• Peter46

Hur göra med min fru?

Min fru och jag har varit ihop ca 14 år. Vi träffades genom gemensamma bekantar via internet och redan från början kändes det som att det var den saknade kugghjulet i mitt liv. Innan dess hade jag träffat tjejer och även haft en del trekanter med par. Jag berättade detta redan från början och det avskräckte inte. Min fru var väldigt kraftig när vi träffades, men det störde inte mig, men hon ville alltid älska med ljuset släckt, då hon inte tyckte om sin kropp. Som alla nyförälskade så höll vi på så ofta vi kunde. Vi flyttade ihop och hade ett aktivt sexliv, bara hon och jag. Någon gång föreslog jag att vi skulle träffa andra, men hon ville inte, speciellt som hon inte trivdes med sin kropp. Åren gick och vi försökte få barn, men när det inte lyckades så gick hon ner alla kilon själv och vi fick sen två underbara pojkar som nu är 5 och 7 år. Tiden efter barnafödandet, så minskade hennes sexlust och vad jag än gjorde så blev det inte bättre. Jag fick onanera för att bli av med mitt sexbehov. Efter en tid började jag leta efter kk eller liknande, men jag lyckades aldrig. Dock kom hon på att jag chattat med tjejer och hade telefonsex. Jag slutade då att leta, för hon hotade att lämna mig. Jag förklarade då att anledningen till mitt beteende var att vi aldrig hade sex. Jag fick vara glad om det blev en gång i månaden.

Nu är vårt sexliv lite bättre, men barnen sover fortfarande hos oss och hon säger att hennes lust är inte så stor som förr. Hon är fortfarande pryd och trots att hon nu är smal så trivs hon inte med sin kropp till 100%, trots att jag säger att hon är vacker.

Nu över till anledningen till varför jag skriver:

Som sagt vårt sexliv har blivit bättre, men det känns fortfarande inte bra. Vet inte vad jag ska göra för att få det bättre. Jag vill att hon ska njuta och leva ut sina lustar mer. Jag har frågat om hennes fantasier (Något som jag frågat de senaste 10 åren), men hon säger sig inte ha några. Sist sa hon att de försvannefter förlossningarna. Kan de det?          

Jag undrar också hur jag ska få henne att älska sig själv mer och få mer lust. Visar jag sexiga underkläder så tycker hon det är porrigt. Porrfilm inkl erotik vill hon inte se. Hon kan skoja med folk att vi har en swingersklubb, men när jag frågar om hon vill testa, så är svaret nej. Jag blir inte klok på henne ibland. 

Alla förslag är välkomna

Tack!  

• Svar på tråden Hur göra med min fru?
  • Frontline

Framförallt så försök att inte ha barnen hos er utan det börjar bli dags med eget rum och säng.

Introducera nån mysig leksak i sängen det kan piffa upp det...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Peter46

Hej!

Del 1 har vi redan börjat med. Vi har endast sex när de är på annan våning eller sover. Leksak har jag föreslaget, men hon tycker det är porrigt. Lustigt egentligen förr kunde vi se Fråga Olle tillsammans, men nu tycker hon allt med porr är bara för mycket och avtändande. Vi skulle gått in på Martin Shop i Ullared, men tyvärr så blev det inte av och nu när jag visar någon dildo i tidning så får jag bara "lägg av".

Men tack för förslagen   

• Flisan79

Lite krokben för dig själv satte du när du letade sex på sidan av. Tro fan hon tappa lusten.

Ut över det låter det som att hon fått avsmak. Ju mer hon påminns (porr, fråga Olle osv) desto mer avig blir hon. Pressen blir för stor.

Om du verkligen lider av detta så måste du nog ta ett riktigt snack med henne om detta. Säga att du inte vill leva så här så att hon förstår allvaret. Antagligen stoppar hon huvudet i sanden så länge det fungerar och hoppas att du "klarar dig".
    Ni måste nog klura ut vad hennes olust beror på. Har hon ingen lust så stämmer det troligen att hon inte har några fantasier heller. De perioder min sexlust varit borta så har jag inte tänkt på sex öht och bara tyckt att närmanden från min man varit jobbiga.

• Peter46

Hej  o tack för svaret. Kanske skrev jag otydligt, men lusten förlorades efter barnafödandet, inte efter hon kom på mitt chattande. Efter det blev sexlivet bättre, så det verkar inte som hon känner äckel eller så. Jag har tagit upp detta flera gånger med henne, men hon säger att hon bara tappat lusten och att det inte beror på mig.

Hur klurar jag ut vad hennes olust beror på, när hon säger att hon inte vet. Kanske är det jag som snöat in mig för mycket på sexet, men jag älskar henne och vill bara att hon ska njuta lika mycket som jag. Hon har börjat släppa lite mer på hämningarna och förra gången älskade vi med tänd lampa, men jag har svårt att tro att de fantasier som hon haft är borta eller?

• Cheeses

Har hon någonsin haft några fantasier då? 

Jag har inte heller så mycket lust, sex är rätt tråkigt, känns inte så mycket när snoppen åker in och ut. För att det ska kännas skönt måste jag stimulera klitoris och det orkar jag inte. Karlar har ju fördelen att ha skönare sex automatiskt så det är väl inte konstigt att kvinnor generellt har sämre lust.   

• Peter46

Bra fråga. Jag har frågat tidigare och då har hon inte velat prata om det. Nu så säger hon att de försvunnit helt. Kanske har du rätt, men jag tror vi alla har fantasier av olika slag. Ja snoppen kanske inte stimulerar tillräckligt, men då får man hjälpa till med hand och tunga eller leksaker om man vill det. Min fru smeker sig ibland och jag försöker hjälpa henne så mycket det bara går. Visst kan det vara så att män har lättare att ha sex, men samtidigt så har kvinnors lust kommit fram mer och mer sen 60-talet och det tycker vi män är bra.

Lycka till   

• Flisan79

Största frågan är: VILL din FRU ha mer lust? Om inte så blir det ju såklart väldigt svårt. Annars kanske ni ska ta reda på hur hennes hormonvärden är. Använder hon någon form av hormon p-medel? Kan hon tänka sig söka hjälp för problemet?

• de Robespierre

Vi har alla en högst personlig hållning till sex och vår egen sexualitet. Det mesta har vi med oss från uppväxten och det krävs nog väldigt mycket för att man skall göra helt om senare i livet. Detsamma gäller för sexfantasier och fantasier i allmänhet. En del kan oblygt berätta om vardagliga fantasier och är lite av drömmare. Andra av oss är mer realister och lever mera med fötterna på jorden. Detsamma gäller nog även för sexfantasier. Lägg sedan ihop det med vårt individuella förhållande till sex och det är nog inte så otroligt att vissa utav oss faktisk inte har så många sexfantasier. De kanske snarare stannar (eller först tar vägen via) romantiska fantasier. Och har man fantasier så kanske man inte vill dela dem med någon hur som helst. Vilket man får respektera.

För den som själv är väldigt liberal och öppen med en luftig syn på sex så kan det kännas frustrerande att den andre "inte vill berätta". Men chansen finns att det inte finns något att berätta. Inte som kan ses som en sexfantasi (där man själv oblygt har målat upp egna i hopp att den andre skall berätta i utbyte). Det kanske är så att man lvere med någon som inte är lika sexuellt fantiserande som en själv. Och ju mer man tjatar desto större skada orsakar man istället.

• Anonym (k25)

Hej ts!

Jag tycker att det låter som att det kan vara flera saker som spökar.

Dels kan det givetvis höra samman med en känsla av att vara utbytbar mot någon villigare, sexigare och "porrigare" som ett resultat av din sexuella öppenhet och genom att du föreslagit sex med fler inblandade. Jag, personligen, hade känt mig helt otillräcklig och utbytbar om jag hade blivit tillfrågad för ett par år sen.

Det kan vara samma anledning till att hon inte vill porra upp det, eller att se på porr (det är rena tortyren om man hela tiden sitter med en klump i magen och känner sig osexig och mer utsatt för känslan av att inte räcka till, eftersom man själv inte känner att man kan mäta sig med de sexiga människorna som finns i filmen!).

Att du dessutom visar ett intresse för att (även om bara temporärt) byta ut henne mot en annan kvinna stärker nog knappast hennes självförtroende eller lust.

Sen finns det ju möjligheten att det bara har varit jobbigt, graviditeter förändrar kroppen och många känner sig inte lika sexuella tack vare lös hud, bristningar och annat..

Jag gjorde t.ex en bröstförstoring efter mina grav.

Förstå mig rätt när jag säger att inte alla behöver känna såhär, och att detta inlägg är baserat på mina egna erfarenheter från en tid där jag hade dåligt självförtroende.

Det kan såklart vara något helt annat som är orsaken.

Hoppas iaf det löser sig för er!

Svar på tråden Hur göra med min fru?