet att jag har ont, men hur ont kan han inte veta, och eftersom han jobbar typ dygnet runt så varken ser eller hör han mig när jag har som ondast. Jag vet att det är svårt att förstå andras smärta när man inte vet hur den känns, precis som att jag inte vet hur ont han har i ryggen när han säger att han har ont. Om jag inte rör mig på en hel dag, och nästa dag rör på mig har jag tusen gånger värre smärta efter att jag rört på mig bara för att jag hade en dag då jag inte rörde mig. Jag måste röra mig lagom varje dag för att hålla det på en jämn nivå. Ungefär som med träning, har man inte tränat på länge får man träningsvärk, tränar man lite varje dag får man inte träningsvärk.