• Arne Per

Tips

Lilltjejen kom i tisdags, hon började äta direkt och jag fick även blåsor. Dessa blåsor är kvar, ligger i ytterkant. Har ju läst att ligger de åt höger ska jag låta henne äta mer åt höger men då tycker jag bröstvårtan blir mer sneplatt. Jag håller i hakan så hon får stort grepp, näsan fri och allt de där. Smörjer osv. Idag hittade jag pumpen och försöker pumpa lite innan. Jag hör att hon får i sig mat. Finns det andra tips? Ska in på söndag men tänkte bara om det finns tips.

• Svar på tråden Tips
  • Arne Per

Känns lite bättre sen jag började pumpa innan. Men jag tar gärna emot tips.

• Flickan och kråkan

Ligger blåsorna på rad som en "kam" eller är de mer sprida över bröstvårtan? Att få sugblåsor (spridda över bröstvårtan) är jättevanligt och det handlar inte om att barnet tar fel tag. Gör jävulusiskt ont men brukar gå över av sig själv inom 1-2 veckor. Jag har fått det med båda mina barn och har ammat båda länge och komplikationsfritt.

• Flickan och kråkan
    Arne Per skrev 2012-12-28 16:09:34 följande:
    Har 2-3 st, kanske nån mer på nån sida.
    Då låter det mer som vanliga sugblåsor, snarare än att din dotter tar dåligt tag. Det brukar bli mer som sår och blåsor på en rad rakt över bröstvårtan då.
  • Arne Per

Varit inne på amningshjälpen och kollat. Skulle behöva se en riktigt bild, ingen tecknad. Men men snart söndag så då får de kolla. Som sagt lite bättre idag. Tror det rann till idag så det värkte lite extra på fm.
    Tack för hjälpen

Svar på tråden Tips