ystersyster skrev 2013-01-02 13:25:17 följande:
Tack Anne och amandaa! Så glad att känna man inte är ensam i den här svåra situationen. Vi kommer att få betala då vi förbrukat våra gratischanser, och jag tänker kontakta kliniken i Helsingör pga det är närmast och verkar bra enligt andra här på FL.
Vi får diskutera om hur vi bäst väljer donator men jag känner att det inte är så viktigt mer än att välja ev hårfärg mm efter hur mannen ser ut om det går.
Jag kände mig otroligt ensam i vår situation, men så ser man fort att fallet inte är så.. skönt att dela tankar med någon som går igenom samma saker. Helsingör har jag också hört gott om :) Jag tycker som du, det ni kanske fundera på då är anonym eller öppen. RMC säger ju att med en öppen donator får barnet en valmöjlighet om att söka sina "rötter" eller bara få veta vem donatorn är. Väljer man anonym tar man ju ifrån barnet den möjligheten. När vi var inne på DK så hade vi nästan bestämt att välja anonym, mest för att min man tyckte det var jobbigt och svårt att förhålla sig till situationen om barnet vill söka upp donatorn och han var orolig att barnet inte skulle känna att han är pappan längre. Men det var som sagt i början, när allt var nytt och man var både arg för att ha fått veta att han är steril och frustrerad över hela situationen. Men nu känns en öppen donator självklart för oss, men det är så olika! Bara det känns bra för er :) Var gjorde ni era IVF? Så ni fick inte möjlighet att testa inseminering ens? Har du ätit hormonstimulerade och så inför ivf försöken? Tusen frågor känns det som, förlåt hoppas det är ok :)